Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

7.0 op Classic MS

This site may earn commission on affiliate links.
Nu 2 keer woon-werk rit gehad en inderdaad lijkt mij ook het verbruik iets zuiniger uit te vallen. Ben benieuwd hoe andere dit ervaren.
Maar dit zou dus de grote plus kunnen zijn van 7.0. Voor de rest is het gewoon even wennen. Net als de overgang van Windows 7 naar Windows 8.
Waarschijnlijk komt er volgende jaar versie 8.0 met het beste van de beide UI samengevoegd :wink:

Met als groot verschil dat Microsoft je nog de keuze liet. Zij die willen draaien nu nog steeds XP.
Grote ophef laatst toen Win 10 tijdelijk door een foutje automatisch gepushed werd.

Bij Tesla zijn de updates effectief niet te negeren (hooguit tot het volgende SeC bezoek).
 
Waarom zouden we nu een zuinigere auto moeten hebben? Vanwege de verbeterde airco? Zal dat nou echt zoveel uitmaken of is het meer de verbeelding die spreekt? De torquesleep lijkt me voor RWD meer een gimmick als dat het iets uit zal maken qua energieverbruik.
 
Waarom zouden we nu een zuinigere auto moeten hebben? Vanwege de verbeterde airco? Zal dat nou echt zoveel uitmaken of is het meer de verbeelding die spreekt? De torquesleep lijkt me voor RWD meer een gimmick als dat het iets uit zal maken qua energieverbruik.

Tja, misschien blijkt het aan het eind van de rit nauwelijks verschil te maken maar er zijn er nu zoveel die op zijn minst de indruk hebben dat hij zuiniger is.

En ik heb op zo'n korte rit met koude start nog nooit zulke waardes neergezet.

De komende dagen zullen het leren.
 
Ik heb vandaag naar Arendonk en terug ( 2*15 km) 175 Wh / km gereden. Hoewel mijn ATA laag is, heb ik dat op korte ritten nog niet eerder meegemaakt ('s ochtends koud in de mist vertrokken!)
Wellicht is er dus ook een verbetering in het verbruik op de eerste km's ....? Ik denk overigens dat dat dan niet specifiek voor een Classic geldt, maar ook voor de versies met autopilot:wink:
 
Wellicht is er dus ook een verbetering in het verbruik op de eerste km's ....?
Als ik in de energie grafiek mijn verbruik bekeek dan had ik altijd een grote piek die pas afzwakte tot normale waarden (rond de 200 Wh/km) na zo'n 10 km gereden te hebben. Sinds de update naar 7.0 normaliseert het gebruik al na zo'n 5km. Dus al is het allemaal nog wat vroeg om conclusies te trekken, maar hij lijkt absoluut zuiniger te zijn en ik denk dat jouw conclusie juist is. Eigenlijk maakt het me niet zo uit waar het door komt, maar ik vind het wel erg prettig. Zolang we maar niet in de maling worden genomen doordat alleen een berekening wat minder conservatief is gemaakt. En toch vind ik het apart dat ze na twee jaar ineens het verbruik software matig hebben kunnen optimaliseren.
 
Als ik in de energie grafiek mijn verbruik bekeek dan had ik altijd een grote piek die pas afzwakte tot normale waarden (rond de 200 Wh/km) na zo'n 10 km gereden te hebben. Sinds de update naar 7.0 normaliseert het gebruik al na zo'n 5km. Dus al is het allemaal nog wat vroeg om conclusies te trekken, maar hij lijkt absoluut zuiniger te zijn en ik denk dat jouw conclusie juist is. Eigenlijk maakt het me niet zo uit waar het door komt, maar ik vind het wel erg prettig. Zolang we maar niet in de maling worden genomen doordat alleen een berekening wat minder conservatief is gemaakt. En toch vind ik het apart dat ze na twee jaar ineens het verbruik software matig hebben kunnen optimaliseren.

Goed nieuws dus, maar... op mijn lange ritten zal er dus geen verschil zijn? :crying:
 
Ik heb vandaag naar Arendonk en terug ( 2*15 km) 175 Wh / km gereden. Hoewel mijn ATA laag is, heb ik dat op korte ritten nog niet eerder meegemaakt ('s ochtends koud in de mist vertrokken!)
Wellicht is er dus ook een verbetering in het verbruik op de eerste km's ....? Ik denk overigens dat dat dan niet specifiek voor een Classic geldt, maar ook voor de versies met autopilot:wink:

John, svp niet meer posten in deze thread. Jij hoort hier niet met jouw nieuwerwetse p85d. Deze thread is voor de echte mannen (en vrouwen), die zelf nog sturen en remmen!

Vroeger, toen je nog een echte auto had, was je hier wel welkom.

[emoji12]
 
John, svp niet meer posten in deze thread. Jij hoort hier niet met jouw nieuwerwetse p85d. Deze thread is voor de echte mannen (en vrouwen), die zelf nog sturen en remmen!

Vroeger, toen je nog een echte auto had, was je hier wel welkom.

[emoji12]

Precies. Exclusief voor 0% bijtelling / 0% auto pilot mannen
(en nog wat arme stervelingen die zonder het te weten met 4% bijtelling hun MS net even te vroeg hebben aangeschaft)
 
Op het risico af dat het vervelend wordt. Zojuist weer hetzelfde ritje van gisteren gedaan (kinderen ophalen die uit logeren waren) en met koude batterij vertrokken, bij aankomst nog steeds regenbeperking op rond 30 Kw en gereden zoals altijd en aangekomen met 164 Wh/km.

Maar morgen zal de tijd het leren. Dan bijna 1.500 m voor de boeg.
 
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind het nieuwe design wel mooi eigenlijk. Ik heb de indruk dat een oude bug in de energy app opgelost is (als je hem van current naar average zet blijft hij nu wel staan).
Ik heb ook de indruk dat ik minder verbruik, en dan vooral in files. Maar om hier echt uitspraken over te doen wacht ik liefst het koude weer nog af. Ik haal tegenwoordig wel een verbruik van 170-190Wh/km. Dat is me nog niet vaak overkomen.

De klok app vind ik overbodig. Ik vind het design van de trip app en de energy app op het scherm achter het stuur veel duidelijker. Het contrast met het zwart vind ik veel beter. Maakt hem voor mij ook meer leesbaar. Het design van het centrale scherm vind ik ook strakker en mooier. De datum vind ik in de agenda terug. Er wordt veel minder dezelfde gegevens herhaald.

Kortom ik ben wel blij.

Het spijtige vind ik is dat de kaarten nog steeds niet vernieuwd zijn. Ik gebruik de navigatie al enkele maanden niet meer, alleen daardoor. Maar ik hoop dat ze met hun autonoom rijden nu ook zelf kaarten gaan maken, die ze dan ook in de navigatie gaan gebruiken.
 
I
Het spijtige vind ik is dat de kaarten nog steeds niet vernieuwd zijn. Ik gebruik de navigatie al enkele maanden niet meer, alleen daardoor. Maar ik hoop dat ze met hun autonoom rijden nu ook zelf kaarten gaan maken, die ze dan ook in de navigatie gaan gebruiken.

Het probleem zit hem niet eens zo zeer in de kaarten als in het gebrekkige algoritme. Daar moeten ze wat aan doen...