Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ze hebben hem naar mij opgestuurd vorig jaar zomer. Heb denk de enige Engelssprekend persoon daar gevonden. Hij gaf vorige week nog aan toen we even belde aangaande onze trip en dubbelcheck of de pas nog zou werken dat ze druk doende zijn om Engelssprekende personen aan te nemen en om aanvraag formulieren ook voor buitenlanders in het Engels dan te gaan gebruiken. Ik zal je via PM even zijn gegevens doormailen.
Paul, zou je mij de naam via PM kunnen sturen? Italië al geboekt voor de zomer! Dank!
 
is ook mijn ervaring.. heb zo'n gevoel dat er maar weinig mensen zitten... sommige mai geen enkele reactie gekregen, andere pas na dagen...
ik vertaal standaard in Italiaans via Google, voeg dat bij Engelse tekst.. hoop dat het daardoor wat makkelijker gaat.. heb nog geen verschil gemerkt..
 
Heb van de persoon welke PvH aangeeft een ander email adres gekregen, namelijk [email protected] dit om een kaart aan te vragen

Ik denk dat die man een beetje veel mails heeft gekregen..... Maar hij is echt de enige die we na lang zoeken hadden gevonden die gewoon Engels spreekt/Schrijft... Scheelde misschien dat het een jonge dame was die belde vanuit ons......en daarom hij zo super meewerkend was nadat hij haar had opgezocht op LinkedIn oid ;) (kon ze zien in het overzicht van wie heeft gekeken naar haar profiel)
 
net mailtje gekregen van Carlo. denk dat hij het een beetje beu wordt.

"Dear Sirs,
my name is Carlo Ferri and I work for the Business Development Department of Hera Group.
I’m receiving many requests for RFID charging cards from Dutch Tesla owners.
I appreciate very much your interest in our offers, but unfortunately I’m not the person who can help you obtaining the card.
We have a dedicated commercial company, so called Hera Comm, that is in charge to activate and distribute charging cards.
The only way to get in touch with our commercial company and have all the appropriate information you require is to send an e-mail to the following address:
[email protected]
You will be asked to fill in and sign some forms (attached). Unfortunately these forms are only in Italian at the moment, so you will need some help translation (google translator should be sufficient).
Also, we are not allowed to send RFID cards. So you need to pick it up from one of our offices (please check www.gruppohera.it) or you may contact a courier to pick it up.
All these organization details and administrative procedures must be executed with our commercial company.
I will be very pleased if you have the chance to share this information with other Tesla owners, since I won’t be allowed to answer to future e-mails regarding charging cards.
Thank you very much in advance for your understanding.
Best regards"
 
hahahaha,

Je moest hem eens horen toen wij met hem bezig waren. Hij heeft uit zichzelf ook nog recentelijk een bericht gestuurd naar de dame in kwestie hier op kantoor.... Opsturen was ook géén enkel probleem toen, hem bellen kon altijd ;) Italianen en blonde dames hè..

Maar goed, hoop dat het iedereen gaat lukken. Ik was erg blij ermee, 22kW laden en gratis parkeren overal.
 
hahahaha,

Je moest hem eens horen toen wij met hem bezig waren. Hij heeft uit zichzelf ook nog recentelijk een bericht gestuurd naar de dame in kwestie hier op kantoor.... Opsturen was ook géén enkel probleem toen, hem bellen kon altijd ;) Italianen en blonde dames hè..

Maar goed, hoop dat het iedereen gaat lukken. Ik was erg blij ermee, 22kW laden en gratis parkeren overal.

Tssss. Loopt hier op kantoor toevallig ook n blonde dame rond. Ga toch deze shortcut nog even proberen als ie is afgekoeld over paar dagen.
 
hi all,

eind juni gaan wij (ik en mijn vrouw en 3 kleine kids) op vakantie naar het Como meer, de noordkant bij Gera Lario. Bij voorkeur ga ik met de Tesla maar met drie kleintjes heb ik ook niet zo'n zin in verrassingen.

Nu maak ik me niet zo'n zorgen over om er te komen, dat lukt volgens mij goed met SC's... echter op locatie zie ik wat meer uitdaging, want:
- we hebben een huisje aan het meer, maar geen auto bij de deur
- huisje staat op een parkje, met meerdere huisjes
- de eigenaar / beheerder heeft geen ervaring met laden van auto's en geeft aan dat stroomnet op het park slecht is en zegt (voorlopig) niet mee te werken met laden
- ik zie geen SC echt in de buurt
- via plugshare gekeken maar ook niet echt een dichtbij optie
- idem voor Ikea, ook niet in de buurt

ik verwacht de auto niet heel veel te gebruiken, maar om op die locatie nou helemaal afhankelijk van sc's te zijn is ook zo wat.

iemand nog tips / trucs voor me? zou fijn zijn!
 
bij Gera Lario. (...) zie ik wat meer uitdaging(...)

Ik zou zeggen: maak tripjes naar Sondrio, Lugano, Lecco, alle drie op zo'n 50km van waar je zit, doe een range charge, en je kunt weer even door, maar nog steeds geen makkie natuurlijk.

Sondrio en Lecco vindt je op http://www.colonnineelettriche.it/
Lugano op http://www.schnellladen.ch/p/ladestationen.html

Monte Ceneri is de dichtstbijzijnde SuC, ca 66 km, maar de weg erheen kost je ca 113 typical km's! http://www.daglievemensen.nl/tesla/hoogte.htm moet je in die omgeving altijd paraat hebben, vind ik.

- - - Updated - - -

The only way to get in touch with our commercial company and have all the appropriate information you require is to send an e-mail to the following address:
[email protected]
You will be asked to fill in and sign some forms (attached).
Zijn dit nog steeds dezelfde formulieren als die in 2014 moesten worden gebruikt? Ik kon geen link meer vinden. Kun jij of kan iemand anders mij de formulieren toesturen? Ik ontvang graag een PM, alvast bedankt!!
 
Zijn dit nog steeds dezelfde formulieren als die in 2014 moesten worden gebruikt? Ik kon geen link meer vinden. Kun jij of kan iemand anders mij de formulieren toesturen? Ik ontvang graag een PM, alvast bedankt!!

Heb dit net drie dagen geleden opgevraagd per e-mail bij Hera (nog geen antwoord), voor trip in augustus. Ben ook zeer benieuwd naar vorderingen van SuC's intussen (nu al Modena, maar Firenze of zelf nog iets meer zuidelijk zou ook wel leuk zijn).
 
Iemand een idee waarom de Suc bij Affi zo lang "under construction" is bij supercharge.info?
88 dagen is wel erg lang. Ik ga iemand vragen of ze daar even gaan kijken..
Is wel een leuk locatie vlakbij mijn vakantie bestemming deze zomer :biggrin:
 
Weliswaar niet zo lang, maar Aosta is ook al 48 dagen under construction. In de speciale thread over de Aosta SuC wordt gesuggereerd dat het iets met de zonnepanelen te maken heeft omdat daar al vanaf 5 april geen activiteit/vooruitgang meer gezien is en de solar panels alleen nog ontbreken. Misschien bij Affi hetzelfde?
Ik monitor het ook dagelijks omdat ik er over 2 weken langs ga.