Ik rij nogal eens 1200km of meer op een vakantie trip. Het grotere pack, wat bijvoorbeeld in de roadster ligt hoeft niet zwaarder te zijn, ik hoop op nieuwe technieken met gewichtsreductie. Daarnaast is wat ebullio zegt, eenmaal op snelheid maakt de extra massa weinig uit. Nu blijft t plannen en puzzelen waar de stops te maken. Elke 200-300km moet toch wel gestopt worden. Dan moet je beslissen ga ik 4 keer wat eten onderweg of 100 rondjes om de parkeerplaats lopen. Als je eenmaal besluit om te gaan eten duurt t vaak te lang, laad de auto niet snel meer of is zelfs al vol. Met 200kW ben je veel flexibeler en kun je langer snel laden. 60% van 200 zal een stuk sneller zijn dan 2x 60% van 100kW.
Wij vertrekken graag vroeg, zeg 4 of 5u. Als je dan 400km kunt rijden in ca. 3u, kun je om 7 of 8u ontbijten, 11u kort stopje om de benen te strekken, 13u lunch. Duurt gauw een uur en ben je al niet in staat lang op hoog vermogen te laden. Enz. Mijn verbruik in de X ligt op zo’n reis rond de 300wh/km. Dat komt door snelheid, kou belading en hoogteverschillen. Met een 200kWh pack hoef je niet meer zoveel op te letten hoeveel je nog hebt.
O, en dan vergeet ik t rijden met een aanhanger nog.
Wij vertrekken graag vroeg, zeg 4 of 5u. Als je dan 400km kunt rijden in ca. 3u, kun je om 7 of 8u ontbijten, 11u kort stopje om de benen te strekken, 13u lunch. Duurt gauw een uur en ben je al niet in staat lang op hoog vermogen te laden. Enz. Mijn verbruik in de X ligt op zo’n reis rond de 300wh/km. Dat komt door snelheid, kou belading en hoogteverschillen. Met een 200kWh pack hoef je niet meer zoveel op te letten hoeveel je nog hebt.
O, en dan vergeet ik t rijden met een aanhanger nog.