Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisteren toch even met ze gebeld :wink: vanaf 9 oktober staat Beckenried in het rijtje 'construction'. Dat is aan de Vierwaltstättersee, dus eigenlijk net weer wat korter traject dan waar ik om vroeg, maar daar zal ik niet over klagen. Tot en met Dorno op SuC's... zo gaat'ie steeds beter.

Iemand verder nog wensen?

Jazeker ! Als je kijkt naar de SuC's tot eind 2015 dan mis ik nog de doorgang naar de zuidelijke punt van de laars. En aan de Adriatische kust missen er twee - op het kaartje lijkt het dan we alsof je even naar Rome resp Napels rijdt.. maar de bergketen dwars door het midden van het land is daarvoor een vervelende, tijdrovende belemmering. Zo te zien is er nu één in Rimini gepland. Aansluitend zou ik er langs de E55 nog een verwachten in Pescara en Bari.
 
Last edited:
Jazeker ! Als je kijkt naar de SuC's tot eind 2015 dan mis ik nog de doorgang naar de zuidelijke punt van de laars. En aan de Adriatische kust missen er twee - op het kaartje lijkt het dan we alsof je even naar Rome resp Napels rijdt.. maar de bergketen dwars door het midden van het land is daarvoor een vervelende, tijdrovende belemmering. Zo te zien mist er nu één in Rimini gepland. Aansluitend zou ik er langs de E55 nog een verwachten in Pescara en Bari.

Dank voor uw bestelling! :wink: Je hebt helemaal gelijk. Maar Rome lijkt me met de geplande SuC's wel goed te doen, Zo te zien (en hoe kan het ook anders) komt er iets bij Firenze, en vanaf daar naar Rome is pakweg 280 km, redelijk vlak, 320 km Typical, 63kW. Misschien in de meivakantie maar eens die kant op...:cool:
......
 
Dank voor uw bestelling! :wink: Je hebt helemaal gelijk. Maar Rome lijkt me met de geplande SuC's wel goed te doen, Zo te zien (en hoe kan het ook anders) komt er iets bij Firenze, en vanaf daar naar Rome is pakweg 280 km, redelijk vlak, 320 km Typical, 63kW. Misschien in de meivakantie maar eens die kant op...:cool:
......

dan komen we elkaar vast wel weer tegen Kees ! -;) moet je deze keer wel uitkijken naar die andere blauwe auto - was zo goed bevallen afgelopen maand dat we voor eind mei de volgende rally al weer in de planning hebben..met een uitstapje naar Frankrijk.. de Col de la Bonette .. rijden naar 2802 meter hoogte..

Maar inderdaad Rome is prima te doen straks..ben afgelopen juli vergeten een foto te maken van de S voor het Colosseum .. zou eigenlijk een paar dagen moeten nemen om heen & weer te gaan voor die foto -;)
 
Ik heb een brief ontvangen van Hera, in het Italiaans. Het is best veel tekst en niet digital ontvangen dus copy/paste Google Translate gaat hem ook niet worden. Iemand met enige kennis van Italiaans die korrt aan kan geven wat dit is en wat ik er mee moet doen? thx!
Hera_1.jpg
Hera_2.jpg
Hera_3.jpg
 
Ik heb een brief ontvangen van Hera, in het Italiaans. Het is best veel tekst en niet digital ontvangen dus copy/paste Google Translate gaat hem ook niet worden. Iemand met enige kennis van Italiaans die korrt aan kan geven wat dit is en wat ik er mee moet doen? thx!


Het lijkt er op dat hierin de voorwaarden staan om als ondernemer met / voor Hera opdrachten te mogen doen danwel als ondernemer met / aan electrische auto's te mogen werken.
Daarvoor zit er een extra formulier bij om aan te kunnen tonen dat je daaraan voldoet cq aan te vragen dat je met de club mee mag doen.

Waarschijnlijk sta je als ondernemer bekend (logisch) maar is daarbij ook een vinkje (door jou of hun) gezet bij het "EV ondernemerschap" en krijg je daar nu ook informatie / vragen / verzoeken voor binnen.

Overigens: ik heb mijn Italiaans op vakanties geleerd en moet regelmatig een gat in mijn talenkennis opvangen door een stukje in te vullen dus ik heb een goede vriend van me gevraagd om de brief ook eens te bekijken. Zodra daar iets van bekend is dan zet ik zijn antwoord er ook bij.
 
Het lijkt er op dat hierin de voorwaarden staan om als ondernemer met / voor Hera opdrachten te mogen doen danwel als ondernemer met / aan electrische auto's te mogen werken.
Daarvoor zit er een extra formulier bij om aan te kunnen tonen dat je daaraan voldoet cq aan te vragen dat je met de club mee mag doen.

Waarschijnlijk sta je als ondernemer bekend (logisch) maar is daarbij ook een vinkje (door jou of hun) gezet bij het "EV ondernemerschap" en krijg je daar nu ook informatie / vragen / verzoeken voor binnen.

Overigens: ik heb mijn Italiaans op vakanties geleerd en moet regelmatig een gat in mijn talenkennis opvangen door een stukje in te vullen dus ik heb een goede vriend van me gevraagd om de brief ook eens te bekijken. Zodra daar iets van bekend is dan zet ik zijn antwoord er ook bij.

Super! bedankt voor zover. Inderdaad, ik ben met mijn holding geregistreerd, en heb netjes een factuur gekregen zonder BTW. Was overigens wel lachen hoor... 9 cent de kW, géén parkeerkosten als je aan het laden bent, 22kW allemaal.
 
@pvh je kunt deze drie afbeeldingen inscannen online via bijvoorbeeld: http://www.onlineocr.net/
en dan het resultaat copy/pasten naar translate.google.com
En om de service van dit forum naar Tesla hoogte te brengen is hier dan het resultaat (niet slecht eerlijk gezegd):
Onderwerp: Wat heb je toegang tot de verbeterde bescherming service voor de levering van elektriciteit Klant code nodig:


Geachte klant,

informeren wij u dat, na de volledige liberalisering van de elektriciteitsmarkt, de wet bepaalt dat 125/07 eindgebruikers die elektriciteit te gebruiken voor andere doeleinden dan thuis gebruik en die niet hebben gekozen om naar de vrije markt, zijn geserveerd of beschermde markt of te beschermen.
Om te profiteren van de verbeterde bescherming dienst, waarin de economische voorwaarden wordt gedefinieerd dall'Autontà voor elektriciteit en gas (AEEG) nemen en waarvoor Hera Comm is bevoegd om de dienst uit te voeren, is het essentieel dat u alle volgende controleren voorwaarden:

1) hebben minder dan 50 werknemers (vorig jaar)
2) hebben een jaaromzet of balanstotaal van het voorgaande jaar niet meer dan 10 miljoen euro
3) hebben in hun eigendom, op het gehele nationale grondgebied. uitsluitend in laagspanningsnetten punten

Als een van deze voorwaarden niet wordt voldaan, is de levering van elektriciteit zal worden uitgevoerd onder de waarborg diensten van een bepaald onderwerp worden uitgevoerd (Energia Spa tot 31 december 2008, gevolgd door een operator geïdentificeerde door faillissement) die tegemoet te komen aan de economische omstandigheden een autonome definitie van toepassing. Zijn contract van elektriciteit gemeld hier in kwestie, wordt momenteel bediend door Comm Hier in de beschermde markt. De standaard vereist dat ze moeten zelf te certificeren met het bijgevoegde formulier "Verklaring in plaats van een beëdigde verklaring," het bezit van de hierboven in de punten Dalli eisen) tot en met 3). Het formulier moet worden ingeleverd bij autocerifficazione: Hier Groep C / CMP Verona 0 - Piazzale XXV Aprile 4 - 37138 VERONA VR Voor uw gemak hebben we een gefrankeerde envelop naar retum ingesloten.


Indien na 30 dagen na deze brief, Hier Comm trinato niet het formulier ontvangen en ingevuld, zal het een herinnering sturen per post. Als de aangifte niet worden d komt zelfs na 30 dagen van de herinnering, zal Hera Comm blijven dienen in de verbeterde beveiliging, maar lel zullen worden onderworpen aan de controle van de financiën op de aanbeveling van de Autoriteit.
Deze controles saranno.atti het bezit van de voorwaarden is voldaan op de pund 1 -3)) voor opname in de verbeterde bescherming dienst, hetzij als gevolg van de controles blijken niet in het bezit van dergelijke requisiti-
• zal worden overgedragen aan dienst te vrijwaren dienst, waarvan de economische omstandigheden worden niet bepaald door de Autoriteit voor Elektriciteit en Gas (AEEG), maar ze worden vrij vastgesteld door de exploitant dezelfde service en dat daarom kan potentieel meer belastend zijn;
• de operator vereist zal zijn om de aanvullende waarborgen te betalen voor de periode tussen de verzending van de bovengenoemde herinnering en de datum van vertrek uit de beschermde dienst al het verschil, indien positief, tussen de verschuldigde bedragen onder de economische voorwaarden voor de dienst waarborgen die in het gebied waarin de klant zich bevindt en van de stortingen van onder de economische voorwaarden voor de verhoogde bescherming dienst betaald.
Ze zijn ook geen afbreuk aan de actie, met inbegrip van strafrechtelijke sancties, zoals voorzien door de wet. Let op: u kunt op ieder moment kiezen voor een verkoper op de open markt. Maggiora informatie over de liberalisering van de elektriciteitsmarkt en van de diensten van een betere bescherming en waarborgen is beschikbaar op de interne website (AEEG (http://www.autorita energie is.) Voor meer informatie, of om een ​​bod uit op de open markt te vragen, is actief Hera Klantenservice gratis 800 999 600 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 22 00 en op zaterdag 800-18,00 (op telefoonnummer 109,199500 niet gratis). Daarnaast kunt u gaan naar de ATM Klant Hera haar grondgebied of bezoek Gruppo Hera.

Sincerely Klantenservice Grvoco Hier

INSTRUCTIES VOOR invullen van het formulier


1 De omzet komt overeen met punt A.1 van de resultatenrekening opgesteld in overeenstemming met de toepasselijke bepalingen van het Burgerlijk Wetboek en het nettobedrag van de omzet die de uit de verkoop van goederen en de verlening van diensten in het kader ordinaire activiteiten bedragen met van de onderneming, na aftrek van kortingen, alsmede van belasting over de toegevoegde waarde en andere belastingen die rechtstreeks verband houden met de omzet.
Het balanstotaal is gelijk aan het totaal van de activa. De informatie over de omzet en het balanstotaal te worden genomen, zijn af te leiden uit de rekeningen van het laatste boekjaar, ook indien nog niet geregistreerd. Bij proefpersonen vrijgesteld van routine boekhouding en / of de voorbereiding van de financiële informatie over de parameters worden afgeleid wat de omzet van de laatste aangifte ingediend en met betrekking tot de actieve plaat, op basis van staat van activa en passiva opgesteld in overeenstemming met de criteria van het decreet van de president van de Republiek 23 december 1974, n ingesteld. 689, en in overeenstemming met de artikelen 2423 en volgende van het Burgerlijk Wetboek. Voor patiënten voor wie op het moment van de aanvraag voor zelf-certificering is niet ingestemd met de eerste begroting of, in het geval van personen die zijn vrijgesteld van de routine boekhouding en / of het opstellen van de jaarrekening, niet is overgelegd voordat de aangifte worden beschouwd alleen het aantal werknemers en de totale activa uit op dezelfde datum.
2 Werknemers zijn werknemers bepaalde of onbepaalde duur, in het register boek ingeschreven en ingehuurd contractvormen dat de band van afhankelijkheid te bieden, met uitzondering van degenen die in buitengewone ontslag.
3 De verklaring moet worden opgenomen, anders is het niet-ontvankelijk is, een fotokopie van een identiteitsbewijs - geldig - de verklaring van de abonnee.
4 In overeenstemming met de bepalingen van het wetsdecreet nr. 196/03, de ondertekening van dit formulier wordt beschouwd uitdrukkelijke toestemming voor de verwerking en de opslag met het oog op de in artikel 5 bedoelde verzoek te voldoen, paragraaf 3 van Bijlage A van resolutie 156/07 Autoriteit 'Elektriciteit en gas. Het voorzien van deze vorm gegevens zullen uitsluitend worden gebruikt voor de doeleinden van de dienstverlening verbeterde bescherming of waarborg vervat in de genoemde resolutie.


Het formulier mag je zelf doen :)
 
Geweldig !
had bijna naar Rome gereden dit weekend, was mooi uitgekomen. Is zo'n beetje net zo gegaan als met de eerste bij Milaan..zijn ze lang mee bezig geweest en niemand hield het in de gaten..
er zijn zo weinig Tesla's in Italie dat het weinig mensen opvalt.... behalve als je er rond rijdt - maar dat heb je ook ervaren .

is overigens maar 277 km van de grens bij Varese, daar zijn ze ook bezig.. dus prima in 1 keer te doen. verwacht er ook nog een bij Milaan noord .. mooi als je flink wilt doorblazen op deze route..
ook Achern zijn ze nu in aanbouw, dat betekent dat je de oostelijke rijnroute kunt nemen.. geen km meer om

Waar komt de volgende Ancona, Fano ?? aan de Adriatische kust dan..


Out of the blue: Modena is open! :cool:
 
Last edited:
Heb eindelijk facturen gekregen voor laden in juli en augustus bij Hera in Italië. 44,5 cent per kWh. Hoe jij op 9 cent uit bent gekomen is mij een raadsel -;)
Italië wordt langzamerhand nog een van de makkelijkste laad-landen. SuC's lang de snelweg en in de steden (bijna) overal 22kW - en vrijwel altijd vrij !


Super! bedankt voor zover. Inderdaad, ik ben met mijn holding geregistreerd, en heb netjes een factuur gekregen zonder BTW. Was overigens wel lachen hoor... 9 cent de kW, géén parkeerkosten als je aan het laden bent, 22kW allemaal.
 
Heb eindelijk facturen gekregen voor laden in juli en augustus bij Hera in Italië. 44,5 cent per kWh. Hoe jij op 9 cent uit bent gekomen is mij een raadsel -;)
Italië wordt langzamerhand nog een van de makkelijkste laad-landen. SuC's lang de snelweg en in de steden (bijna) overal 22kW - en vrijwel altijd vrij !

Ben er inmiddels ook achter. 9ct is wat je aan HERA betaald. Daar adverteren ze ook mee. Blijkbaar hoeven ze de wettelijke kosten (energieheffing) niet te vermelden en dat maakt het wel duurder idd. Factuur ook gekregen, 9ct + iets van 33ct heffingen aan de Italiaanse staat.
 
Over 3 maanden ga ik met de Tesla naar Italië. We gaan dan via de Luchthaven van Turijn om daar een deel van de familie op te pikken. We kiezen daarom de Martigny-Aosta route om daarna via Savona richting Abenga te gaan aan de kust (onze eind bestemming lift nog een klein stukje zuidelijker.

Het zal heel handig zijn als Aosta open is, eventueel kan ik dan de eind bestemming halen zonder te laden, maar de op de Tesla kaart aangeven SuperCharger "Binnenkort" bij Savona zal het heel makkelijk maken.
Aosta staat al een tijdje op vergunning, dus het word duimen.
Op de ring van Turijn zit een IKEA waar we eventueel nog een tussenstopje kunnen maken.

Op de bestemming hebben we bevestigd dat het hotel een laad mogelijkheid heeft (gewoon stopcontact) en dat is voor ons verblijf wel voldoende (weinig rijden, lang laden en dan kunnen we wel weer vol aan de terugreis beginnen).

Ik twijfel dus nog wel of ik en Enel/Hero Italië pas ga aanvragen.
Op de landkaarten staan in die regio (ook de route naar de kust) erg weinig laadpunten. Volgens de locale VVV is in Albenga het enige laadpunt in de omgeving.
Met een beetje geluk heb ik het op de route niet nodig, en ter plaatse ook niet, maar ja je kunt natuurlijk nooit voorbereid genoeg zijn.
Eventueel regel ik ook nog de Italiaanse 3 polige 220V stekker/verloop.

Iemand ervaring met laadpunten in die regio (kuststrook Ligurië)? Ik lees hierboven dat ze aardig aan het uitbreiden zijn, dus misschien zijn de landkaarten niet echt up to date? Of is er een speciale Italië laadkaart misschien?
 
Ik denk dat ik met 100% vanuit Egerkingen naar Dorno het in een keer gehaald zou hebben. Denk ook dat ik het met 100% vanuit Dorno Monaco ook wel kan halen maar nu even laden aan 22kW gratis bij Serrevalle outlet. Even rfid kaartje halen bij de infodesk. In Dorno gewacht totdat hij naar 22kW ging.

Ze hebben 1x type 2, 1x 3c, 2x3a

Hoef ik niet over IKEA Genoa waar je je Hera/Enel pas nodig hebt (denk dat je wel bij IKEA pas kan halen overigens)

Serravalle Designer Outlet
McArthurGlen Designer Outlets | McArthurGlen Serravalle
Via della Moda, 1
15069 Serravalle Scrivia (AL)
ITALY
79d240c3e47a0abccd6c50550852d675.jpg
 
Last edited: