Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ook niet op 7A of 8A ?

Gisteren ook in Arezzo aan de suc. Inderdaad een dode bedoeling daar. Kids mochten wel even van het zwembad gebruik maken en kregen een gratis cappu aangeboden. Toch leuk.

Vandaag bij Lucca in de buurt. Helaas lukt t laden op de shuko nog niet hier in de middle of nowhere.. Auto blijft aangeven dat er geen power op de charger staat maar t 220 stopcontactje werkt toch echt.. Vorige week overigens prima via de shuko kunnen bijladen bij het vorige adres in Toscane.
 
Wij gingen gisteren de andere kant - van Lucca via Arezzo ri de Adriatische kust. Een vreemd hotel inderdaad, Jan de Bouvrie is langs geweest... , toiletdeuren kunnen niet worden afgesloten, vrijwel geen gasten..bestaat toch al tien jaar..Maar erg vriendelijk personeel. Kinderen vonden het de beste SuC tot nu toe. Lekker gezwommen in groot zwembad - bleven ook veel langer dan noodzakelijk. Overigen voorbereid op verdubbeling naar 8 stalls.

FullSizeRender 12 (1).jpg
IMG_0608.jpg
FullSizeRender 9.jpg
IMG_0616.jpg
 
Last edited:
Kinderen vonden het de beste SuC tot nu toe. Lekker gezwommen in groot zwembad - bleven ook veel langer dan noodzakelijk.
Ik weet waar wij volgende zaterdag onze tijd opmaken tussen Gardameer en Siena :cool: Sta nu mijn tijd te verdoen bij SuC Verona (geen zin in Crowne Plaza op slippers) terwijl familie bij Auchan 10 min verderop, ook soort van leuk. Één NL en een H aan het laden.

Reis door zuid-D en CH op vr en za was een ramp trouwens. Totaal een uur of vijf files gehad. Terug en volgende keren geen Gotthard meer. Is vaak goed gegaan maar ook te vaak fout. En we gaan in D geen tol betalen als 1/3 van de wegen in onderhoud is, toch.:mad:
 
Hi Kees - komen jullie ook weer deze kant op dit jaar ?
Ik weet waar wij volgende zaterdag onze tijd opmaken tussen Gardameer en Siena :cool: Sta nu mijn tijd te verdoen bij SuC Verona (geen zin in Crowne Plaza op slippers) terwijl familie bij Auchan 10 min verderop, ook soort van leuk. Één NL en een H aan het laden.

Reis door zuid-D en CH op vr en za was een ramp trouwens. Totaal een uur of vijf files gehad. Terug en volgende keren geen Gotthard meer. Is vaak goed gegaan maar ook te vaak fout. En we gaan in D geen tol betalen als 1/3 van de wegen in onderhoud is, toch.:mad:
 
De weg door Zwitserland heeft 3 superchargers, ik rij een d dus met heuvel werk zou die in theorie minder moeten verbruiken. Anyway volgens de nav moet ik laden wanneer ik net Zwitserland in rij en de laatste keer wanneer ik Zwitserland uit rij. De weg door zwitersland is ongeveer 180km van suc naar suc als ik dat niet haal op een charge dan is het wel heel apart. Ga wel meten hoeveel het bereik is. Ik doe geen overnachting ik rij snachts door en kan lekker rusten tijdens het chargen. De kinderen slapen dan tenminste het grootste deel van de reis en hoef ik overdag in de hitte niet zoveel te knallen en zal mogelijk ook drukker zijn. Ik ga de reis vloggen zal wel een link plaatsen wanneer het online staat.
 
Heb dit stuk vorige week gedaan. Grootste irritatie waren de vele stau .. was ook nog slecht weer..
er zijn inmiddels zoveel SuC's op deze route dat het wel heel makkelijk geworden is. Omdat ik mensen in Malpensa bij Milaan moest ophalen heb ik overnacht in Bellinzona (Albergo Benjamin) - is net voor de SuC Monte Ceneri - maar je kan bij het hotel gratis aan 11kW waterkracht gaan hangen... volgende ochtend bijna vol weer verder.

SuC Egerkingen - Bellinzona is 200 km. Vertrokken met 300 typical - aangekomen met 100 over. Toch gewoon met verkeer meegereden, door de tunnel.
In Duitsland telkens genoeg bijgeladen om volgende SuC te halen.. echt snelheid kunnen maken. beetje uitgegaan van typical=1,5 * afstand naar de volgende SuC. en dan een beetje opletten op hoeveel je verbruikt - kom je aan je aan met enkele procenten over. Snel weer laden.. soms was de koffie nog niet eens op -;)


Via urmond door Duitsland over Basel door Zwitserland dan langs Milaan. Volgens NAv 14,5 uur in laden.
 
Hi Kees - komen jullie ook weer deze kant op dit jaar ?

1ste wk aug, dan zijn jullie alweer weg?

- - - Updated - - -

Ben met name benieuwd of je in Swiss rekening moet houden met hoogteverschil en dus laadtijd.

Monte Ceneri was bij ons druk, dus laden op halve kracht. Wij stopten bij Basel en kozen wegens Gotthard tunnel dicht en file tot ver voor de pas voor alternatief via Bernardino. Dietlikon en Maienfeld prima. Voor de Bernardino alsnog dikke file. Wel tientallen km's netto geen stroom gebruikt (gratis bestaat niet? Huh)
Al met al Basel - Verona in een uur of tien...

Edit: dat was wel incl uitgebreide eetstop bij de Marche in Bellinzona-Sud. SuC is een kwartier verderop, dat ding staat verkeerd...
 
Last edited:
Voor het verwachte extra verbruikt ivm de hoogte kan je even op de site van Merijn kijken: http://www.daglievemensen.nl/tesla/hoogte.htm


Ben benieuwd hoe de route bevalt. Ik ben van plan dezelfde route te rijden. Dit is de kortste route volgens mij. Wel maak ik een hotel stop bij lugano (ibis incl oplaad mogelijkheid).
Ben met name benieuwd of je in Swiss rekening moet houden met hoogteverschil en dus laadtijd. Succes.
 
Wij vertrekken woensdag middag richting Italië (Sirmione, in ook in de buurt van Verona). Het beste lijkt inderdaad de route over Basel dan richting Milaan.
Maar het leek me wel leuk een alterntieft te doen, omdat het de tweede keer is.
Dus ipv Waldlaubersheim, Achern, Egerkingen Monte Cerni (eventueel Beckenried), the kiezen voor Waldlaubersheim, Bad Rappenau (Evt, nog even Hirshberg), Sulz-Vorhringen, Maienfeld, St. Moritz en vervolgens richting Gardameer.
Dit laatste stuk lijkt erg binnendoor met veel bergwegen en schiet vast niet echt op, maar lijkt me als alternatief wel leuk.
Erg goed dat je al zoveel mogelijkheden hebt, we houden natuurlijk files en ander ongemak ook in de gaten, zodat we de route ook nog on the fly kunnen aanpassen
 
Ik neem ook een alternatieve route, maar meer omdat we de reis in paar delen doen. Eerste dag(komende woensdag) naar Konstanz via Urmond, Waldlaubersheim, Bad Rappenau en Sulz-Vorhringen. 2e dag via St Anton en Brennerpas naar noord Italie(3 dagen verblijf). 3e reisdag naar Venetie via verona.
 
Vorig jaar reden wij via München > Brennerpas > Garda, met de 'ICE'.
Dit jaar plan ik hetzelfde te doen met de dan hopelijk net geleverde MS. Maar ik lees dat de meer gebruikelijke route via St-Anton > Monte Ceneri > Milan > Verona genomen wordt. Is Brennero > Verona te riskant, zeker voor een newbie ?...
 
Dus ipv Waldlaubersheim, Achern, Egerkingen Monte Cerni (eventueel Beckenried), the kiezen voor Waldlaubersheim, Bad Rappenau (Evt, nog even Hirshberg), Sulz-Vorhringen, Maienfeld, St. Moritz en vervolgens richting Gardameer.
Dit laatste stuk lijkt erg binnendoor met veel bergwegen en schiet vast niet echt op, maar lijkt me als alternatief wel leuk.

Dat stuk naar St Moritz hebben we tijdens de roadtrip vanaf de andere zijde aangereden als ik het goed heb.
Vond het een ongelooflijk mooie rit, met name de haarspeldbochten niet zo ver bij St. Moritz vandaan.
Veel plezier gewenst!
 
Dit lijkt een goed - en werkend - alternatief voor het Hera traject.Op hun site te zien geeft hun kaart toegang tot hetzelfde netwerk als de Hera kaart.
Vond dit op de Italiaanse thread van het forum.

Also planning a trip down to Italy (Tuscany) in Sept. I contacted Tesla in Milano asking how to get a card for public charging and they were very kind to sent me the next day the following recommendation:

. The customer contacts [email protected]
. He receives a contract via email
. He fills-in the contract, sign it and send it to [email protected]
. He receives the card at home within 4 days
. He charges the card of 40 euro for 100 kWh: now the card is ready
. The customer is informed when he is going to reach the threshold
. He can charge more kWh on the card directly on [email protected] paying with PayPal or VISA
. The card is valid for 12 months, after 12 months he gives back the card or recharge 40 euros for 100 kWh and continues to use the service for other 12 months.

I sent an email to
[email protected]and received the contract within the same day and they say they'll be able to send the card in 48h to the address of my choice.

Hartelijk dank voor je post Egbert,
Ik heb donderdag avond de documenten teruggestuurd naar Due energie en krijg vandaag een sms dat er vandaag tussen 18:00 en 21:00 h een zending van DHL bezorgt zou worden. Ik dacht dat Hera toch de kaart opgestuurd had, maar het was de kaart van Due energie! (Zonder koerierkosten)
Heel blij er mee en ik ga Hera toch maar mailen dat ik hun kaart niet meer wil