Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wereld record E-auto's Berlijn - 23 mei

This site may earn commission on affiliate links.
Zag vanmorgen een berichtje op Facebook voorbij komen.
Morgen is er in Berlijn de Formule E wedstrijd.
Voorafgaand is er een wereldrecord (poging) om zoveel mogelijk electrische autos bij elkaar te krijgen en te rijden over het parcours.

Parade 2015 - wavetrophy.com

Leek mij erg leuk dus snel gaan regelen. Opa en Oma voor opvang, route bekijken, hotels bekijken, aanmelden voor het event zelf.

Op de hotels na is alles rond dus ik ben er morgen bij.

Nog meer (gekken) die meegaan?
 
Het linkje in de post werk bij mij niet, maar ik kwam via een andere link hierboven op een reportage uit: Weltrekord Parade - wavetrophy.com

Een bonte stoet, inderdaad:

Rangliste der am meisten vertretenen Fahrzeuge:
1. Citroen C-Zero: 111
2. Tesla Model S: 96
3. Scooters:60
4. Nissan Leaf: 59
5. Renault Zoe: 43
6. BMWi3: 36
7. VW eGolf: 24
8. VW E-Up: 21
9. BMW Active: 18
10. Renault Twizy: 16
11. E-Smart: 12
10. Tesla Roadster: 10
12. Mitsubishi i-Miev: 8
13. Peugeot i-On: 6
14. Mercedes B-Class: 5
15. Nissan NEV200: 5
16. Renault Kangoo: 5
17. Mia: 4
 
In het verlengde daarvan ook deze actie: http://www.teslamotorsclub.com/show...la-Model-S-on-the-road-to-Berlin-14-15-6-2015

An international rally with Model S (or Roadster) from all over the place is coming to Berlin.

And this is the plan:


Sunday, June 14


  • From 6pm: The participants meet at Tesla Service-Centre in Berlin Schoenefeld. Charging stations will be available.
    From 7pm: BBQ in hopefully fine weather at the Tesla premises, Tesla Germany's treat – thank you very much for that!
    Accommodation for the night at Hotel Meininger, which is within walking distance from Tesla Centre.


Monday, June 15


  • 8am: The participants meet for breakfast at Tesla Service-Centre to discuss the day's activities and to receive the information packages.
    9am: Departure from Tesla Service-Centre for the WAVE start at the Reichstag. Interviews with the press, motorcade, Q&A with all participants. TESLA car show on the premises of the Reichstag.
    12noon: City tour around Berlin Mitte, you will find the route in your information package.
    2.30pm: The motorcade arrives at the conference venue (Berlin Congress Centre, bcc); if possible, we will talk with Chancellor Merkel to provide ideas and suggestions.
    4pm: The motorcade returns to Tesla Service-Centre Berlin Schoenefeld.
    5.30pm: BBQ at Tesla Service-Centre; ideally together with media representatives and politicians, as well as lobbyists. Open end.
 
Last edited:
Ik heb al een mail gestuurd met vragen (prijs hotel, umweltplakette, parkeerplaatsen etc.) en aangegeven dat ik bij mijn road-trip bijeenkomsten eea zal "adverteren". Ook gevraagd of de e-rally interessant voor hun is (om als ondersteuning van de case te gebruiken en / of daar nog een keer te werven....)
 
Ik heb me inmiddels aangemeld.
Een vriend en ik vertrekken zondagochtend 14 juni, en dinsdagochtend vroeg rijden we weer terug.

We vinden het doel van dit evenement goed. Maar vooral lijkt het ons een mooie en gezellige trip.
Zijn er al meerdere mensen die interesse hebben? Het zou leuk zijn als we met velen van ons naar Berlijn gaan.
 
Ik heb me inmiddels aangemeld.
Een vriend en ik vertrekken zondagochtend 14 juni, en dinsdagochtend vroeg rijden we weer terug.

We vinden het doel van dit evenement goed. Maar vooral lijkt het ons een mooie en gezellige trip.
Zijn er al meerdere mensen die interesse hebben? Het zou leuk zijn als we met velen van ons naar Berlijn gaan.

heb me net aangemeld, let's go!

0 emission.jpg
 
Heb je op je vraag reactie gekregen, John?


Het antwoord:


"Hello John,

Thank you for your interest. Hotel rates are around 50 Euro per night. We will have enough parking space. No Umweltplakette needed.

Please inform as many owners as you can. Being Transit Country, it is of international importance to show up there.

Best regards

Michael"


Ik denk er zelf ook aan om mee te gaan, weet nog niet wie mee te nemen. Vandaag even rondje bellen:biggrin:
 
Ik heb zonet een boekingsbevestiging ontvangen van Tesla Berlijn.

De mail was gericht aan ongeveer 60 verschillende e-mail adressen. Als dit getal tevens het aantal deelnemers bedraagt, dan is dit een mooie opkomst.
Uiteraard komen veel deelnemers uit Duitsland, maar ook uit Oostenrijk en een enkeling uit Roemenië en Tsjechië.

Zijn er onder ons wellicht nog meer geïnteresseerden? Zou leuk zijn als we met een aantal auto's uit Nederland en België komen.

Voor meer informatie:
http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=8&t=7181

@ErnstT: Zullen wij elkaar onderweg treffen en kennismaken? Wij vertrekken zelf om 09:30 uur uit Amstelveen. Wij zullen onderweg alle Supercharges aandoen. Ik wil mijn bijrijder graag laten zien en voelen wat een Tesla in z'n mars heeft. :smile:
@AnalysiZ: Wellicht ook tot zondag?
 
Overigens, als ik het Duitse forum lees maken onze Oosterburen al een 'treintje' vanuit het westen naar Berlijn toe. ETA Berlijn: 18:00 uur.
Misschien is het wel leuk om onderweg bij hen aan te sluiten.
Bovendien is het waarschijnlijk effectiever om onderweg maar 1 of 2 keer te laden. We gaan het zien.
 
Ik heb zonet een boekingsbevestiging ontvangen van Tesla Berlijn.

De mail was gericht aan ongeveer 60 verschillende e-mail adressen. Als dit getal tevens het aantal deelnemers bedraagt, dan is dit een mooie opkomst.
Uiteraard komen veel deelnemers uit Duitsland, maar ook uit Oostenrijk en een enkeling uit Roemenië en Tsjechië.

Zijn er onder ons wellicht nog meer geïnteresseerden? Zou leuk zijn als we met een aantal auto's uit Nederland en België komen.

Voor meer informatie:
http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=8&t=7181

@ErnstT: Zullen wij elkaar onderweg treffen en kennismaken? Wij vertrekken zelf om 09:30 uur uit Amstelveen. Wij zullen onderweg alle Supercharges aandoen. Ik wil mijn bijrijder graag laten zien en voelen wat een Tesla in z'n mars heeft. :smile:
@AnalysiZ: Wellicht ook tot zondag?

@Paul: doen we! contactgegevens per PM
 
Ok, waarom niet, ik ga ook. Om het lange afstands gevoel te benadrukken wou ik iets als dit bestellen:
autospiegelhoezen nederlandse vlag kopen bij Vlaggenclub!

Iemand enig idee waar ik zoiets haal? Ga straks even langs Praxis, zo ja, iemand interesse?
werkelijk keine blassse Ahnung! tijdens WK overal verkrijgbaar, maar nu... tot zondag!

als ik interesse had zou ik het niet hier durven zeggen :rolleyes: