Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb voor van de zomer een huis geboekt in Italie(Todi) en ga daar ook met de Tesla heen natuurlijk. :biggrin: Op de foto's heb ik niet kunnen zien wat voor stopcontacten er zijn. Heeft iemand ervaring met stopcontacten in vakantiehuizen in Italie en of daar nog steeds de Italiaanse variant gebruikt word bij recente een verbouwing?
 
Plugsufing is ook bezig in Italië.

Laden in Italië
Jaja, het is eindelijk zover. Samen met onze partner Route 220 hebben we de eerste laadpalen in Italië voor je neergezet. In Milaan, Rovereto en Suzzara om precies te zijn. We zijn enorm blij voor onze Italiaanse en reizende PlugSurfers nu je ook in Italië kunt laden met de PlugSurfing app. En dit is nog maar het begin, je kan nog vele palen meer verwachten
 
no brainer - Due Energie. Krijgt'm gewoon thuisgestuurd, engelstalige helpdesk. makkelijk betalen...
Enel heeft mij alleen maar gedoe gegeven.

- - - Updated - - -

Kwam toevallig deze site tegen: MyItaly.nl. Met een pagina getiteld:

Met een Tesla op vakantie naar Italië


En wat nog leuker is - je kan een filter op laadopties aanzetten. De rode lokaties hebben een optie om te laden.
Alleen is de informatie nog wat beperkt: "blauwe stekker, rode stekker, standaard stekker".
Ik zal de eigenaar eens een mailtje sturen.

Schermafbeelding 2016-02-21 om 13.34.49.png
 
Ja, geen probleem - heel prettig in de praktijk is ook dat ze vrijwel allemaal 22kW zijn. Even wat eten en je hebt er zo weer 150 km geladen...(met een duolader uiteraard...).
Jammer dat er de palen nogal dun gezaaid zijn in sommige gebieden.

Zie bijv. op PlugShare heel veel palen met vermelding "Enel drive".
Kan je daar gewoon met een "Due Energie pas" terecht?
 
Hi, na vorig jaar Spanje (ook met Tesla), willen we dit jaar weer vertrouwd naar Italie. Deels in Zuid Toscane (laden zit daar wel goed, vlakbij Arezzo en de huiseigenaar zoekt nog uit of we bij het huis kunnen laden). Maar we willen graag beginnen in Levanto. Het beoogde hotel heeft geen parkeerplek nabij een stopcontact. Dichtsbij gelegen laadpunt is in La Spezia. Risicovol dus.

Lang verhaal kort: iemand enig idee of er een andere wijze is om te laden in Levanto?
Dank!
 
Last edited:
Kwam toevallig deze site tegen: MyItaly.nl. Met een pagina getiteld:

Met een Tesla op vakantie naar Italië


En wat nog leuker is - je kan een filter op laadopties aanzetten. De rode lokaties hebben een optie om te laden.
Alleen is de informatie nog wat beperkt: "blauwe stekker, rode stekker, standaard stekker".
Ik zal de eigenaar eens een mailtje sturen.
Ik ben uitgebreid met deze mensen in contact geweest om ze te helpen een start te maken, en wat je nu ziet en leest is daar het resultaat van.

Elders op TMC heb ik destijds om suggesties gevraagd om tot een meer specifieke lijst met gegevens en opties te komen, maar daar kwam niet veel reactie op.

Ik denk eigenlijk dat het voor deze club niet slim is om te proberen ons filters te geven a la laadpalen.nl, het wordt dan snel te ingewikkeld. Je kunt zelf een locatie zoeken en dan een aanvullende vraag stellen.
 
Ik ben uitgebreid met deze mensen in contact geweest om ze te helpen een start te maken, en wat je nu ziet en leest is daar het resultaat van.

Elders op TMC heb ik destijds om suggesties gevraagd om tot een meer specifieke lijst met gegevens en opties te komen, maar daar kwam niet veel reactie op.

Ik denk eigenlijk dat het voor deze club niet slim is om te proberen ons filters te geven a la laadpalen.nl, het wordt dan snel te ingewikkeld. Je kunt zelf een locatie zoeken en dan een aanvullende vraag stellen.

Heb contact gehad met ACSI omdat ik de app gebruik om snel/makkelijk campings the vinden.
Ik heb de vraag gesteld om een extra filter te voorzien zodat EV rijders weten of men op de camping kan/mag laden en tevens om te vermelden of er dedicated EV aansluitingen zijn.
Blijkbaar hebben ze jaarlijks een meeting om dit te bekijken.
Ze hebben het punt op de agenda gezet om tegen versie 2017 de extra filter toe te voegen.
Hopelijk kom versie 2017 in de zomer van 2016 uit.