Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hierbij een draadje om te palaveren over de levertijden, bootjes, etc. met betrekking tot model 3. Om het andere 3- draadje te ontlasten en naar analogie met de draadjes voor de model S en X alwaar het erg rustig is.

Was gisteren bij SeC Eindhoven. Vandaag besteld is levering zo rond april/mei. Hetgeen overeenkomt met mijn model S een jaar geleden.
 
Bestelling geplaatst op 6 december, reservering was van 1 april '16. Eerste indicatie (per telefoon) was ook levering voor maart maar tot op heden nog geen VIN of bevestiging ontvangen, hoop dat het nog gaat lukken.
 
Geen idee, geen zicht op.
Het zijn er 2 en ze komen mee met de 2 andere waarvoor in 2016 al een reservering is gemaakt.
Misschien scheelt dat.
Eerst dus de 2 reserveringen uit 2016 definitief gemaakt in dec en toen meteen daarna nog 2 besteld.
En levering is voor alle 4 in de week van 11 feb.
4 stuks! Even de aanname dat het voor medewerkers is: Dan zijn zij straks gelukkige medewerkers:cool:
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Velen van ons denken dat “op de boot” auto’s en orders gematchd worden
Ik hoop het voor jullie maar ik vind het wel on-Tesla! Mijn MS mocht pas vanaf een bepaalde datum worden afgeleverd. Tesla had hem te vroeg besteld en toen hij op de boot stond verkochten ze hem aan iemand anders waarna een nieuwe, voor mij bestemd, werd besteld.
 
Velen van ons denken dat “op de boot” auto’s en orders gematchd worden
Wat ik begreep uit mijn gesprek gisteren is dit inderdaad het geval. Vandaar mijn uitspraak in het model 3 draadje .

Bij binnenkomst worden de nodige werkzaamheden uitgevoerd. Op kenteken geregistreerd en deze verstrekt aan klanten, zodat deze een verzekering kan afsluiten (welke 1 van de vereisten is om mee te nemen bij de levering.)
 
Ik hoop het voor jullie maar ik vind het wel on-Tesla! Mijn MS mocht pas vanaf een bepaalde datum worden afgeleverd. Tesla had hem te vroeg besteld en toen hij op de boot stond verkochten ze hem aan iemand anders waarna een nieuwe, voor mij bestemd, werd besteld.
Jup mee eens dat het vreemd is. Wat ik tot nu toe heb gehoord klonk ook meer alsof er op de boot gematcht wordt, anders verwacht ik dat mensen al wel eerder een leveringsdatum zouden ontvangen, de reistijd van zo'n boot is relatief voorspelbaar. Het zou ook voor 'n deel nog verklaren dat iemand die veel later heeft besteld toch eerder 'n auto geleverd krijgt; mogelijk stond er gewoon al een overeenkomende configuratie op de boot.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Vanaf dinsdag mag Tesla de gevraagde M3 LR gaan koppelen. Iemand enig idee wat de doorlooptijd is tussen koppelen (neem aan dat de auto al op een boot staat) en de uiteindelijke levering?

Soms worden ze al op de kade in Shanghai of San Francisco gekoppeld. Dan volgt er nog een reis van 3 tot 4 weken naar Zeebrugge. Plus nog een week of twee voor logistiek en voorbereiding voor levering.
Soms worden ze pas vlak voor aankomst in Zeebrugge gekoppeld.

Sommige car carriers bieden de mogelijkheid je VIN en schip te tracken waaronder Hoegh die ook voor Tesla vaart.


Ook het Shipping Movements draadje (UK forum) geeft vaak veel info.

Maar om kort te gaan: Alles tussen 2 en 6 weken. +/-1.

Edit: Hier ook veel interessante info:
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Enzo63
Soms worden ze al op de kade in Shanghai of San Francisco gekoppeld. Dan volgt er nog een reis van 3 tot 4 weken naar Zeebrugge. Plus nog een week of twee voor logistiek en voorbereiding voor levering.
Soms worden ze pas vlak voor aankomst I'm Zeebrugge gekoppeld.

Sommige car carriers bieden de mogelijkheid je VIN en schip te tracken waaronder Hoegh die ook voor Tesla vaart.


Ook het Shipping Movements draadje (UK forum) geeft vaak veel info.

Maar om kort te gaan: Alles tussen 2 en 6 weken. +/-1.
Thnx. An sich geen probleem, hoe sneller een M3 in ruil voor de MS hoe hoger de kosten. Aan de andere kant... :)
 
Soms worden ze al op de kade in Shanghai of San Francisco gekoppeld. Dan volgt er nog een reis van 3 tot 4 weken naar Zeebrugge. Plus nog een week of twee voor logistiek en voorbereiding voor levering.
Soms worden ze pas vlak voor aankomst in Zeebrugge gekoppeld.

Sommige car carriers bieden de mogelijkheid je VIN en schip te tracken waaronder Hoegh die ook voor Tesla vaart.


Ook het Shipping Movements draadje (UK forum) geeft vaak veel info.

Maar om kort te gaan: Alles tussen 2 en 6 weken. +/-1.

Edit: Hier ook veel interessante info:
Bijna goed. Zojuist gebeld: of bij wijze van spreken morgen rijden maar dan met een oud model 3 of pas in december met model 3, versie 2021. Er was dit kwartaal niks meer onderweg, eind oktober pas duidelijkheid.
Dat wordt dus wachten.