Gaaf zo'n schema. Is die er ook voor de Model S?
Ik ga voor de Michelin Cross Climate + als mijn originele banden op zijn.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gaaf zo'n schema. Is die er ook voor de Model S?
Ik ga voor de Michelin Cross Climate + als mijn originele banden op zijn.
Wat is het verschil met voornoemde tov de
Ik ga voor de Michelin Cross Climate + als mijn originele banden op zijn.
Ik heb deze van Reddit geplukt dus zou heel goed kunnen.Gaaf zo'n schema. Is die er ook voor de Model S?
Dit overzicht zou best wel eens verouderd kunnen zijn, in dat geval lijkt mij de opvolger wel beter inderdaad.Wat is het verschil met voornoemde tov de
Michelin CrossClimate 2 All-Weather ?
Dat is toch eigenlijk een door-ontwikkelde nieuwere band, (opvolger) en dus beter?
Het midden van het profiel is ook minder als 2mm.vandaag vastgesteld dat mijn achterste band aan de binnenkant top op de draad versleten is. Ik had een melding dat druk in de band was gedaald tot 2,5 bar . Banden ( Goodyear eagle touring ) werden in okt 2019 geplaatst , incl volledige uitlijning voor en achter , ca 45.000 km gereden . Lijkt me dan ook vreemd dat deze sterk afgesleten zijn aan één kant , aangezien hij ook geheel was uitgelijnd bij vervanging banden . Wagen is een Tesla S met 150.000 km . Iemand ook ervaring met zulke slijtage ?
aangezien hij ook geheel was uitgelijnd bij vervanging banden
Uitlijnen na montage nieuwe banden is nog geen garantie voor gelijkmatige slijtage tot einde levensduur. Met rouleren van banden kom je al een stuk verder maar er spelen ook andere zaken bij slijtage, enkele voorbeelden:vandaag vastgesteld dat mijn achterste band aan de binnenkant top op de draad versleten is. Ik had een melding dat druk in de band was gedaald tot 2,5 bar . Banden ( Goodyear eagle touring ) werden in okt 2019 geplaatst , incl volledige uitlijning voor en achter , ca 45.000 km gereden . Lijkt me dan ook vreemd dat deze sterk afgesleten zijn aan één kant , aangezien hij ook geheel was uitgelijnd bij vervanging banden . Wagen is een Tesla S met 150.000 km . Iemand ook ervaring met zulke slijtage ?
staat op 14 cm ( standaard ), gaat naar lage stand bij 160 km/h , wat ik eigenlijk nooit rijdOp welke hoogte?
Mijn vorige set heeft 32.000km gehaald. Wel met een mooi afgesleten achterband maar ik had er liever 45.000 mee gehaald met de slijtage die bij jou zichtbaar is
dank voor je bericht, andere achterste band is ook langs de binnenkant aanzienlijk meer afgesleten, doch niet zo extreem als op de foto van de andere band achteraan, voorste banden ook binnenkant iets meer afgesleten, maar verschil is vrij klein , ga ze alle 4 laten veranderen , zal inderdaad nu om de 10.000 km banden laten rouleren . Heb bandencentrale al gebeld, vermeld dat band zeer hard is afgesleten en gevraagd of nieuw uitlijning kan gedaan worden . Vermeld me dat verhoogde slijtage aan binnenkant band bij Tesla "normaal" is en uitlijning niet nodig is aangezien het twee jaar geleden is voorzien . Ga dit morgen toch nog even bespreken als hij de band gezien heeftUitlijnen na montage nieuwe banden is nog geen garantie voor gelijkmatige slijtage tot einde levensduur. Met rouleren van banden kom je al een stuk verder maar er spelen ook andere zaken bij slijtage, enkele voorbeelden:
Ik denk dat er pas gerichte uitspraken gedaan kunnen worden als de staat van de andere banden bekent is.
- Relatief vaak een klaverblad met wat hogere snelheid zorgt voor slijtage van zijkant band.
- Verkeerde bandenspanning (te hoog & te laag) zorgt voor afwijkende slijtage.
- Stand van luchtvering wijzigen tijdens rijden
- Tijdens hard optrekken kan de auto in de veren getrokken worden waardoor de band iets schuin op asfalt staat (icm moment waarop slijtage bijzonder hoog is -> schuine slijtage)
- Tussentijdse slijtage (ophanging/rubbers) of verkeerde afstelling na parkeren (tikkie tegen stoeprand)
- Eigenschappen van de band zelf (waar zit stevigheid en rubber)
- Etc.
Voor nu overigens niet veel keus: 2 of 4 nieuwe banden (en ik zou opnieuw uitlijnen voor de ca. Euro 60,-- extra)
View attachment 718703
When entering the license plate of my tesla on KiwkFit, it automatically selects EXTRA LOAD as an option.
I was looking for the CROSSCLIMATE 2 but it's not available in EXTRALOAD format, is it needed for the tesla?
Thanks
thanks for the quick reply,Yes, XL (extra load) is necessary due to heavy EV.
In the driver door opening you can see the max. load pro axle -> select the correct one by sizes / load / speed.
I think actually profile is one of the official partners of teslathanks for the quick reply,
They are not present at kwikfit but I found them at Profile and I ordered from there, hopefully they know how to mount tires on a Tesla.
Euromaster too.. Tesla zomerbanden – Plan je afspraak online | EuromasterI think actually profile is one of the official partners of tesla
Ah yes I mix them up
Zelf geen ervaring mee, maar redelijk wat berichtjes gezien van M3P-eigenaars met kromme velgen. Zou aan de combinatie grote velgen, 'lage' bandendruk (zoals de originele geadviseerde druk) en putten in de weg liggen. Als je zoekt op 'bent wheels' zou je wat moeten tegenkomen. Denk dat dit niet onder garantie zal vallen.Laatst reed iemand die naast me op de parkeerplaats stond tegen m'n M3P aan (was er zelf niet bij maar gelukkig had hij z'n nummer achtergelaten, de meeste mensen deugen tenslotte, toch). Bij het wegrijden draaide hij te vroeg af zodat de M3P linksvoor geraakt werd. Bumper, voorpaneel, komplamp en een deels beschadigde velg. Kortom, wat je verwacht van zo'n 'aanrijding'. Schade is inmiddels ook netjes hersteld, echter gaf de schadehersteller aan dat beide linkse velgen niet helemaal recht zijn. Gezien dit niet als gevolg van deze aanrijding gezien kon worden hebben ze daar verder niks aan gedaan maar voelden ze zich wel verplicht dit te melden (velg linksvoor is wel opnieuw gespoten gezien de lakschade). Ik merk er tijdens het rijden vrijwel niks van, geen trillingen of iets dergelijks (als ik het niet had geweten zou ik er sowieso niks van gemerkt hebben). Vervolgens word ik door de onafhankelijke schade expert gebeld die dit verhaal even wilde verifiëren. Dat ik, terecht, akkoord was gegaan met het niet herstellen/vervangen van de velgen. Zij gaven aan dat dit wellicht op den duur eventueel wel schade aan ofwel banden of zelfs aandrijflijn kon veroorzaken. Uiteraard wilde ze zichzelf hiervoor indekken.
Dus ik denk binnenkort toch maar naar Tesla. Gezien er verder niks geks met de M3P is gebeurd wat naar mijn mening een kromme velg zou kunnen veroorzaken zou het een garante gevalletje moeten zijn. Maar die bui voel ik al hangen natuurlijk (within specs). Lang verhaal, maar hier wellicht iemand ervaring met kromme Tesla velgen?
Dus ik moet in mijn m3 met hogere bandenspanning gaan rijden?Zelf geen ervaring mee, maar redelijk wat berichtjes gezien van M3P-eigenaars met kromme velgen. Zou aan de combinatie grote velgen, 'lage' bandendruk (zoals de originele geadviseerde druk) en putten in de weg liggen. Als je zoekt op 'bent wheels' zou je wat moeten tegenkomen. Denk dat dit niet onder garantie zal vallen.