Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Staat nu een update klaar. Heb een "classic" model S zoals de Amerikanen hem noemen (3 maanden oud maar dus geen Autopilot). Update start in 30 seconden.
0b59bdfee559999483f8f5ccaa3fe753.jpg
 
Misschien is die linkerbaan een carpoolstrook. En mag een EV daar in CA dan niet gewoon op?
Ik snap het ook niet, zal wel een fabrieksmedewerker zijn die een demonstratie geeft.

Natuurlijk mag dat. Er kwam zelfs op driekwart van het filmpje een Tesla voorbij op die baan. Mar als hij wil laten zien hoe (en dat) het werkt is het niet leuk als je gewoon door kunt rijden :)
 
Waardeloos systeem, zo kom je nooit op tijd thuis voor het eten.
Ik zou na 1 seconde al de linkerbaan opgegaan zijn.
Laat mij maar lekker in mijn classic brown verder rijden
Waardeloos zou ik het niet willen noemen, maar in de spits is de TACC niet altijd heel effectief inderdaad als je partner het eten klaar heeft staan. Mijn ervaring is dat wanneer je op de rechterstrook blijft, je vroeg of laat achter een vrachtwagen terecht komt en op de linkerstrook alles je voorbij rijdt. Hier op de A35 betekent dat dus 80~90 rijden terwijl je er 130 mag. Tijdens de spits moet je dus nog wel vrij actief in het verkeer blijven en telkens van rijstrook wisselen.

De TACC is het prettigst op de rustigere momenten vind ik. Ik merk ook wel dat ik mij voorheen ergerde aan voorliggers die soms 5 km/u boven mijn eigen snelheid gingen rijden en soms weer 5 km/u eronder. Dat lost de TACC nu dus mooi op.

Met filerijden is de TACC overigens ook wel weer handig soms, doordat je zelf veel minder hoeft te remmen en te accelereren. Dat doet jouw Model S dan voor je. Op zich werkt dat eigenlijk best wel goed.
 
Ik heb hier nog een oude 4S met iOS6 erop rondslingeren voor testdoeleinden. Vandaag geprobeerd met het ding de Tesla op te warmen, maar inloggen ho maar. Op iOS8 no problem. Is het protocol veranderd en hebben ze iOS6 achter zich gelaten bij Tesla?