Bedankt voor U verhaal.Vannacht naar Flachau Oostenrijk gereden met 2015 S P85D. Heb de auto net een week en was voorbereid op lagere laadsnelheden bij SUCs. Viel me heel erg mee. Totaal 1x geladen in Zevenaar (begon slechts met 60Kw bij 60% SOC, dus dit was te verwachten en vervolgens dalend naar 35Kw bij 75% SOC) en vervolgens 4x in Duitsland (begon zelfs bij 120-125Kw bij 5% SOC, snel dalend naar 90-100Kw, dit redelijk lang volhouden en dan dalend uiteindelijk naar 50Kw bij 75% SOC).
Zoals gezegd viel dit me 100% mee. Wel uiteraard langzamer dan mijn vorige 2018 X. Totaal wel 15 uur over gedaan, 1070 km met tussen München en Salzburg, 100km, langzaamrijdend verkeer en zeer slecht weer tot Flachau. Medereisgenoten in Volvo XC60 hebben er 12,5 uur over gedaan, is toch 2,5 uur korter!
Auto heeft 175k gelopen en volgens de vorige eigenaar slechts max 10x aan SUC geladen. Blijkbaar maakt wel uit hoe vaak aan SUCs is geladen.
Dit is mijn ervaring van voor de "charge gate" ook
Ik ben geen expert, maar ik zou gokken dat er bij U P85D geen laad snelheid beperkingen toegepast werd.
Dit is een even off topic vraag: waarom van de X naar de S terug?