Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Weer een I-Pace test. Journalist heeft er een mooi t-shirt en een sticker voor gekregen als ik het zo lees. (Waarschijnlijk een rondje op het parkeerterrein van Jaguar mogen sturen)

Best interessant om te lezen dat het grootste praktische nadeel ergens ver weg in de “extra testnotities” is verstopt en niet als grootste “min punt” wordt beschouwd. (Het laden op 7kW)

Cookies op AD.nl | AD.nl
 
N.a.v. eerdere posts hier over VW en Mercedes met hun dieselschandalen: Ja, natuurlijk wisten de concerndirecties dat hun dieselauto's in enorme aantallen met gemanipuleerde software uit de fabrieken waren gerold.
De Duitse auto-industrie is doodziek, en behalve met de diesel-ellende heeft men nu grote problemen met de nieuwe benzinemodellen, om die aan de nieuwste emissie-eisen te laten voldoen.
Ik vind het wel toepasselijk om een paar reclame-slagzinnen te herhalen: Das Auto, Vorsprung durch Technik... :D:D
Maar: gerechtigheid moet volgen, het gaat hier gewoon om georganiseerde misdaad, dus inderdaad opsluiten die gasten! :mad:
 
geen idee of het echt is, maar ik vond het wel geinig

tEOqmGw.png
 
geen idee of het echt is, maar ik vond het wel geinig

tEOqmGw.png

Oh, dat denk ik wel. Maar met een jaarproductie van 30k (Elon bouwt die in 3,5 week) waarvan het merendeel voor de eigen markt en daarnaast Noorwegen met een flinke wachtlijst is de verwachting dat men hem bij nieuwe bestelling mid 2020 krijgt (als dat lukt) behoorlijk gerechtvaardigd. Maar weten de marketinglui daar veel.
 
Ik heb vorige week een ritje gereden in de i-pace. Een maat van mij is fotograaf, en had er een mee gekregen van Jaguar.

Buitenkant zat mooi in de lak en design vond ik ook geslaagd en stoer. Er zat wel o.a een difusor op, etc.

De ruimte binnenin is veel kleiner dan een s. De frunk mag geen naam hebben, en de trunkvloer is veel hoger dan een s. Alsof daar de accu ligt, zoals bij veel hybrides.

De kwaliteit van het interieur is wel super en daar kan tesla niet aan tippen.

Ik begreep dat er modellen komen met meer laadsnelheid.

Al met al, een mooie auto, waarbij de laadsnelheid (en infrastructuur) en de ruimte beperkt(er)zijn. Afwerking en materialen zijn wel mooi.
 
  • Like
Reactions: HWS
Bjorn (TeslaBjorn) heeft een toespraak met zeer lange QenA op zijn Youtube gezet. Blijkbaar heeft hij het (via een follower) voor elkaar gekregen medio september een iPace te ritselen. Hij mag deze 3 tot 5 dagen testen. Dan weten we veel meer van de iPace in combinatie met lange trips en ook over verbruik in de praktijk en ongetwijfeld hoeveel bananendozen erin kunnen.

Blijkbaar wil Jaguar de auto niet voor die tijd uitlenen, omdat men schijnt te wachten op een softwareupdate :D.

Hopelijk gaat hij ook racen met de iPace. Het liefst tegen zijn vriend Pavel met zijn X75D.
 
Ik heb er recent al ingereden. Ik moet zeggen, mooie bak om te zien. De ruimte viel mee tegen, gelet op de omvang. Het laden is nog niet super, en hij is langzamer dan een tesla75, maar dat gaat om tienden. Interieur is wel mooier.

Voor de ruimte en emotionele redenen, zou ik ook nu weer voor een tesla kiezen.

In zijn algemeenheid is de toetreding van de Ipace een mooie ontwikkeling.

Er schijnen er al veel besteld te zijn. Ik begreep dat alles wat voor Duitsland bedoeld was, naar Nederland komt om dit jaar aan de vraag te voldoen.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik heb er recent al ingereden. Ik moet zeggen, mooie bak om te zien. De ruimte viel mee tegen, gelet op de omvang. Het laden is nog niet super, en hij is langzamer dan een tesla75, maar dat gaat om tienden. Interieur is wel mooier.

Voor de ruimte en emotionele redenen, zou ik ook nu weer voor een tesla kiezen.

In zijn algemeenheid is de toetreding van de Ipace een mooie ontwikkeling.

Er schijnen er al veel besteld te zijn. Ik begreep dat alles wat voor Duitsland bedoeld was, naar Nederland komt om dit jaar aan de vraag te voldoen.
Hoe meer aanbod van bruikbare electrische auto's hoe beter lijkt me. Tijdje terug ook even in gezeten. Ik heb er zelf niet in gereden maar ga er vanuit dat dat wel goed zit. Afwerking van de auto waar ik in zat lag inderdaad op een heel hoog niveau. Verbaas me er alleen een beetje over dat een gerenomeerd merk als Jaguar na meer dan 7 jaar eindelijk met een concurrent op de markt komt en dan eigenlijk nauwelijks zaken weet te verbeteren anders dan het interieur en de badge. En dat een aantal zaken die elke Tesla al jaren heeft door de verschillende autojournalisten als vernieuwing worden gepresenteerd :)