Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

UMC plaatsen (doorvoer door muur)

This site may earn commission on affiliate links.
Niet zaken door elkaar halen..... Je hebt een elektrische installatie VOOR het laadstation, hierin gelden de regels zoals omschreven in het land waar de installatie zich bevindt, en kan er worden verwezen naar een NEN. IEC62196 heeft betrekking op EV charging modes, dus dit is het traject vanuit en NA het laadstation. De rode aansluiting heeft dus betrekking op dacht ik NEN 1010 / NEN 3140 welke zich VOOR het laadstation zich bevindt.

In dit geval lijkt het er op dat er voor een soort permanente oplossing met de UMC gerealiseerd gaat worden, en mogelijk sporadisch bij een buitenland trip hij als extra zekerheid meegenomen zal worden. Voor laden elders, is er een laadbabel aangeschaft om te laden bij openbare laadpunten. Dus de UMC aansluiten op met een rode stekker binnen in een afgesloten ruimte en de Type2 aansluiting buiten is dus ook een prima oplossing, en doet geheel niet onder voor een "vast" 11kW laadstation.
Ik volg je redenering op die manier en moet je daar ook gelijk geven.

Moet wel even die bron van mij vinden, daarin staat dat volgens IEC62196 laden boven 3.6kW moet mag geschieden met een vaste installatie.

Ik ga ook verder niet de UMC discussie voeren. Het is aan de TS om dat zelf te doen. Ik vind het niet verstandig, maar dat moet uiteindelijk iedereen voor zichzelf weten.
 
Je wilt dat geruststellend groen gloeiend lichtje toch niet missen ?

En zoals je al nadrukkelijk las: lekker laten zitten die rode stekker.

Heb zelf nog wel gedacht om een schakelaar in de leiding van het rode stopcontact op te nemen, maar toch niet gedaan.
Dat kan eenvoudig alsnog gebeuren en heeft geen slijtagerisico, als je tenminste maar uitsluitend schakelt als er niet geladen wordt.
 
Verbruikt de UMC eigenlijk nog veel stroom als deze wel in het (rode) stopcontact zit maar niet de Model S oplaadt?
Ja, de vampire drain die je anders zou hebben als de auto niet aan de lader zou staan wordt door de UMC opgeheven. Maar, die anders door vampier drain verloren km's zou je anders toch weer bijladen in de volgende laadbeurt, dus het maakt niet uit. Wat vooral verschil maakt is of je met 16A of met 5A laadt, in het laatste geval zijn de verliezen hoger.