Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier valt mijn oog pas nu op al is het bericht al enkele maanden oud: de gelekte specificaties van de Leaf 2019. Als dat voor die prijs bewaarheid wordt, dan heb je een knaller.

Inderdaad, dat wordt waarschijnlijk een knaller, net als de Hyundai Kona Electric met 64 kWh full option voor <50k. Echter, de vanafprijs van huidige 40 kWh Leaf zou <30.000 Euro zijn en die is 35.000 Euro geworden. Ook lijkt mij een prijs van 5000 Euro voor 24 kWh extra wat scherp voor een consumentenprijs (208 Euro / kWh). Ik verwacht eerder de 64 kWh vanaf 40.000 Euro te zien.
 
Ik zag vanochtend dat de Jaguar i-pace in de USA 69500 dollar gaat kosten. Weet iemand waarom de vanaf prijs hier op 80000 euro staat?

Andere markt = andere prijzen. Waarom is een koelkast goedkoper in Duitsland dan in Nederland? Omdat het een andere markt is. Het prijsverschil wordt ook niet gladgestreken door parallelle import want door importheffing en BTW loont dat nauwelijks. De Model S had in 2012 in de VS een vanaf prijs van zo’n 50.000 USD (toen 40.000 euro) in de EU 70.000 euro. Was dat een te hoge prijs? Nee. Want wij kochten het ding in zulke grote aantallen dat de productie het nauwelijks kon bijbenen.
 
Ook daarvoor geldt dat het niet gaat om de optelsom van fabricage- en transportprijs, maar om de prijs die de consument in die markt bereid is te betalen. In NL zijn wij bereid meer te betalen. Dus kost het ding meer.
Precies, value based pricing i.p.v. cost based pricing.
Het verdienmodel van de farmaceutische industrie. Zoals ook weer eens aangetoond door een leuk onderzoekje van de EUR: https://nos.nl/googleamp/artikel/2230901-onderzoek-alle-kankermedicijnen-te-duur.html
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik hoor de laatste tijd opvallend veel radioreclame van BMW omtrent hun i3. Vanochtend iets in de stijl: "Kijk eens op uw kilometerteller. Heeft u vandaag minder dan 200km afgelegd? Dan is de i3 iets voor u"
Toch wel een trendbreuk als ze actief zulke marketingcampagnes doen voor hun elektrisch aanbod.
 
Ik hoor de laatste tijd opvallend veel radioreclame van BMW omtrent hun i3. Vanochtend iets in de stijl: "Kijk eens op uw kilometerteller. Heeft u vandaag minder dan 200km afgelegd? Dan is de i3 iets voor u"
Toch wel een trendbreuk als ze actief zulke marketingcampagnes doen voor hun elektrisch aanbod.
Zelfs in Duitstalige België (op radiozender BRF) ook deze reclame, maar nog bouder verwoord.
Iets in de trend van "Weet je nog die tijden dat je de juiste slang moest kiezen en plastic handschoenen aantrekken om je handen niet te laten stinken naar die brandstof? Komische tijden als je er aan terug denkt"

We zouden deze reclame eigenlijk eens op twitter en Facebook naar VW moeten forwarden.
Iemand enig idee hoe je dat doet?
 
  • Like
Reactions: Frank C
Andere markt = andere prijzen. Waarom is een koelkast goedkoper in Duitsland dan in Nederland? Omdat het een andere markt is. Het prijsverschil wordt ook niet gladgestreken door parallelle import want door importheffing en BTW loont dat nauwelijks. De Model S had in 2012 in de VS een vanaf prijs van zo’n 50.000 USD (toen 40.000 euro) in de EU 70.000 euro. Was dat een te hoge prijs? Nee. Want wij kochten het ding in zulke grote aantallen dat de productie het nauwelijks kon bijbenen.

Die $50k was na aftrek van de $7500 belastingaftrek voor een model (S40) dat hier nooit geleverd is. Prijzen in de USA zijn overigens altijd zonder salestax (BTW) omdat deze tussen de verschillende staten verschillen.
 
Ik hoop dat Hanos, Sligro en andere horeca toeleveranciers als eerste dit soort vrachtwagens mag uitproberen in de binnenstad! Zou een hoop herrie en dieselwalm schelen. Ben benieuwd hoeveel herrie de koeling dan nog maakt... ;)
Hanos rijdt tegenwoordig met vrachtwagens met zonnepanelen op de bak, die voor de koeling zorgen. Goede ontwikkeling en scheelt al het lawaai van de koeling bij laden en lossen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: is3 and RvdVen