Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
De Maersk Kentucky is een kade opgeschoven en ligt nu echt bij een container terminal:
View attachment 276379
vertrek volgens schema om 07:00 uur (ik neem aan LTE, dus 14:00 NL tijd). Ik bedacht me nog twee redenen waarom Houston de voorkeur zou kunnen hebben over verschepen via Norfolk:
  1. Afstand Fremont - Norfolk is 2900 mijl. Afstand Fremont - Houston is 1900 mijl. En zeetransport is vele malen goedkoper is als over land.
  2. Als je van Fremont naar Houston gaat, blijf je in de zuidelijke = warme / droge Staten. Zou me niets verbazen als ze pas in Houston in de container gaan en tot die tijd "open" op de truck (of trein?) vervoerd worden. Kans dat de auto's dan blootgesteld worden aan slecht weer is dan erg klein.
En nee hoor, ik ben helemaal niet geobsedeerd door de komst van mijn nieuwe speeltje ;-)
Haha @Flaker. Iemand hier zou het toch moeten weten.
Status nog steeds "en route".
 
  • Like
Reactions: Flaker
De Maersk Kentucky is een kade opgeschoven en ligt nu echt bij een container terminal:
View attachment 276379
vertrek volgens schema om 07:00 uur (ik neem aan LT, dus 14:00 NL tijd). Ik bedacht me nog twee redenen waarom Houston de voorkeur zou kunnen hebben over verschepen via Norfolk:
  1. Afstand Fremont - Norfolk is 2900 mijl. Afstand Fremont - Houston is 1900 mijl. En zeetransport is vele malen goedkoper als over land.
  2. Als je van Fremont naar Houston gaat, blijf je in de zuidelijke = warme / droge Staten. Zou me niets verbazen als ze pas in Houston in de container gaan en tot die tijd "open" op de truck (of trein?) vervoerd worden. Kans dat de auto's dan blootgesteld worden aan slecht weer is dan erg klein.
En nee hoor, ik ben helemaal niet geobsedeerd door de komst van mijn nieuwe speeltje ;)
Ik denk dat jij je officieel mag kronen tot koning van deze post :p:p:D:D
 
  • Funny
Reactions: Exiteer and Flaker
fullsizeoutput_1e19.jpeg
Zoals je ziet, op transport naar de haven en toch eind januari geleverd... Ik denk dat ze de speedboat nu aan het prepareren zijn:)
 
Besteld op 30-09-2017
Bevestigd op 07-10-2017
VIN toegewezen op: 03-12-2017
Productie gestart op: 14-12-2017
Gereed en op transport naar Europa: 18-12-2017
Aangekomen in Rotterdam: 21-1-2018
Aangekozen in Tilburg: 24-1-2018
Ophalen in Tilburg: 31-1-2018

124 dagen start to finish.

Das snel!
22–09-2017 definitief en begin januari pas op de boot en nog steeds geen belletje om op te kunnen komen halen. 8 feb zou hij klaar moeten zijn dachten ze begin januari. Voorpret hoeft van mij niet zo lang te duren
 
Lijkt niet helemaal lekker te gaan met de Maersk Kentucky: ligt nog steeds aan de kade, schema is nu ook gewijzigd, komt 3 dagen later aan in Rotterdam:
FC81F59F-C75C-4818-9EE1-72FDBA8E4F41.jpeg
Of de online schedules kloppen niet, en NL Delivery had toch gelijk toen ze het over aankomst op 15 februari hadden.