Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Als je al eens op een werf gestaan hebt lijkt me dat enkel mogelijk in groeves of bij overslag van binnenschepen.
We hebben op het erf regelmatig met een 15 tons kraan gewerkt, onder andere om een zwembad uit te graven. Hierbij werd er niet veel met de kraan gereden. Daarnaast loopt er dan altijd wel een persoon bij de kraan die eventueel de kabel kan ontkoppelen indien nodig. Maar dit blijft natuurlijk een stuk omslachtiger dan gewoon met een volgeladen accu de hele dag werken.
 
Was onlangs bezig met de vermogens van graafmachines. En maakte me de volgende bedenking: een courante bandenkraan van 15 ton heeft +/- 100kW motorvermogen. Dit is 1/3e van de meloensized motor in onze S-en en X-en.
Wat kan dat dan betekenen voor elektrische graafmachines? Die kunnen dan toch zeer eenvoudig veel krachtiger gemaakt worden in hetzelfde pakket als zo'n 300kW-"Tesla-sized-motor" het hydraulische circuit zou aandrijven.
Uiteraard wordt de afmetingen van het batterijpakket de grote uidaging, maar dat wil ik nu even buiten beschouwing laten.

Klopt mijn veronderstelling, of mis ik iets?
In de meeste situaties kunnen de graafmachines gewoon aan de verlengkabel hangen tijdens hun werkzaamheden toch...
 
Sinds twee weken in het bezit van een E-Golf, erg fijne auto. Range zo in de winter is 200-220km bij normaal gebruik. De Lane assist is niet zo goed als autopilot maar verrast mij wel. Op de snelweg en provinciale wegen hoef ik (bijna) niet meer te sturen, alleen af en toe het stuur vast houden.
We delen de auto via het programma Testrijders van Natuur & Milieu. Ook een leuke ervaring!
 

Attachments

  • IMG_0215.JPG
    IMG_0215.JPG
    669.7 KB · Views: 72
  • IMG_0216.JPG
    IMG_0216.JPG
    592.7 KB · Views: 35
  • IMG_0230.JPG
    IMG_0230.JPG
    381.8 KB · Views: 44
  • IMG_0232.JPG
    IMG_0232.JPG
    681.9 KB · Views: 38
Sinds twee weken in het bezit van een E-Golf, erg fijne auto. Range zo in de winter is 200-220km bij normaal gebruik. De Lane assist is niet zo goed als autopilot maar verrast mij wel. Op de snelweg en provinciale wegen hoef ik (bijna) niet meer te sturen, alleen af en toe het stuur vast houden.
We delen de auto via het programma Testrijders van Natuur & Milieu. Ook een leuke ervaring!

Toch is het oppassen geblazen. Het is niet meer dan de camera die lijnen wel of niet ziet.
 
Sinds twee weken in het bezit van een E-Golf, erg fijne auto. Range zo in de winter is 200-220km bij normaal gebruik. De Lane assist is niet zo goed als autopilot maar verrast mij wel. Op de snelweg en provinciale wegen hoef ik (bijna) niet meer te sturen, alleen af en toe het stuur vast houden.
We delen de auto via het programma Testrijders van Natuur & Milieu. Ook een leuke ervaring!
Die range doet dus niet onder voor de duurste Tesla, goed!!!:D:p:D
 
Sinds twee weken in het bezit van een E-Golf, erg fijne auto. Range zo in de winter is 200-220km bij normaal gebruik. De Lane assist is niet zo goed als autopilot maar verrast mij wel. Op de snelweg en provinciale wegen hoef ik (bijna) niet meer te sturen, alleen af en toe het stuur vast houden.
We delen de auto via het programma Testrijders van Natuur & Milieu. Ook een leuke ervaring!

Mooie aanbieding, heb een even aan een paar mensen doorgestuurd die een Tesla iets te veel van het goede vinden. 24 maanden voor 500 euro lijkt mee een prima deal.
 
Vers van ‘mijn’ jaguar dealer:
De specs van de I-pace worden over twee weken bekend. Nu alleen bekend dat er een 90kwh pack in zit en dat er dc geladen kan worden tot 100 kw. De presentatie zal in Brussel of Genève op de autoshows zijn.

Gevraagd wanneer de eerste leveringen in NL zullen zijn antwoordde de dealer:
Er komen er 750 voor de NL markt beschikbaar om te leveren nog voor 1-1 2019.(!) De lobby vanuit jag nl is om daar 1250 stuks van te maken. Alle ballen op NL wegens de bijtellingsregels.
Ik ben erg benieuwd naar de prijs en uitvoering (ja ja, trekhaak en klerenhangers en zo).
 
Wat andere autofabrikanten doen? Volgens het Duitse blad Der Spiegel huurde Merdeces Benz een Tesla Model X om deze eens effe lekker te testen, uit- en weer in elkaar te schroeven en deze weer bij de verhuurder in te leveren. Wel met een "beetje" schade...

Heimliche Extremtests: Daimler gibt Tesla-Mietwagen beschädigt zurück
Dit doen alle fabrikanten. Meestal kopen ze die via een stroman. Huren, die auto uit elkaar halen, samenbouwen en weer inleveren is heel ongebruikelijk en het komt, zoals nu, uit. De fabrikanten willen er niet voor uitkomen dat ze dit doen.
 
Wat andere autofabrikanten doen? Volgens het Duitse blad Der Spiegel huurde Merdeces Benz een Tesla Model X om deze eens effe lekker te testen, uit- en weer in elkaar te schroeven en deze weer bij de verhuurder in te leveren. Wel met een "beetje" schade...

Heimliche Extremtests: Daimler gibt Tesla-Mietwagen beschädigt zurück

Ik herinner mij een artikel uit eind2012 of begin2013 over een ModelS die in de VS werd gekocht en naar Duitsland naar een bekend groot autoconcern werd getransporteerd.