Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Heb de US thread eens gelezen, en het is blijkbaar ook omdat ze te hoog zijn en het zicht belemmeren.

Jij hebt het telefoontje nog niet gekregen / de keus kunnen maken? ben eens dat het visueel op niets trekt als je old en new seats combineert.

- - - Updated - - -

Stomme vraag misschien, maar waar kan je zien op welke dag het in exact in produktie gaat? ik zit in de "production queue" maar geen melding van wanneer productie zou starten...

Ik heb inderdaad geen telefoontje gekregen. Was ook in het buitenland maar geen missed calls. Heb vanavond maar zelf een email gestuurd gezien hij in productie is.
Je kan ongeveer inschatten wanneer je wagen in productie zal gaan door tussen de 6 en 8 weken af te trekken van je delivery periode. Wanneer het moment bijna daar is, kunnen Tesla medewerkers de geplande end-of-line datum zien. Maar die is niet gegarandeerd gezien de productie in de praktijk altijd iets sneller of trager kan lopen. Bij mij is hij dus uiteindelijk 5 dagen eerder in productie gegaan.
 
Dank je. Ik begreep dat ook zo. Ik begreep zo ver dat als je besteld hebt de keuze zou krijgen en voor nieuwe bestellingen de optie inderdaad niet meer beschikbaar is. Bijzondere gang van zaken, maar ik me niet voorstellen dat Tesla daadwerkelijk zonder keuze voor de koper de configuratie van door hen bestelde auto's eenzijdig aanpast....

Dat heeft me gisterenavond idd de gordijnen in gejaagd. Maar die pdf wordt live aangemaakt en gebruikt de meest recente foto's op de site. Gezien er geen foto met next gen seats achteraan meer op de site staat, krijg je die ook niet meer te zien in de pdf.

Maar ik ben hier absoluut niet gelukkig mee. Die next gen seats was een van de elementen die er mij heeft toe aangezet up te graden van een P85 naar een P85D.
Ik wil dus de next gen seats achteraan conform mijn bestelling.

- - - Updated - - -



Bedankt blu. Heb een beetje mixed feelings met dat zetel debacle.
7 dagen productie dus voor jou. Ben benieuwd hoeveel het bij de collega's hier gaat zijn.
In de US was het kortste 3 dagen.
 
Heb precies de indruk dat maar een beperkt aantal actievere forumleden een D in bestelling hebben zitten. Vaag teken aan de wand dat het niet losloopt met de D in .be ? bref, zit nog altijd in "entered the production queue"

Toen ik mijn order plaatste (15/10) waren er een 7-tal P85D's verkocht volgens de verkoper, vond ik toch redelijk gezien de kostprijs :) .
Onlangs was ik bij BMW om de Mini te laten onderhouden, stonden er 2 i8's in de showroom.
De verkoop daarvan gaat blijkbaar vlot (dit jaar reeds een 10-tal verkocht bij die dealer).
Ik heb even tussen deze 2 wagens getwijfeld...
 
Toen ik mijn order plaatste (15/10) waren er een 7-tal P85D's verkocht volgens de verkoper, vond ik toch redelijk gezien de kostprijs :) .
Onlangs was ik bij BMW om de Mini te laten onderhouden, stonden er 2 i8's in de showroom.
De verkoop daarvan gaat blijkbaar vlot (dit jaar reeds een 10-tal verkocht bij die dealer).
Ik heb even tussen deze 2 wagens getwijfeld...

0.000001 millisec of zo ?
 
Heb precies de indruk dat maar een beperkt aantal actievere forumleden een D in bestelling hebben zitten. Vaag teken aan de wand dat het niet losloopt met de D in .be ? bref, zit nog altijd in "entered the production queue"

Iemand zal me kunnen verbeteren maar ik geloof dat er ongeveer 850 Tesla's rond rijden in België.
Kan iemand inschatten hoeveel van deze mensen actief zijn op TMC? 10%?

Tesla is heel erg discreet over het aantal P85D bestellingen. Ik heb enkel gehoord dat heel wat mensen die een P85 of P85+ in bestelling hadden in oktober zijn upgegrade naar een P85D.
Volgens mij spreken we over een paar 10-tallen P85Ds voor België. Het is en blijft een serieus prijskaartje en de meeste mensen hebben eerder schrik van 700 PK dan dat ze er gepassioneerd door worden.

- - - Updated - - -

0.000001 millisec of zo ?

Idd, qua design is de i8 een prachtige wagen maar op alle andere fronten moet hij de duimen leggen.
Ik heb tot nu enkel met BMW gereden en heb 0 ms getwijfeld. :rolleyes:
 
Iemand zal me kunnen verbeteren maar ik geloof dat er ongeveer 850 Tesla's rond rijden in België.
Kan iemand inschatten hoeveel van deze mensen actief zijn op TMC? 10%?

Tesla is heel erg discreet over het aantal P85D bestellingen. Ik heb enkel gehoord dat heel wat mensen die een P85 of P85+ in bestelling hadden in oktober zijn upgegrade naar een P85D.
Volgens mij spreken we over een paar 10-tallen P85Ds voor België. Het is en blijft een serieus prijskaartje en de meeste mensen hebben eerder schrik van 700 PK dan dat ze er gepassioneerd door worden.

- - - Updated - - -



Idd, qua design is de i8 een prachtige wagen maar op alle andere fronten moet hij de duimen leggen.
Ik heb tot nu enkel met BMW gereden en heb 0 ms getwijfeld. :rolleyes:

850? Dat lijkt me nogal wat. Als we ratio D-forumleden/forumleden zouden toepassen op de actuele fleet, dat lijkt me dat er weinig D's zijn. Ik heb daar net ff gechecked, en daar waar er een half jaar quasi geen tweedehands MS te vinden waren op mobile.de, heb je er nu een 80-ish op de site. Kan me niet inbeelden dat iedereen zijn MS beu zijn, misschien dat er mensen effectief upgraden naar een D-model.
Kijkende naar de populatie die een Tesla koopt (D of geen D, blijft veel geld), zijn er veel mensen bij die van uit het duurdere segment komen in de andere merken - ik denk dat het prijskaartje niet al te veel meespeelt.

over de i8: heb net hetzelfde gevoel bij die wagen als toen in de tijd de X5 gelanceerd werd: iedereen moest er een hebben, wat de prijs ook moge zijn, ook al was het allesbehalve de perfecte wagen. Willingness-to-pay zeker? Het zal ff hype zijn, en gedaan. Nu, je hebt mensen die altijd hun merk loyaal blijven. Heb ook bijna heel mijn leven met BMW gereden, en betreur keuze voor MS niet....
 
Mijn vorig bericht was misschien iets te kort.
Ik twijfelde an sich niet tussen de 2 wagens, maar wel tussen de 2 types (zijnde dat de Tesla dagelijks kan gebruikt worden en de i8 eerder als 2e wagen (te weinig plaats)).
Ik had mijn twijfels in de periode dat ik een testrit had gemaakt met de P85 (non-plus), die me eerlijk gezegd niet kon overtuigen (ik kom van een BMW M5 (zowel E60 als de F10)).
Ik ging normaal iets later een testrit maken met de P85+ totdat de P85D plots werd gelanceerd, dewelke ik dan heb besteld.

Ik ben er dus 100% mee eens dat de 2 wagens niet vergeleken kunnen worden en dat Tesla op veel vlakken beter scoort.
 
Mijn vorig bericht was misschien iets te kort.
Ik twijfelde an sich niet tussen de 2 wagens, maar wel tussen de 2 types (zijnde dat de Tesla dagelijks kan gebruikt worden en de i8 eerder als 2e wagen (te weinig plaats)).
Ik had mijn twijfels in de periode dat ik een testrit had gemaakt met de P85 (non-plus), die me eerlijk gezegd niet kon overtuigen (ik kom van een BMW M5 (zowel E60 als de F10)).
Ik ging normaal iets later een testrit maken met de P85+ totdat de P85D plots werd gelanceerd, dewelke ik dan heb besteld.

Ik ben er dus 100% mee eens dat de 2 wagens niet vergeleken kunnen worden en dat Tesla op veel vlakken beter scoort.

Gelukkig! Gewoon even wachten op de Roadster 2.0 en die erbij kopen als 2de wagen.... Hoop op een vette bak welke in 2.8 op de 100 zit en een lange neus.... Soort van omgekeerd zoals nu, kleine trunk, grote frunk.
 
Jan,

Op basis van de FEBIAC-cijfers (lijkt me toch officieel), zijn er toch een pak minder Tesla's in België. Eind 2013: 148 - Verkocht in 2014: 378 (waarvan 130 in december). http://www.febiac.be/documents_febiac/publications/2015/01-2015/201412-Cars-by-make.pdf

Ik zie 521 in 2014 en 148 in 2013 dus totaal 669? Als ik nog wat verder ga graven naar de wagens over alle jaren dat Tesla hier op de markt is, kom ik uit op 735 tot en met december 2014. Nu hebben we ineens het juiste cijfer. Bedankt voor de pointer, Patrick! :smile:
 
Ik zie 521 in 2014 en 148 in 2013 dus totaal 669? Als ik nog wat verder ga graven naar de wagens over alle jaren dat Tesla hier op de markt is, kom ik uit op 735 tot en met december 2014. Nu hebben we ineens het juiste cijfer. Bedankt voor de pointer, Patrick! :smile:

Jan,

Ik vrees dat je de cijfers niet mag optellen. Er staat bovenaan CUMUL vermeld en de laatste kolommen geven het verschil aan tussen 213 en 214 (dus wat in 2014 ingeschreven is).

Op nieuwjaarsborrel te A'dam geraakte ik aan de praat met 2 medewerkers van Tilburg die zich bezig houden met de inschrijvingsprocedures. In de loop van het gesprek liet ik vallen hoeveel Teslas er via mijn kantoor verzekerd waren. ogenblikkelijk plakten ze daar een percentage op en dat kwam perfect overeen als het cijfer 521 als totaal aantal Tesla's genomen wordt. (Was voor mij een soort negenproef - bevestiging dat mijn interpretatie correct is).
 
Jan,

Ik vrees dat je de cijfers niet mag optellen. Er staat bovenaan CUMUL vermeld en de laatste kolommen geven het verschil aan tussen 213 en 214 (dus wat in 2014 ingeschreven is).

Op nieuwjaarsborrel te A'dam geraakte ik aan de praat met 2 medewerkers van Tilburg die zich bezig houden met de inschrijvingsprocedures. In de loop van het gesprek liet ik vallen hoeveel Teslas er via mijn kantoor verzekerd waren. ogenblikkelijk plakten ze daar een percentage op en dat kwam perfect overeen als het cijfer 521 als totaal aantal Tesla's genomen wordt. (Was voor mij een soort negenproef - bevestiging dat mijn interpretatie correct is).

Patrick, als de cumul niet per jaar zou zijn maar over alle jaren heen, zou dat betekenen dat er in het totaal maar 482.939 wagens zouden rond rijden in België, niet?
 
Patrick, als de cumul niet per jaar zou zijn maar over alle jaren heen, zou dat betekenen dat er in het totaal maar 482.939 wagens zouden rond rijden in België, niet?

Jan,

De cijfers gaan niet over hoeveel wagens er in België rijden, maar hoeveel wagens er ingeschreven zijn in 2013 en 2014. Voor Model S komt dit overeen met aantal rijdende wagens, gezien pas leverbaar vanaf 08/2013, maar voor andere merken gaat dit niet op. Je deductie lijkt me niet correct. Maar ... ik voeg er dadelijk bij dat statistiek niet echt mijn sterk punt is ;-).
 
Hoor zojuist dat mijn P85D de 26e de fabriek uit gaat rollen (met next gen seats voor en achter). Weer een stapje dichterbij ;-)

That's one small step for man, one giant leap for... :tongue:

Vandaag opgebeld door Tesla Tilburg ivm de next gen back seat issue. Ik kan op beide oren slapen. Mijn wagen wordt afgeleverd met de next gen seats achteraan. Ze hebben mij vorige week niet automatisch gebeld omdat mijn wagen al in productie was en ze dan gewoon leveren wat er is besteld. Ik kan de komende weken vrolijk kwispelend afwachten tot hij wordt geleverd.

De man vertelde nog dat er zowiezo slechts een klein verschil is in hoogte bij het neerklappen van de next gen achterzetels.
De foto hieronder is mijn referentie (gemaakt door een eigenaar in de US) en ik zie geen issue.

Folding next gen seats.JPG


- - - Updated - - -

Heb je ook de uitsplitsing van MS en Roadster ?

Waarschijnlijk 669 MS en 66 roadsters?

Idd, dat zal er niet ver naast zitten.