Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag auto opgehaald in Tilburg ! Gelukkig geen mankementen of andere zaken dus mij zie je nog niet in het topic janken om tekortkomingen :)

Leuk even met het karretje door de fabriek geweest, zeker leuke ervaring en om te zien!

Vergeten foto’s te maken sorry, was denk ik teveel onder de indruk

Voor iedereen die zit te wachten, het is de moeite waard !
 
20180309_140115.jpg 20180309_145136.jpg 20180309_150442.jpg

Vandaag dus de nieuwe MS opgehaald in Tilburg. 14.00 uur.
Netjes opgehaald door Tesla (Mercedes taxi) van het station.
Één van de 35! leveringen vandaag.
Even toch de introductie meegemaakt om te horen of er wat nieuws werd verteld.
Enige opvallende was de melding over diefstallen en de software update daarover. Passive entry.
Daarna de rondtour door de fabriek waar ook gewezen werd op de kwaliteits controle. Wordt vervolgd!
Capaciteit in de fabriek wordt opgehoogd van 1800 naar 2400. Geen model 3 in de toekomst.
In drukke tijden ca 600 medewerkers. 2 shifts per dag.
Daarna de levering met 6 anderen tegelijk. Enthousiaste medewerkers hoor.
Na onthulling hoefde ik (uiteraard) geen uitleg meer. Gaf mij de tijd om de auto goed te bekijken.
Helaas toch een kleine lakschade geconstateerd. Zie foto. Erg jammer dus.
Wordt wel weer hersteld maar toch......
Verder zag de auto er prima uit. Lijkt toch weer ietsje strakker t.ov. de vorige 2
Daarna lekker rijden naar huis. Helaas gelijk het windgeruis bij het kleine raampje opgemerkt. Jammer 2
Toch wel positief over de auto. Blijft een feestje om in te rijden
Wat verder opviel:
-Betere stoelen met meer steun en lendesteun lager instellen is mogelijk.
-Strakkere vering. Prettig
-Iets stevigere besturing
-Mooiere ( nu standaard) middenconsole.
-Nog steeds een slecht los achter tapijt bij achterbank
-Helaas geen alcantara meer op dashboard
-Mooi geheel glazen dak
-Betere scherpere achter camera
Morgen maar gelijk naar Serge voor Modesta behandeling en nageltjes lakken.
 
Er zou een andere fabriek in Europa gaan komen. Waar is nog onduidelijk.
Zelfs voor onze forumleden

Dat gaat toch over een echte productiefaciliteit? Dus een fabriek die echt auto's maakt. Niet dat aandraaien van schroefjes wat nu in Tilburg gebeurt.

Volgens mij had Elon iets geroepen van zodra er 100k auto's per jaar in Europa worden afgenomen komt die fabriek er. Dat is tot op heden nog niet het geval.

Tot die tijd lijkt het mij het meest aannemelijk dat M3's gewoon in Tilburg weer in elkaar geschroefd worden?
 
Dat gaat toch over een echte productiefaciliteit? Dus een fabriek die echt auto's maakt. Niet dat aandraaien van schroefjes wat nu in Tilburg gebeurt.

Volgens mij had Elon iets geroepen van zodra er 100k auto's per jaar in Europa worden afgenomen komt die fabriek er. Dat is tot op heden nog niet het geval.

Tot die tijd lijkt het mij het meest aannemelijk dat M3's gewoon in Tilburg weer in elkaar geschroefd worden?
Nee. M3 komt niet in Tilburg
 
Mkay. Nouja. Zolang mijn MS er maar een keer komt!
Dat zeiden ze tijdens de borrel. Heeft natuurlijk te maken met de lijn.
Overigens is voor de M3 75 de grootste accu.

Ja. Het wordt tijd moet ik zeggen. Bij collega deze week, had de MS 4 weken, boodschap subiet langs te kant te gaan staan omdat systeem werd uitgeschakeld. Heb gisteren bij de Action direct 3 hesjes gekocht...
 
Haha, ja het is toch wat. Eigenlijk zijn wij een raar volk, die tesla fanboys. De een koopt een zaklamp voor bij de aflevering ivm schade, de ander hesjes omdat ie denkt pech te krijgen. En dan rijden we in auto's met een enorm prijskaartje.

Is toch eigenlijk te droevig voor woorden :)

Maarja, mijn Audi staat gemiddeld 1x per 1,5 maand bij de garage, vrijdag weer! Dus veel erger kan het niet worden. Ik kan er dus eigenlijk alleen maar op vooruit gaan!
 
Haha, ja het is toch wat. Eigenlijk zijn wij een raar volk, die tesla fanboys. De een koopt een zaklamp voor bij de aflevering ivm schade, de ander hesjes omdat ie denkt pech te krijgen. En dan rijden we in auto's met een enorm prijskaartje.

Is toch eigenlijk te droevig voor woorden :)

Maarja, mijn Audi staat gemiddeld 1x per 1,5 maand bij de garage, vrijdag weer! Dus veel erger kan het niet worden. Ik kan er dus eigenlijk alleen maar op vooruit gaan!
Heb nu een mottige Toyota Auris TS in de lease. Kon alle accessoires nemen en nog geld over. Drie keer een Toyota is één MS. Nooit iets aan gehad.
Ik ga toch wel met zenuwen naar Italië toe van de zomer.
En ja, we zijn malloten.:D
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Ik ga naar Tsjechie. dat wordt ook feest als ie daar sterft. Geen Service Center in Tsjechie. Moet dan denk ik naar Oostenrijk ofzo

Qua afstand valt 't mee, maar slepen laten regelen door Tesla in een land waar ze niet zitten is vast gedoe.