Rutgere
Member
Hij heeft een punt met de kaarten aan het wiel maar mmm
in 3.3 seconde overschakelen tussen 0 Mile Per Gallon naar 60 Mile Per Gallon.... in een Elektrische auto is best knap
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hij heeft een punt met de kaarten aan het wiel maar mmm
Kwam die Renault met maar liefst 4 stalks, 2 flippers, een draaiknop en nog twee handen vol knoppen op het stuur niet eerder al voorbij in dit topic? Alleen al die icoontjes op al die knoppen zullen een studie waard zijn.auto is er goed in heel veel knopjes op het stuur te maken
ik had ff hoop dat het klaar was, je hebt het net niet helemaal volgehouden geloof ik . De verhaallijn stoppen begint met zelf niet meer reageren op de (on)zin. Helaas is dat moeilijker dan je zou denken (zelf ook regelmatig <ctrl>A, <delete> gedaan op reacties maar ook vaak genoeg niet)Gedaan. Daarom is die nu gratis af te halen. Hij kan nog best een paar keer mee.
Verder stel ik voor dat we deze verhaallijn niet verder uitdiepen. Zo interessant is die nou ook weer niet.
Wat de andere automerken doen, nou BMW doet een poging:
BMW gives you extra cash to switch from a Tesla or other EVs, but not from a gas car
BMW introduced a new incentive for its EV buyers: $1,000 off if you switch from a Tesla or other EVs....electrek.co
But that’s the problem with a lot of legacy automakers. They are selling EVs so as not to get fined due to the new emission standards and not to lose too many sales to Tesla. Not because that’s where the industry should be going.Wat de andere automerken doen, nou BMW doet een poging:
BMW gives you extra cash to switch from a Tesla or other EVs, but not from a gas car
BMW introduced a new incentive for its EV buyers: $1,000 off if you switch from a Tesla or other EVs....electrek.co
Inderdaad.Triest...
Bij BMW wordt je als particulier voor veel meer dan 1000€ genaaid hoor.Inderdaad.
Dus, als ik ICE klant zou zijn of reeds een BMW EV zou hebben, leggen ze mij er voor 1000€ op.
Leasings hebben geen toonzaal met verkoper nodig. 1 bezoek van een verkoper kan 1000-en wagens opbrengen. Terwijl particulier 1 verkochte wagen toch wel 2 uur of meer kan vergen.Bij BMW wordt je als particulier voor veel meer dan 1000€ genaaid hoor.
Kijk eens hoe veel BMW's er in België als bedrijfswagen geleased worden, wetende dat die leasemaatschappijen makkelijk kortingen krijgen van 20-30%.
Dan is het héél duidelijk dat je als particulier altijd een heel pak te veel betaalt.
Production for Jaguar's internal-combustion vehicles—the F-Pace, E-Pace, and XF—will end in June in preparation for the arrival of three new electric vehicles.
3 fasen is voor de UK stukken minder relevant.Jaguar gaat in 2025 naar EV-only
Tja, Tesla laat zien dat het kan. Moet je wel goede EV's maken en niet de fout begaan om bijvoorbeeld geen 3-fase AC aan te bieden.
Jij droomt.Leasings hebben geen toonzaal met verkoper nodig. 1 bezoek van een verkoper kan 1000-en wagens opbrengen. Terwijl particulier 1 verkochte wagen toch wel 2 uur of meer kan vergen.
Verder wordt de volledige admin routinematig gedaan.
Assortiment is ook beperkter, levering moet minder nauwkeurig volgens planning en gaten in de planning kunnen opgevuld worden met niet verkochte leasingmodellen. Transport kan en masse en kleuren zijn beperkter (minder changeover). Omzet is verzekerd, zorgen voor gegarandeerde afname bij leveranciers (betere prijsafspraken).
Minder nazorg, veel km, veel onderhoudopbrengsten.
…
Zo werkte het in NL 10 jaar geleden ook (behalve dan dat persoonlijkheids dingetje). Nu is het in mijn ervaring zo dat je de keuze van de dealer aan de LM over moet laten. Gevolg is dat je die pas voor het eerst ziet bij aflevering. In de periode daarvoor ben ik ook wel eens de showroom uitgelopen omdat er duidelijk geen interesse was aangezien ik 'lease' was, pas als de dealers bang waren voor de verplichte afnamecijfers werden ze weer geinteresseerd...Jij droomt.
Bij BMW kreeg ik zelfs geen offerte zonder toonzaalbezoek 'om een autoconfiguratie te kiezen die bij mijn persoonlijkheid past'.
Bij Lease zijn het meestal de chauffeurs die bij 3 merken een offerte en configuratie moet opvragen en dan bij de LM moet laten berekenen voor een maandprijs. Daar is even veel werk aan als een particuliere auto.
Trouwens 20% op een auto van 50k is 10k. Daar kan je een verkoper heel wat offertes voor laten schrijven hoor.
Enige uitzondering die ik ken zijn de Mini's van E&Y of wat bestelautootjes.
Heb je het dan over een private lease, of over de lease van de salarisauto?Zo werkte het in NL 10 jaar geleden ook (behalve dan dat persoonlijkheids dingetje). Nu is het in mijn ervaring zo dat je de keuze van de dealer aan de LM over moet laten. Gevolg is dat je die pas voor het eerst ziet bij aflevering. In de periode daarvoor ben ik ook wel eens de showroom uitgelopen omdat er duidelijk geen interesse was aangezien ik 'lease' was, pas als de dealers bang waren voor de verplichte afnamecijfers werden ze weer geinteresseerd...
In NL is het trouwens niet ongebruikelijk dat een groot deel van de korting die je kan krijgen verstopt wordt in de inruilwaarde van je oude auto. Dat maakt vergelijken met de lease korting nog ingewikkelder.
Zakelijke lease. Private lease initieer je bij de dealer over het algemeen.Heb je het dan over een private lease, of over de lease van de salarisauto?
En hoe kies je dan je opties, kleur, versie etc?Zakelijke lease. Private lease initieer je bij de dealer over het algemeen.
Wat Horta ook zegt. De dealer doet niets meer als je zakelijke lease roept en ze worden zelfs boos als je dat verzwijgt. Zoals jij beschrijft werkte het vroeger hier ook maar de LM's hebben de teugels/broekriem zo strak aangetrokken dat de dealers niets meer doen. Overigens een proefrit lukt meestal nog wel.En hoe kies je dan je opties, kleur, versie etc?
Bij een BMW of Audi is dat een halve dag werk om door die optielijst te geraken.
In elk geval, bij ons is het proces: je gaat naar een dealer (of je belt ze op), en regelt een offerte voor de auto die je graag wil.
Die stuur ik naar HR en de LM, en dan komt er een maandprijs uit, en de melding: je zit boven/onder budget.
En dan kan je nog wat aanpassen etc tot je hebt wat je wil. Doe dat met een auto of 2-3, en die verkoper mag wel wat offertes schrijven.
Bij Tesla is het simpel: config maken, screenshot en klaar.
Proefrit kan je zelf regelen.
Want auto's alleen maar voor de VK maken is een garantie voor succes. AC laden aan 3 fasen lijkt mij toch wel heel erg handig in Europa. Of hebben ze in het VK geen type2 laadpalen?3 fasen is voor de UK stukken minder relevant.
Of hebben ze in het VK geen type2 laadpalen?