Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist mijn winterset besteld:

Voor:
Brock B32 Mat Zwart 8.5J x 20
Pirelli W240 Sottozero 2 245/40R20

Achter:
Brock B32 Mat Zwart 9.5J x 20
Pirelli W240 Sottozero 2 265/40R20

Inclusief 4 stuks Tesla TPMS.

Weet iemand waar je bijpassende Tesla caps kan verkrijgen?

Ik heb stickers bestel voor mijn winter brocks b32 bij 123sticker. Ziet er prima uit:

ccfb734847e99d2ae5e1b6813014c5d3.jpg
 
Bij Profile Tyre Center (ik heb geen aandelen) zijn de BBS CH-R velgen in de aanbieding, zowel 19 als 20 inch in zwart, donkergrijs en zilver.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik geloof dat BBS topkwaliteit is. Licht en sterk.
De 19 inch velgen zijn 24 lbs, dat is 2,6 kg lichter dan de standaard 19 inch velg. Setje van 4 stuks van € 1.936,00 voor € 1.465,00 inclusief BTW.

http://www.profiletyrecenter.nl/velgen/BBS/CH-R%20Black/4cfc16ae-29f6-4c08-8423-f1cc3a432b76


Afbeelding 415.jpg
 
voor die prijs heb je er inclusief banden en uitbalanceren en moeren en pasringen. daarbij een krik met hefvermogen tot 2 ton en je kan ze gewoon zelf wisselen.
deze heb ik vorig jaar gekocht: 19" ZCW ZM1 zwart gepolijste velgen met Pirelli Sotosero II 245/45
gekocht bij online velgen.nl aan 1230€ excl.BTW incl. pasringen en moeren en uitbalanceren
Tesla Model S velgen zoeken - Selecteer de gewenste maat

Velgen en banden - Page 53
(ook geen aandelen hier:wink:)
 
Vandaag mijn Tes ophalen bij Serge in Berkel na een Modesta behandeling... Had al eens contact gehad met Baan Velgen Zestienhoven (Rotterdam-The Hague Airport), ligt op 5 minuten oid van Serge en op de route. Daar aangekomen kom ik in de regen bij een dichte deur.. Ik bellen, niets... Ook erg donker binnen, alleen het glas naast de deur was duidelijk dat hier Baan zou moeten zitten. Afijn, nog een keer bellen aangezien er niemand komt... Dan maar in de auto gaan zitten en even het telefoonnummer bellen. Krijg ik een bandje in het Engels dat ze de telefoon even niet op kunnen nemen en dat ik maar een e-mail moet sturen. Dat doe ik direct maar na 10 minuten wachten helemaal niets. Ik was daar om 16.15 terwijl er toch echt duidelijk staat op de website dat ze open zijn iedere werkdag tot 17.00 en buiten die tijden op afspraak... Baal er echt van, want zoveel tijd heb ik niet altijd en lag nu mooi op de route. Tot op heden géén enkele reactie per e-mail.. Iemand die iets meer weet? Erg vreemd, een winkel die open zou moeten zijn en zonder mededeling, briefje etc de toko dichtgooien.
 
Even een update over mijn probleem met trilling in de velgen. Nadat de twee achtervelgen vervangen waren door nieuwe exemplaren (en al eerder 4 nieuwe banden en alu centreerringen) bleef de trilling (bij zo'n 135 km/u) aanwezig.
Ik heb vandaag de wielen laten balanceren terwijl ze op de auto zitten (finish balans): De Baronie Banden - Finish Balans
De wielen worden door een apparaat aangedreven en een sensor meet dan de trilling en geeft aan waar gewicht moet worden geplaatst. Bij 3 banden was een correctie van 25 gram nodig en bij de 4e zo'n 15 gram.
Ik heb nog maar een klein stukje snelweg kunnen testen, maar op het eerste gezicht lijkt de trilling hiermee nu verdwenen!

Kort filmpje:

Te vroeg gejuichd. Vandaag weer wat snelwegkm's gereden en de trilling rond 135 km/h is er nog steeds. :(
Ik heb er nu echt genoeg van. Ik wil de velgen gewoon teruggeven, want geloof niet dat dit nog goed komt.
Maar dan zal ik dus op zoek moeten naar andere 20" velgen. Blijft mooier dan 19"en ik heb natuurlijk 20" banden gekocht. Maar deze keer maar wat meer betalen voor een goed merk. Ik dacht aan Borbet BLX.

- - - Updated - - -

Eindelijk verlost van de winterbandjes. Velgen (Borbet BLX zw/pol) zijn net op de markt. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind ze geweldig passen bij de Tesla. Strak!

View attachment 47130
Hoe bevallen ze? Last van trillingen of andere problemen?

- - - Updated - - -

Grappig, ik zie nu dat ze ook op de Rinspeed Tesla zitten. En dat ik er eerder ook al enthousiast over was:
rinspeed.JPG
 
Last edited by a moderator:
Je zou de banden nog kunnen laten rond slijpen, Maurice.

Ik heb vorige maand mijn PZero's op de achteras rond laten slijpen.
Éen band was onrond geworden vanwege te lang doorrijden met toenemende onbalans. (Uiteindelijk is de velg onder garantie vervangen.)
De andere band voor het goede gevoel ook maar gedaan. Los van het gesleep met onderdelen en paar dagen op winterbanden rijden, kostte het slijpen € 50 excl BTW.

Volgende keer trouwens ook liever geen Pirelli meer, maar meer vanwege het afrolgeluid.
 
Te vroeg gejuichd. Vandaag weer wat snelwegkm's gereden en de trilling rond 135 km/h is er nog steeds. :(
Ik heb er nu echt genoeg van. Ik wil de velgen gewoon teruggeven, want geloof niet dat dit nog goed komt.
Maar dan zal ik dus op zoek moeten naar andere 20" velgen. Blijft mooier dan 19"en ik heb natuurlijk 20" banden gekocht. Maar deze keer maar wat meer betalen voor een goed merk. Ik dacht aan Borbet BLX.

- - - Updated - - -


Hoe bevallen ze? Last van trillingen of andere problemen?

- - - Updated - - -

Grappig, ik zie nu dat ze ook op de Rinspeed Tesla zitten. En dat ik er eerder ook al enthousiast over was:
View attachment 59970

Ik heb hezelfde met mijn originele velgen/banden. Met het vervangen van mijn motor is het iets minder geworden maar nog steeds een issue. Wordt er ook wel een beetje gek van. Misschien zit het in de banden en niet de velgen?
 
ik weet bijna zeker dat het niet aan de banden ligt. Ik heb dit vanaf het moment dat de velgen/banden erop zitten (en niet met de oorspronkelijke 19"set). Eerst lagen er Pirelli pzero banden op, maar die heb ik laten vervangen door Vredestein banden vanwege het geluid (en in de hoop dat de trilling dan over zou zijn). Geluid is een stuk minder, maar trilling bleef.
Het vreemde is dat het na het uitlijnen deze week minder/weg leek te zijn. Maar inmiddels is het na een paar dagen weer terug als voorheen. Je zou haast denken dat de wielen vervormen door het rijden ofzo. Ik zelfs al aan de TPMS sensor gedacht, dat die verschuift bij accelereren en remmen. Maar dat lijkt me toch sterk.

On-line velgen biedt nu aan om de velgen om te ruilen voor Brock B32 (met bijbetaling door mij). Die hebben zich bewezen op Tesla's en hebben precies het goede naafgat, dus geen centreerring nodig. Maar ik vind ze minder mooi (en ze zijn duurder). Ik twijfel dus nog.
dc8fdf87f2fd9516269617e4fc5bf3d3.jpg


De Borbet BLX lijkt me mooier, maar die kunnen zij niet leveren en die hebben een groter naafgat. Nou lijkt het me sterk dat het aan de centreerringen (aluminium inmiddels) ligt, maar ik heb geen zin in opnieuw gedoe bij de volgende set.
Wat te doen...
 
Ik heb nog steeds lichte trilling bij 50 en 130 ongeveer, maar niet heel erg. De loaners tijdens reparaties die ik meehad hadden het veel erger en daar zaten gewoon originele Tesla velgen op. Ik houd het maar op de gevoeligheid vd auto, dat zal het zijn.
Ben op zich wel nieuwsgierig naar hoe "erg" het bij jou is, misschien eens vergelijken?