Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb binnenkort ook een nieuw setje nodig. Ben fan van Michelin maar zie dat de Pirelli Pzero stiller en zuiniger is. Iemand hier al ervaring mee? Vooral die met de PNCS(Pirelli Noise Cancelling System).
Pirelli - P ZERO™ - The Tecnology
ik heb de pirelli pzero op mijn zomervelgen (20") gehad. Al snel weer ingewisseld wegens teveel bandengeluid. Ik weet niet of daar PNCS op zat. Daarna Vredestein en Michelin (pss) gehad, en die zijn beiden een stuk stiller. Michelin bevalt het beste.
 
Als jij die Pirelli's erop legt hebben we snel de gewenste ervaring.
Dat zal t dan wel worden vrees ik. Had nog een vernietigend oordeel van PaulusdeB verwacht met verwijzing naar een test. Normaal zou ik voor Michelin zijn gegaan.
ja ik ben ook benieuwd maar kan je dan ineens voor de 19 inch gaan ;-)
NOT
 
  • Funny
Reactions: Phil_BE
ik heb de pirelli pzero op mijn zomervelgen (20") gehad. Al snel weer ingewisseld wegens teveel bandengeluid. Ik weet niet of daar PNCS op zat. Daarna Vredestein en Michelin (pss) gehad, en die zijn beiden een stuk stiller. Michelin bevalt het beste.
Heb al wel gezien dat er diverse Pzero's zijn.

IMG_1223.PNG
 
Om @HWS te plezieren, dan toch maar wat kritiek op de Pirelli PZero. Daar ben ik juist dit voorjaar vanaf op de voorwielen. Heb er naar schatting 35K km mee gereden (niet des winters, dus) en ze hadden niet de grip en soepele rijeigenschappen van de huidige Michelin Pilot Super Sports. Geluid is gelijk, vrees ik. Net zoals @gelden had ik ook onbalans in de Pirelli's, maar dat was niet los te zien van een inmiddels voor garantie vervangen velg.
En er zijn inderdaad verschillende in aanmerking komende Pirelli's:
IMG_0064.jpg

De SC variant is niet alleen goedkoper dan de PNCS variant, maar heeft zelfs een betere geluidsklassificatie!
 
Ik verwacht begin juni mijn S 100D in vervanging van mijn 85D. De 85D heeft 21" turbines met Continental maar is extreem lawaaierig. Voor de 100D overweeg ik over te stappen naar 20" (aftermarket) als compromis tussen comfort/rijgedrag/looks....
Daar comfort primeert (meer bepaald 'stilte') had ik me laten vertellen dat de Dunlop Sport Maxx de beste bandenkeuze zou zijn en ik absoluut niet mocht kiezen voor runflats.
Moesten er mensen zijn die evaring hebben met deze band (of andere tips) zou het fijn zijn om hun reacties te horen...
upload_2017-4-3_20-38-44.png
 

Attachments

  • upload_2017-4-3_20-29-13.png
    upload_2017-4-3_20-29-13.png
    42.1 KB · Views: 39
Ik verwacht begin juni mijn S 100D in vervanging van mijn 85D. De 85D heeft 21" turbines met Continental maar is extreem lawaaierig. Voor de 100D overweeg ik over te stappen naar 20" (aftermarket) als compromis tussen comfort/rijgedrag/looks....
Daar comfort primeert (meer bepaald 'stilte') had ik me laten vertellen dat de Dunlop Sport Maxx de beste bandenkeuze zou zijn en ik absoluut niet mocht kiezen voor runflats.
Moesten er mensen zijn die evaring hebben met deze band (of andere tips) zou het fijn zijn om hun reacties te horen...
Mijn bandenman is doorgaans erg te spreken over deze Dunlops, maar adviseert ze niet voor onder een Tesla Model S of X. Volgens hem zullen ze in dat geval duidelijk minder lang meegaan dan andere banden.
 
Gisteren bandenwissel bij SeC in Aartselaar, een mooie 110 euro exclusief BTW (ook al zijn ze er maar 30 minuten mee bezig geweest, wel een vol uur aanrekenen), maar dan wel geen gezeik met sensoren etc. Nu de 21" er terug opzitten, ben ik toch weer blij. Niet zozeer met de voorzichtigheid die ik nu weer aan de dag moet leggen, maar het rijdt toch wel lekkerder. Ik stoor mij niet zo aan de extra gevoeligheid voor putjes etc, ik vond de 19" "te" comfortabel voelen, het rijdt sportiever, en het staat ook veel mooier. En ook niet onbelangrijk, ze zijn véél makkelijker te onderhouden aan de binnenkant.