Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Enkele dagen terug een vriendelijke dame aan de lijn gehad die me doodleuk zei dat ik mijn S85 zal ontvangen eind November. Ik had toch ergens gehoopt op eind oktober begin november..

Nu is mijn S blijkbaar al uit productie.. Zal dit nu werkelijk nog 2 maand duren om hem tot hier in België te krijgen.
Keep on waiting it is!

Wanneer is hij in productie gegaan / uit productie gekomen? Ik hoor dat je na het uit productie komen rekening moet houden met 6 a 8 weken voor je hem kan aanraken. :biggrin:
 
Wanneer is hij in productie gegaan / uit productie gekomen? Ik hoor dat je na het uit productie komen rekening moet houden met 6 a 8 weken voor je hem kan aanraken. :biggrin:

In productie geen idee, uit productie vorige week vrijdag. (Gok ik):tongue: ik zal me anders eens informeren voor de exacte data. Op de site staat hij nog steeds in productie... Allé, die vriendelijke dame hield me niet voor de gek.
 
In productie geen idee, uit productie vorige week vrijdag. (Gok ik):tongue: ik zal me anders eens informeren voor de exacte data. Op de site staat hij nog steeds in productie... Allé, die vriendelijke dame hield me niet voor de gek.

Met wat geluk ga je dan een van de eerste wagens hebben in Europa met de extra sensoren en Driver Assist features. Als ze die tenminste ook voor ons Europeanen gaan leveren. Donderdag avond zouden we daarover duidelijkheid moeten krijgen.
 
Eind productie tot de boot New York is volgens DS 1-3 weken, boot-levering in NL ongeveer 2 weken. Als daar nog wat ruimte tussen zit, komt jouw 6-8 weken aardig in de buurt, waarbij ik 8 erg voorzichtig vind.
Ik sta volgens laatste nieuws (27-8) op eind oktober gereed van productie en nog steeds eind november levering (DS is voorzichtiger, begin december). Mogelijk wordt er verzameld om volle containers, grotere lading, enz. te krijgen en komt er een hausse aan leveringen in dezelfde tijd...
Ik hoop dat ze gewoon zo snel mogelijk alles verschepen.
 
Hi All, net mijn DS gesproken. Bij mij staat dat al een tijdje dat mij auto in productie is genomen en levering december (was vorige maand nog eind november). DS geeft aan de auto eind oktober van de productieband afrolt. Verwachte levering volgens DS half tot eind december......Ik had gehoopt op eind november/begin december.

VIN:5757*


 
Hi All, net mijn DS gesproken. Bij mij staat dat al een tijdje dat mij auto in productie is genomen en levering december (was vorige maand nog eind november). DS geeft aan de auto eind oktober van de productieband afrolt. Verwachte levering volgens DS half tot eind december......Ik had gehoopt op eind november/begin december.

VIN:5757*



Dan zitten we waarschijnlijk in hetzelfde schuitje, mijn vin is 578*. Al had ik nochtans gehoopt op een verjaardagscadeau op 25/11...
 
Wordt druk op die boot naar NL dan :biggrin: Mijn 576** staat ook voor december op de planning... en ik heb inmiddels proefondervindelijk uitgevonden dat het meerdere malen per dag refeshen van "My Tesla" dit proces helaas niet versnelt :tongue:
 
Ik doe dat ook, tot nu toe met hetzelfde resultaat... maar ... ik hou vol, je weet maar nooit !
Wordt druk op die boot naar NL dan :biggrin: Mijn 576** staat ook voor december op de planning... en ik heb inmiddels proefondervindelijk uitgevonden dat het meerdere malen per dag refeshen van "My Tesla" dit proces helaas niet versnelt :tongue:
 
hoe ziet de F5 toets er intussen uit ?

Ehhh...... zo ongeveer.... :tongue:

F5_01.JPG
 
Ik kijk zonet nog eens even op MyTesla en ineens valt mij op dat mijn productienummer is gewijzigd.
Het VIN nummer is nog wel hetzelfde maar in het midden van het nummer zijn enkele cijfers anders.
Ik weet niet wanneer het gebeurd is, zou al gebeurd kunnen zijn tijdens het bijstellen van de leverprognose.:confused:
 
Zat laatst nog over na te denken. Ik denk dat je niet meer vermogen zal krijgen maar het vermogen zal worden verdeeld over alle wielen waardoor de kracht op/van de drive unit niet meer zo hoog zal zijn. De regen ook milder en je hebt minder defecte drive units. Denk dat de p85+ nu standaard dual zal zijn, die hebben de meeste last van hogere krachten op de onderdelen.
 
Ik kijk zonet nog eens even op MyTesla en ineens valt mij op dat mijn productienummer is gewijzigd.
Het VIN nummer is nog wel hetzelfde maar in het midden van het nummer zijn enkele cijfers anders.
Ik weet niet wanneer het gebeurd is, zou al gebeurd kunnen zijn tijdens het bijstellen van de leverprognose.:confused:

Ik heb mijn originele VIN niet genoteerd dus weet niet of eventueel de uitrusting anders wordt aangegeven met de komst van de drive assistance features. Je kan hier eens controleren of alles jou logisch lijkt: How to Decode Your Tesla Model S VIN - TESLARATI.com
 
Net ook maar even mijn VIN nummer gechecked (ik had het gelukkig opgeschreven) en sinds deze week(?) is er inderdaad een wijziging. Mijn "oude" nummer was als volgt:

5YJSA3S1 6 EFP xxxxx (xxxxx = prod seq nummer) en het "nieuwe nummer is:
5YJSA6S1 4 EFP xxxxx

Ik weet dat het 9e cijfer alleen een check digit is dus dat deze wijzigt is logisch als er een andere aanduiding wijzigt. Dus de effectieve wijziging is dat de 6e positie van een 3 in een 6 gewijzigd is. Ik kan nog nergens vinden wat deze "6" inhoud. Volgens mij stond de "3" voor:

Digit 6, Restraint System: 3 = Manual Seat Belts, Dual Front Airbags, Front/Rear Side Airbags, Knee Airbags

Ik ben benieuwd, zolang ze maar van de leverdatum afblijven :wink: