Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G op de Model S ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ben wel benieuwd hoe dat dan werkt want werkt dat over je eigen mobiele telefoon of via Tesla zijn eigen internetverbinding.

Wel mooi dat dat soort functies er in zitten alleen jammer dat we er niet direct weet van hebben. Andere merken gebruiken het juist als een verkoopargument. Als het er inderdaad in zit, dan is Tesla hier ook al zijn tijd vooruit.
 
Ik snap je gedachtegang maar dan geef je zo'n beetje het internetgebruik vrij voor alle gebruikers. Dan willen de kids op de achterbank filmpjes zitten streamen als je op weg bent naar je vakantieadres in Frankrijk. Dergelijke hoeveelheden data kan het mobiele netwerk gewoonweg (nog) niet aan onderweg waardoor we dus nog steeds beperkt worden door databundels om zo het verbruik een beetje in de hand te houden. Uit ervaring sprekende, vindt je ook geen enkele netwerkoperator/provider die jou een 3G/4G -abonnement voor gebruik in heel Europa gaat leveren waar geen restricties op zitten, hoe graag we het ook willen.

Veel andere merken hebben wel een wifi hotspot. Hoe doen zij dat dan? En ze kunnen er toch een beperking opzetten? of betaling boven een bepaalde limiet?

Ik meen gelezen te hebben dat de automatische SOS functie ook al in de model S zit omdat een forum lid direct na een ongeval gebeld werd door Tesla of alles in orde was en of hij assistentie nodig had.

Ja en nee. Tesla krijgt bij een klapper inderdaad een melding, en belt dan naar het nummer dat bij hun bekend is. Stel vrouwlief is onderweg, of je hebt je telefoon niet bij je (utopie, maar stel..) Dan zou je toch een verbinding met Tesla moeten kunnen maken via de verbinding van de auto, in geval van een ongeluk pech, o.i.d.
 
Ja en nee. Tesla krijgt bij een klapper inderdaad een melding, en belt dan naar het nummer dat bij hun bekend is. Stel vrouwlief is onderweg, of je hebt je telefoon niet bij je (utopie, maar stel..) Dan zou je toch een verbinding met Tesla moeten kunnen maken via de verbinding van de auto, in geval van een ongeluk pech, o.i.d.
Bij mijn vorige auto een X5 die ook een eigen sim had werkte het wel zo dat ze me ook op de carkit konden bellen. Zaten ook nog andere diensten op die ook werkte als ik geen telefoon bij me had. Als ik een hotel of restaurant niet kon vinden zochten zij het voor me op en plaatsten de bestemming vanop afstand in mijn navigatie systeem. De auto openen en starten was ook mogelijk als ik geen sleutel bij me had, moest ik ze natuurlijk wel kunnen bellen:oops:.
 
Tja dat internet in de BMW was niet om over naar huis te schrijven. 2G:eek:. ik wist niet eens dat dat bestond.

Nou, dat is één van de meest betrouwbare mobiele internetverbindingen waar nog een veel M2M -oplossingen op draaien die geen bandbreedte nodig hebben. Wij monitoren daar nog steeds tientallen schepen mee die door heel Europa onderweg zijn. Maar denk bijvoorbeeld ook aan het monitoren van land-, graaf- en bouwmachines die door heel het land gebruikt worden, de pompstations voor waterleidingbedrijven en gemalen van waterschappen.