WAARSCHUWING: DAT IK NOG EEN FLINK STUK BEN DOORGEREDEN MET EEN VRIJWEL LEGE ACCU BIEDT GEEN ENKELE GARANTIE DAT DIT OOK MET ANDERE TESLA'S MOGELIJK IS. IN HET ALGEMEEN WIL IK ADVISEREN OM NIET ONDER DE NUL TE KOMEN. DOE DIT ALLEEN ALS HET ECHT NIET ANDERS KAN EN/OF JE ZEKER VAN JE ZAAK BENT.
Paar opmerkingen vooraf:
1. Volgens een SeC medewerker is sinds v5.9 nul km ook echt nul km en kan je daarna niet meer verder rijden.
2. Ik heb een volle accu zonder tussenstops in één keer leeggereden; de accu is dus de hele tijd warm geweest.
3. Het volledig leegrijden is mogelijk schadelijk voor de accu.
Onderstaande plaatjes vertellen het hele verhaal.
Bij nul kilometer heb ik Trip B gereset, zodat je vanaf nul kilometer kunt zien hoeveel kilometer ik nog ben doorgereden.
Gelukkig kwam ik met lege accu precies bij een laadpunt uit en kon ik gelijk laden. Ik kon toen nog maximaal 20 km/uur rijden.
Uiteindelijk heb ik 76,0 kWh uit de accu weten te halen. Dit is ca. 4 kWh minder dan een nieuwe accu kan leveren en komt vrijwel overeen met 382km x 200 wh/km = 76,4 kWh.
Het leegrijden op zich was niet spannend. Ik ging er gewoon van uit dat ik de 76 kWh zou halen en heb daar mijn route en snelheid op afgestemd.
Paar opmerkingen vooraf:
1. Volgens een SeC medewerker is sinds v5.9 nul km ook echt nul km en kan je daarna niet meer verder rijden.
2. Ik heb een volle accu zonder tussenstops in één keer leeggereden; de accu is dus de hele tijd warm geweest.
3. Het volledig leegrijden is mogelijk schadelijk voor de accu.
Onderstaande plaatjes vertellen het hele verhaal.
Bij nul kilometer heb ik Trip B gereset, zodat je vanaf nul kilometer kunt zien hoeveel kilometer ik nog ben doorgereden.
Gelukkig kwam ik met lege accu precies bij een laadpunt uit en kon ik gelijk laden. Ik kon toen nog maximaal 20 km/uur rijden.
Uiteindelijk heb ik 76,0 kWh uit de accu weten te halen. Dit is ca. 4 kWh minder dan een nieuwe accu kan leveren en komt vrijwel overeen met 382km x 200 wh/km = 76,4 kWh.
Het leegrijden op zich was niet spannend. Ik ging er gewoon van uit dat ik de 76 kWh zou halen en heb daar mijn route en snelheid op afgestemd.
Attachments
Last edited: