Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nikola en $NKLA draadje

This site may earn commission on affiliate links.

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
4,154
13,535
Hilversum
Gegeven hetgeen Hindenburgresearch.com heeft geschreven in:
Nikola: How to Parlay An Ocean of Lies Into a Partnership With the Largest Auto OEM in America
en hoe dit zich verder met het merk èn de aandelen NKLA gaat uitwerken, lijkt dit een goed moment om een draadje te starten waarin het verdere verloop te volgen is.

Bovenstaande link bevat zoveel gedocumenteerde enorme aantijgingen dat Nikola een enorme scam is, dat het een flinke klus voor Nikola wordt om het te weerleggen.
Hindenburgresearch.com is echter wel een shorter op NKLA aandelen, dus ze hebben een belang in negatief nieuws.
Maar onder aan het betreffende artikel staat hun track record dat er niet om liegt.

Met de credits voor @robertvg voor zijn opmerkzaamheid om bovenstaande link als eerste uit het internet naar boven te halen!
 
  • Like
Reactions: robertvg
Financial Times:
Subscribe to read | Financial Times
F44469B5-16E1-4E35-8507-EAC1C470A7C5.jpeg
 
Het meest vreemde is nog wel dat iemand als Sean Mitchell kort geleden na met 6 anderen bij Trevor op bezoek te zijn geweest, zonder verder bewijs ineeens een -nog voorzichtige- believer leek te zijn geworden. Alle andere serieuze Youtubers zitten wel in het juiste kamp. Als je na zoveel jaar nog geen enkel werkend product hebt.. Het klinkt als een scam, het ziet eruit als een scam, het ruikt als een scam. Enige tijd geleden al opgemerkt dat ik op mijn platform helaas niet short kon gaan op $NKLA anders had ik dat met vij veel geld gedaan.
[Edit] deze week zal Trevor de rest van zijn aandelen ook wel van de hand hebben gedaan, nadat hij dat bij de eerste piek al gedeeltelijk deed.
 
Het meest vreemde is nog wel dat iemand als Sean Mitchell kort geleden na met 6 anderen bij Trevor op bezoek te zijn geweest, zonder verder bewijs ineeens een -nog voorzichtige- believer leek te zijn geworden.
Ik kan me voorstellen dat als je op het bedrijventerrein staat en er effectief zo een Nikola 2 staat te blazen en koelen en kan rijden, dat er toch gebeurt. Ik kan me ook voorstellen dat de gekozen Twitter critici niet goed voorbereid waren om Trevor ook echt kritisch te benaderen, zeker terwijl er hele cameraploegen waren ingehuurd om het spel op te nemen en je gepamperd wordt met versnaperingen. In iemand anders' huis ga je ook niet kritisch zijn op hun huis, laat staan dat je er dan publiek kritisch over gaat reageren.
 
Je hoeft maar even een paar filmpjes van een pratende Trevor Milton te bekijken, en je weet: die is niet uit hetzelfde hout gesneden als Elon Musk. Ja, erg jammer weer voor het algemene beeld dat mensen hebben van mensen die zeggen de wereld ten goede te willen veranderen. En helaas blijft Musk een van de weinige positieve uitzonderingen onder de grootdenkers / miljardairs in deze wereld.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Het meest vreemde is nog wel dat iemand als Sean Mitchell kort geleden na met 6 anderen bij Trevor op bezoek te zijn geweest, zonder verder bewijs ineeens een -nog voorzichtige- believer leek te zijn geworden. Alle andere serieuze Youtubers zitten wel in het juiste kamp. Als je na zoveel jaar nog geen enkel werkend product hebt.. Het klinkt als een scam, het ziet eruit als een scam, het ruikt als een scam. Enige tijd geleden al opgemerkt dat ik op mijn platform helaas niet short kon gaan op $NKLA anders had ik dat met vij veel geld gedaan.
[Edit] deze week zal Trevor de rest van zijn aandelen ook wel van de hand hebben gedaan, nadat hij dat bij de eerste piek al gedeeltelijk deed.
Hij is om, Sean, 10 minuten geleden
 
Nikola geeft toe dat hun vrachtauto in de promotiefilm niet aangedreven werd.
En toch is de koers vandaag weer 10% gestegen...? o_O
Ik snap niet dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die het vertrouwen.
Dat is wat een hype doet met aandelenkoersen: irrationeel laten bewegen.
Er wordt niet gekeken naar wat er gerealiseerd wordt, maar naar een vaag potentieel dat men dan gaat extrapoleren en in een best case scenario maakt men dan voorspellingen van winsten. En zo lang de hype leeft, lijkt het zelfs alsof de believers gelijk hebben en is al wie zich wat kritisch uitlaat een idioot. Wat men daarbij uit het oog verliest is dat het uiteindelijk uitsluitend de believers zelf zijn die het aandeel stuwen.