Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Goede punten, dat maakt het zo’n lastig concept. Zie wat @RobsEV schreef: doxing mag niet, oproepen tot iemand voor de rechter brengen mag wel.

In beide gevallen kun je betogen dat er niet tot geweld wordt opgeroepen en toch maken we het onderscheid.
Ik vind dat eigenlijk helemaal geen lastig onderscheid. Met doxing maak je bekend waar iemand is en dat is potentieel gevaarlijk. Naast dat het ook raakt aan het recht op privacy.

Oproepen om iemand te vervolgen is wat mij betreft heel normaal. Ik vind dat ook vrij mild. Het wordt anders als je oproept om iemand aan de hoogste boom te knopen. Dat is weer het andere uiterste. Iemand vervolgen betekent dat je een onafhankelijke rechter laat oordelen over iemands handelen en in hoeverre dat strafbaar is, dan wel tot schadeplichtigheid dient te leiden. Bij opknopen trek je direct de conclusie dat iemand schuldig is en dat hij de doodstraf verdient. Dat kun je in een bepaalde context wel scharen onder oproepen tot geweld.

Ten aanzien van Fauci ken ik de details te weinig, maar in zijn algemeenheid ben ik voorstander van het kunnen vervolgen van ambtenaren en beleidsmakers. In Nederland hebben we dat b.v. nagelaten ten aanzien van het toeslagenschandaal. Persoonlijk vind ik dat gelet op wat daar is gebeurd dat onbevredigend.

In de VS wordt Trump vervolgd voor zaken die hij heeft gedaan in zijn hoedanigheid als president. En Nixon is snel afgetreden om vervolging te voorkomen. Dus ik schat zo in dat daar meer mogelijkheden zijn en ik vind dat zeer terecht.

Laat de onafhankelijke rechter er maar naar kijken. Dat is juist goed, want als die vervolgens oordeelt dat Fauci of wie dan ook heeft gehandeld binnen de wettelijke normen, dan kunnen we ofwel die normen gaan aanscherpen, of concluderen dat er niets verkeerd is gegaan. Hoe dan ook werkt dat beter dan boos twitteren. ;)
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Eerder liet ik al een video zien van Andrej Karpathy die heel duidelijk maakt dat Elon uit principe kleine teams wil.

1715017411687.png

httmc/superchargers-in-nederland-nl/Andrej

Dit ter gelegenheid van het ontslag van de hoofd van Superchargers, Rebecca Tinuci.
1715017767560.png


Bij de presentatie van de kwartaalcijfers maakt hij een grap over dat er teveel management is bij Tesla.
Dat is ook duidelijk te zien aan de hoeveelheid mensen die op de bank zit tijdens die presentatie, het past eigenlijk niet.
1715017645606.png


Fred Lambert van Electrek laat zien dat er drastisch ingegrepen wordt (duidelijkheid in 40 sec):
twitter.com/Fred-Lambert
 
  • Like
Reactions: RobsEV and job-lek
^^^

Ter vergelijking, dit is een normaal tripje dat ie regelmatig maakt. Een heel kort stukje lichtblauw tijdens het klimmen naar FL450, maar nu bleef het vliegtuig hangen rond FL200. En dan die rare bocht naar Phoenix. Zit daar toevallig een service center van Gulfstream?

Screenshot 2024-05-23 at 17.50.15.png


NB: Ik weet natuurlijk niet of EM zelf in dit toestel zit. Dit is één van de twee Gulfstreams van SpaceX, maar de laatste tijd lijkt hij deze te gebruiken terwijl zijn "eigen" toestel (ook van SpaceX) al sinds 25 maart niet meer gevlogen heeft. Neemt niet weg dat die rare vlucht iets kan zijn dat vanuit de SpaceX geregeld is met een ander doel dan het vervoeren van Musk zelf.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Update, hij (of eigenlijk: het vliegtuig) is weer thuis in Austin, TX. Normale vlucht op normale kruishoogte.

screenshot_2024-05-28_09:51:41.png


Ben toch wel benieuwd of er een storing was waardoor die gedwongen uitweek naar Phoenix, maar in het mij bekende geruchtencircuit heb ik daar niks over kunnen vinden. Er zit wel een belangrijk Gulfstream service center precies waar dat vliegtuig was geparkeerd.
 
Last edited:
PriOkkie, ik zou stoppen EM te tracken of je auto start morgen niet meer.


😁

Ik snap de grap, maar toch: Volgens mij heeft hij er vooral bezwaar tegen als de informatie direct gepubliceerd wordt. Had hij niet geprobeert een deal te maken om de info een paar uur te vertragen? Die eerste (rare) vlucht landde op 22 mei om 02:31 (NL tijd) en werd door mij hier opgemerkt op 23 mei om 17:14. De terugvlucht zag ik vandaag (28 mei) om 10:05 terwijl die al op 27 mei om 21:31 geland was. Er zit dus genoeg tijd tussen om hem niet boos te maken.

Bovendien maakte ik me gewoon zorgen om hem. Moet best wel vervelend zijn om in een defect vliegtuig te zitten dat moet omkeren voor een reparatie. Arme jongen... 🤗

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat dit alleen de piloten waren die een mogelijk probleem (met de compressie?) hebben ontdekt en daar even mee langs de garage gingen en op verzoek wat extra kilometers hebben gemaakt voor wat metingen. Anyway, ik hoopte dat iemand meer wist. Ik kon zelf niks vinden, vandaar mijn post.

Hadden we niet een piloot hier op het forum die wat duiding kan geven?
 
  • Like
Reactions: RobsEV