Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Als je de re-gen op low zet niet meer. Doe ik meestal als ik de CC gebruik op de snelweg.

Bijzonder irritant die remlichten inderdaad. Ziet eruit alsof je niet anticiperend kunt rijden, maar standaard regen hou ik er toch altijd op. Ook op de snelweg is dat fijn, en bovendien ga ik me vast wel eens vergissen als hij soms op low staat en ik ineens hard moet bijremmen.
 
Als je wat bewuster met je rechtervoet omgaat, kun je zorgen dat de remlichten niet zo snel aangaan. Niet helemaal op laten komen is voldoende. Ik reed laatst achter een Tesla met nieuw nummerbord, en die deed niets anders dan gas geven en weer loslaten. Geeft een mega onrustig verkeersbeeld. Net of je in New York rijdt :)

Nieuwe Tesla nog wel gegroet, maar alles boven een T registratie komt niet meer van dezelfde planeet als wij, ik groet alleen nog S-regs.

Overigens is het groeten in Vlaanderen nog wel in orde. Vooroordelen over Wallonië zijn recent weer eens bevestigd ;)
 
Vandaag in Kamen een grijze 85 met nieuwe achterbank met 2 grote hoofdsteunen aan de buitenkant en kleine in het midden naast me aan het laden. Blijkbaar wist hij niet van het A en B stal verhaal aangezien ik op 1A stond en hij op 1B terwijl de 5 stallen vrij waren. Of hier stond vol toen hij aankwam, dat kan ook... Vol is maar 4 op alle A bijvoorbeeld...
4a5b5185eb5cab72ffea8918243a97ad.jpg
 
Vandaag in Kamen een grijze 85 met nieuwe achterbank met 2 grote hoofdsteunen aan de buitenkant en kleine in het midden naast me aan het laden. Blijkbaar wist hij niet van het A en B stal verhaal aangezien ik op 1A stond en hij op 1B terwijl de 5 stallen vrij waren. Of hier stond vol toen hij aankwam, dat kan ook... Vol is maar 4 op alle A bijvoorbeeld...

Laatst in Urmond ook iemand hierop gewezen en die keek alsof hij het in Keulen had horen donderen. Vreemd eigenlijk dat dit geen officiële info is vanuit Tesla...
 
Als je wat bewuster met je rechtervoet omgaat, kun je zorgen dat de remlichten niet zo snel aangaan. Niet helemaal op laten komen is voldoende. Ik reed laatst achter een Tesla met nieuw nummerbord, en die deed niets anders dan gas geven en weer loslaten. Geeft een mega onrustig verkeersbeeld. Net of je in New York rijdt :)

Nieuwe Tesla nog wel gegroet, maar alles boven een T registratie komt niet meer van dezelfde planeet als wij, ik groet alleen nog S-regs.

Overigens is het groeten in Vlaanderen nog wel in orde. Vooroordelen over Wallonië zijn recent weer eens bevestigd ;)


Ben ook van 12-2014 en wist eerlijk gezegd niet eens dat dit gebruikelijk was. Geef ons even de tijd om het te leren. Zwaai me een slag in de rondte nu met al die taxi's in Amsterdam :biggrin:
 
Bijzonder irritant die remlichten inderdaad. Ziet eruit alsof je niet anticiperend kunt rijden, maar standaard regen hou ik er toch altijd op. Ook op de snelweg is dat fijn, en bovendien ga ik me vast wel eens vergissen als hij soms op low staat en ik ineens hard moet bijremmen.
Op snelweg, met en zonder cruise control, is het echt veel relaxter NIET met standaard regen te rijden. Alleen tijdens file rijden heb ik std regen aan.
 
Op snelweg, met en zonder cruise control, is het echt veel relaxter NIET met standaard regen te rijden. Alleen tijdens file rijden heb ik std regen aan.

Ik heb altijd standaard regen aan staan. Daarnaast vrijwel altijd cruisecontrol aan. Voor een kleine snelheidscorrectie houd ik altijd het pookje van de cruisecontrol naar boven of beneden in die stand vast. Dan remt de auto met maximaal 17 kW en versnelt met maximaal 40 kW.
Heel comfortabel zo.
 
Ik heb altijd standaard regen aan staan. Daarnaast vrijwel altijd cruisecontrol aan. Voor een kleine snelheidscorrectie houd ik altijd het pookje van de cruisecontrol naar boven of beneden in die stand vast. Dan remt de auto met maximaal 17 kW en versnelt met maximaal 40 kW.
Heel comfortabel zo.
Gaat bij deze vorm van remmen via cc ook de remlichten aan ? Zonee, dan ga ik dat ook eens proberen.
 
dat klopt, ik heb dit eens getest met het laadscherm aan.
En bij lage snelheid gingen de stoplichten vanaf ongeveer 15kwh regen aan.

Jullie hebben gelijk. Ik heb net zelf ook even gekeken, je moet inderdaad het "laadscherm" aanzetten maar dan zie je ook wanneer ze gaan branden. Ik vind het trouwens een mooi gedetailleerde afbeelding (zelfs mijn afwijkende winterwielen, standaard velg 19, tegenover bij aanschaf donkere 21, zie je afgebeeld). Ook de remlichten bovenin de achterruit lichten daar op.

Het staat me bij dat bij snelwegsnelheid de remlichten pas aangaan bij 30Kw en dat ook de begrenzing is als je regen op low zet.

Maar zeker nu de regen weer op niveau is, voor mij hoeven ze er niets meer aan te veranderen, is het zinvol dat de achteroprijdend je lichten zien. Het is nu zelfs zo mooi dat hij bij nadering van een stoplicht nagenoeg tot stilstand kan komen en je vaak zelfs even "gas" bij moet geven omdat hij sterk remt.

Het one-pedal-driving is nu heel goed mogelijk en dat went gelijk ook snel, heb ik gemerkt. Stap maar weer eens in een dino.
 
Ik werd vandaag vrolijk begroet door een prachtige zilvergrijze Tesla op de Bilderdijklaan/Geldropseweg (ja in Eintovuh de gekste). Ik had het in eerste instantie niet door dat hij naast me kwam staan aan het stoplicht omdat ik met de kaart aan het spelen was, maar uiteindelijk zag ik het ook. Dus mocht de bestuurder dit lezen: als ik wat verbaasd keek, dat lag niet aan jou :)