Leonie
Leonie
Wij hebben de opening gemist. Maar de donderdag erna zijn we komen laden om zo op zaterdag via Narbonne de terugreis te kunnen maken. We troffen Tesla-fans op een scooter aan. En nog versiering.
Verder een prima terugreis. Op de blokkade van de boeren na. Op zaterdag van Narbonne, naar Orange, naar Bourdeaux gereden. Narbonne was leeg. Orange waren zes vd 8 stalls bezet. Laden ging in beide gevallen snel.
Na alle laadproblemen in Spanje bleek dat we bij 'Les Nuits du Taris' (onze chambre d'hote) meteen al bij het allereerste stopcontact konden laden. Dat was een aardige verrassing.
Op dinsdag 28 juli zijn we teruggereden naar Nederland. Vienne wederom supersnel. Boodschappen gedaan ipv Ibis bezocht. Proviand ingeslagen voor een mogelijk langere reis, gezien de blokkades bij Metz. In NSG waren we met drie Teslas, maar laden ging nog redelijk. Ter plekke besloten om toch maar via Reims om te rijden en de situatie bij Metz / Luxemburg te omzeilen. Laden bij Matouguez was een ramp. Te veel Teslas en te weinig snelheid. Eerste estimated charging time was 2 uur 20..... Gelukkig bleken we achteraf met 1 1/2 uur uit de voeten te kunnen. Nivelles was weer helemaal goed. Voldoende plek en hoge snelheid. De auto was eerder aan een vervolgtrip toe dan wij. De rit van Matouguez naar Nivelles via B-wegen (route Tesla en borden frankrijk) was heftig. Ik denk dat de omrijroute van TomTom beter is (alleen snelwegen, langere afstand en kortere rijtijd, wij waren niet zeker of we voldoende bereik hadden, maar was achteraf nog liever met 90 km per uur omgereden dan dat geploeter over waalse Bwegen)
Over Spanje. Bij ons 1e huis lukte het na lang zoeken een plek te vinden waar we de auto konden laden. In ons tweede huis lukte dat dus niet. De verhuurster heeft er zelfs nog haar electricien bijgehaald om te kijken of ze de aarding beter konden krijgen, maar ook dat heeft niet gewerkt. Gelukkig lag Girona om de hoek.
Algemeen, top trip gehad met onze auto. Ook de achterbank was op de terugweg weer helemaal blij. Vooral als we high speed een optochtje van vrachtauto en caravan inhaalden. En omdat we goed voor het milieu bezig waren natuurlijk.
Verder een prima terugreis. Op de blokkade van de boeren na. Op zaterdag van Narbonne, naar Orange, naar Bourdeaux gereden. Narbonne was leeg. Orange waren zes vd 8 stalls bezet. Laden ging in beide gevallen snel.
Na alle laadproblemen in Spanje bleek dat we bij 'Les Nuits du Taris' (onze chambre d'hote) meteen al bij het allereerste stopcontact konden laden. Dat was een aardige verrassing.
Op dinsdag 28 juli zijn we teruggereden naar Nederland. Vienne wederom supersnel. Boodschappen gedaan ipv Ibis bezocht. Proviand ingeslagen voor een mogelijk langere reis, gezien de blokkades bij Metz. In NSG waren we met drie Teslas, maar laden ging nog redelijk. Ter plekke besloten om toch maar via Reims om te rijden en de situatie bij Metz / Luxemburg te omzeilen. Laden bij Matouguez was een ramp. Te veel Teslas en te weinig snelheid. Eerste estimated charging time was 2 uur 20..... Gelukkig bleken we achteraf met 1 1/2 uur uit de voeten te kunnen. Nivelles was weer helemaal goed. Voldoende plek en hoge snelheid. De auto was eerder aan een vervolgtrip toe dan wij. De rit van Matouguez naar Nivelles via B-wegen (route Tesla en borden frankrijk) was heftig. Ik denk dat de omrijroute van TomTom beter is (alleen snelwegen, langere afstand en kortere rijtijd, wij waren niet zeker of we voldoende bereik hadden, maar was achteraf nog liever met 90 km per uur omgereden dan dat geploeter over waalse Bwegen)
Over Spanje. Bij ons 1e huis lukte het na lang zoeken een plek te vinden waar we de auto konden laden. In ons tweede huis lukte dat dus niet. De verhuurster heeft er zelfs nog haar electricien bijgehaald om te kijken of ze de aarding beter konden krijgen, maar ook dat heeft niet gewerkt. Gelukkig lag Girona om de hoek.
Algemeen, top trip gehad met onze auto. Ook de achterbank was op de terugweg weer helemaal blij. Vooral als we high speed een optochtje van vrachtauto en caravan inhaalden. En omdat we goed voor het milieu bezig waren natuurlijk.