Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
De portemonnee van de EV rijder zal de grote verliezer zijn. Elke andere partij moet hierop verdienen. Voor Tesla hoeft dit niet per sé.
Kijk maar eens naar de Fastned prijzen. Mocht Tesla er niet zijn, dan waren ze nog hoger. En ze maken nog steeds verlies.
Ben ik het niet mee eens. Meer laadpunten is meer concurrentie en dat betekent normaliter lagere prijzen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het is vooral het SuC ontwikkelteam dat wordt ingekrompen.
De V4 heeft 1000V en 615A specs.
Dat een maximaal vermogen van 615kW bij een 1000V systeem.

Dat is de huidige systemen qua accu's etc. zo ver vooruit dat er nu niet echt een break neck ontwikkeling meer nodig is.
Van het SuC productie team is voor zover ik heb kunnen zien niemand ontslagen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik denk niet dat het een vooruitgang is als Big-Oil de SuC’s gaan overnemen. Deze maatschappijen blinken niet uit in snelle vooruitgang op het gebied van innovatie in laad-infrastructuren.
De ervaringen die ik in NL met BP Pulse heb:

- er worden 150kW laders geplaatst met 2 aansluitingen met kabels die max 200A aankunnen. De laadpaal kan op 800V wel 150kW leveren maar een Tesla krijgt maar max 75kW, ook als de andere kabel niet gebruikt wordt.
- bollards zijn zodanig opgesteld dat je als bestuurder of als passagier erg goed moet opletten om geen deuk in je portier te slaan
- laadpalen zijn zo opgesteld dat een andere rijder zich in idiote bochten moet wringen tussen de laadpaal en jouw auto om het display te bedienen, en dus mogelijk jouw auto beschadigd
- een snellader in een groep van 10 die op het display aangaf dat het laden 40ct per kWh bedroeg bij gebruik van pinpas/creditcard (nette prijs, nette info, nette adhoc mogelijkheid, top!) maar die foutief stond ingesteld waardoor er 1 euro per kWh werd afgeschreven! En na melden bij de helpdesk werd de laadpaal wel op free vend gezet maar vervolgens uiteraard nooit meer iets van gehoord, laat staan mijn geld teruggekregen. Het laat zich raden hoeveel anderen daar te veel hebben betaald en nooit hun geld hebben teruggekregen.

Er spreekt niet echt uit dat deze fossiele partij goed snapt wat elektrische rijders willen of wat ze nodig hebben, en dat ze dat ook echt willen begrijpen.
Tegelijkertijd zullen ze wel moeten investeren in duurzamere energie, of omdat hun aandeelhouders het willen, of omdat ze vanwege wet/regelgeving moeten, of omdat ze graag hun portie greenwashing willen doen.

Als BP wel wil investeren in de aanschaf/plaatsing en hun bijdrage wil leveren aan Tesla voor de operationele kosten, en Tesla de hardware/software blijft bouwen en onderhouden dan zie ik een win/win. Als BP ook de operationele kant in beheer zou nemen dan heb ik er niet veel vertrouwen in.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik laad bij Fastned en bij tal van andere aanbieders aan 44€c/kWh via Freshmile. Een auto die nog sneller laadt, zou nog goedkoper laden. Zonder abonnement. Die prijs verschilt dus niet zo veel van die bij een SUC.
0,44e/kWh is een nette prijs maar bijvoorbeeld SUC Eindhoven (voor ons de dichtstbijzijnde) is 0,23 dal en 0,26e/kWh piek voor Tesla's en 0,29 dal en 0,33 piek voor niet Tesla's.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik laad bij Fastned en bij tal van andere aanbieders aan 44€c/kWh via Freshmile. Een auto die nog sneller laadt, zou nog goedkoper laden. Zonder abonnement. Die prijs verschilt dus niet zo veel van die bij een SUC.
ik dacht ook even te kijken want het leek me wel intressant maar bij mij staat er toch echt prijzen per minuut en niet per kw/h. Dus voor snelladen zeker wel intressant maar publiek in de straat niet zo op deze manier.

publieke laadpaal :

1715344122511.png


een fastned :

1715344231608.png
 
Akkoord maar dat is buitengewoon laag. Wanneer ik de tarieven bekijk richting onze vakantiebestemmingen zit je zonder abbo boven die prijs van 44€c en met abbo er soms net onder.
Wat ik wilde zeggen: zo groot zijn de verschillen niet meer voor wie een beetje uitkijkt.
 
Akkoord maar dat is buitengewoon laag. Wanneer ik de tarieven bekijk richting onze vakantiebestemmingen zit je zonder abbo boven die prijs van 44€c en met abbo er soms net onder.
Wat ik wilde zeggen: zo groot zijn de verschillen niet meer voor wie een beetje uitkijkt.
Gans Frankrijk zit rond de 34-36ct zonder abonnement. Op vakantie rendeert het sowieso om een abonnement te nemen.
 
Gans Frankrijk zit rond de 34-36ct zonder abonnement. Op vakantie rendeert het sowieso om een abonnement te nemen.
Ik zie veel 41 en 43 in de daluren. Idd op vakantie neem ik sinds vorig jaar altijd een abonnement maar door het jaar heb ik misschien 1 of twee keer een snelle lading nodig. Dan bestaan er dus alternatieven die niet veel duurder zijn dan SUC.
 
  • Like
Reactions: PeDuvelt and Phil V
Ik zie veel 41 en 43 in de daluren. Idd op vakantie neem ik sinds vorig jaar altijd een abonnement maar door het jaar heb ik misschien 1 of twee keer een snelle lading nodig. Dan bestaan er dus alternatieven die niet veel duurder zijn dan SUC.
Kies ik er toevallig de goedkopere uit of zou er nu toch een prijsverschil zijn tussen Tesla en niet-Tesla? Een tiental bekeken en altijd prijzen zoals hieronde
IMG_3659.png
IMG_3660.png
 
  • Disagree
  • Informative
Reactions: job-lek and Xfrank