Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Echte ondingen zijn het, die laadkleppen ter grootte van tankkleppen. Zeker op krappe parkeerplaatsen aan publieke laadpalen moet je een halve limbodans doen om er langs te geraken. Wat ben je met inklappende spiegels als je wagen zo'n vreselijk obstakel heeft. Ondertussen al veel collega's met Cupra's en VW ID's die de plaat van hun laadklep al kwijt zijn.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Hier net op de parking. Renault E-Tech D
20240228_100047.jpg
 
Beetje of topic maar gaaf dit:


View attachment 1022821


Even staan kijken en vooral luisteren, je hoort eigenlijk alleen nog maar de hydrauliek.

Oh en geen zwarte walmen meer natuurlijk 😁
Ik vraag me af hoe lang hydrauliek nog relevant is. Dat geeft toch ook verliezen, en valt er niks mee te winnen door elektromotoren te gebruiken in plaats van olie rond te pompen door allerlei leidingen?
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Leuke info voor als jullie Tesla moeten verdedigen op een verjaardag, de BYD overschat zichzelf behoorlijk en als je het vergelijkt met de rest dan liegen hun boordcomputers eigenlijk best wel en de Lexus auto's zijn echt niet al te best, maar wel een premium prijs.

En de Mercedes haal een paar mijl meer tegen een 19% grotere batterij, dat is niet eerlijk :p

 
  • Like
Reactions: NielsA and Maurice1
Dan kunnen ze al geen lakschade meer veroorzaken zoals mijn laadklep deed bij mijn M3 😤
Hoedan?

Bij mijn Ioniq bungelden altijd een of twee rubber doppen in de wind. Vond dat nooit zo'n prettig gezicht. En de EV-Camper die we huurden, waarschuwde niet eens als het klepje (met twee bungelende doppen) nog open stond als je wegreed. Pas op de snelweg kwam er iemand naast ons wijzen op mijn verstrooidheid.

Klepje open. Dop er uit. Nog een dop er uit. Plug er in. Pasje scannen. Kijken of het werkt.
<break>
Pasje scannen. Plug er uit. Dopje terug. Nog een dopje terug. Klepje dicht. Rijden.

vs

Klepje open. Plug er in.
<break>
Plug er uit. Rijden.

Het lijkt bijna alsof Tesla heeft nagedacht hoe je EV rijden het zo makkelijk mogelijk kan maken.
 
Hoe lang zou het nog duren voordat de Toyota bankroet gaat aanvragen? Ervan uitgaan dat ze zo eigenwijs blijven/

Wacht, ze hebben een oplossing ;) :
Met de vertraging in marktaandeel voor EV’s kan het nog wel even duren, maar dat ze niet aan juiste kant staan om het daarna te maken is duidelijk. Wat een slechte EV’s hebben ze nu ook bij Toyota….