Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tripverslag Flachau, Oostenrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Zo vertrok ik bij macdonalds Grabenstätt :
uge3adem.jpg


Zo kwam ik aan in Flachau:
asygagy3.jpg

ehyveru9.jpg


Ik had het ook wel kunnen halen vanaf de laatste sc zonder bij te laden.

De tesla staat nu via een normaal schuko contact te laden :) wel op 2kW omdat er anders misschien de automaat zou springen vlgs de eigenaar. Ik wist eigenlijk niet of ik kon laden bij dit pension, maar bij aankomst zag ik al meteen een stopcontact zitten wat volgens de eigenaar daarvoor gemaakt was. Ideaal! Met de terugreis rijdt ik in een keer door naar de SC, en voor de proef rijd ik daarna langs Zevenaar terug!

Zal later nog wel wat meer vertellen en vragen beantwoorden
 
Top dat je er bent! Hoe ben je trouwens bij die 22kW paal bij die McDonalds gekomen? Ik heb in alle bekende sites aan het zoeken geweest, maar kon er niets nuttigs over vinden.

Dit geeft wel weer aan hoe slecht het nog gesteld is met de Apps / sites om laadpalen te vinden. Zeker als je de grens over gaat.
 
Goed bezig Dylan.

Dit geeft me voldoende moed om binnenkort hetzelfde te doen met de kinderen. Alleen zou ik het zo gedaan hebben, maar met de kinderen had ik mijn twijfels. Nu gaan we het zeker zo doen. Normaal zou dit ritje me retour ongeveer € 400,- kosten aan fossiele brandstof en nu kan het dus helemaal gratis. Laten we dat ook niet vergeten. :)
 
Top dat je er bent! Hoe ben je trouwens bij die 22kW paal bij die McDonalds gekomen? Ik heb in alle bekende sites aan het zoeken geweest, maar kon er niets nuttigs over vinden.

Dit geeft wel weer aan hoe slecht het nog gesteld is met de Apps / sites om laadpalen te vinden. Zeker als je de grens over gaat.

Via plugfinder.de (heb ook de app). Er zijn meerdere macdonalds die deze laadpalen hebben, allemaal gratis en 22kW. Helaas hebben ze er maar eentje op elke locatie, en geen gereserveerde parkeerplaats.
 
Ik vertrek vanavond weer richting Nederland, deze keer ga ik de macdonalds paal overslaan en in een keer de rit naar de sc in jettingen-scheppach van 320km maken. Ik had dit op de heenreis ook wel gehaald achteraf, maar ik wilde toen op zeker spelen. Terug is het ook nog een stuk bergafwaarts dus dat moet lukken.

Hierdoor wordt de reistijd ook een stuk korter, en als ik via de sc in Zevenaar ga, dan hoef ik onderweg geen range charges te doen. Dat was ook het enige wat tegen viel, de lange reistijd. Op de heenweg hebben we 15 uur erover gedaan om 1092km af te leggen. Ik ga proberen de terugreis in 13 uur af te leggen.
 
Ik vertrek vanavond weer richting Nederland, deze keer ga ik de macdonalds paal overslaan en in een keer de rit naar de sc in jettingen-scheppach van 320km maken. Ik had dit op de heenreis ook wel gehaald achteraf, maar ik wilde toen op zeker spelen. Terug is het ook nog een stuk bergafwaarts dus dat moet lukken.

Hierdoor wordt de reistijd ook een stuk korter, en als ik via de sc in Zevenaar ga, dan hoef ik onderweg geen range charges te doen. Dat was ook het enige wat tegen viel, de lange reistijd. Op de heenweg hebben we 15 uur erover gedaan om 1092km af te leggen. Ik ga proberen de terugreis in 13 uur af te leggen.

Heb je een idee wat zowat de beste richtsnelheid is? Want snel rijden betekent langer laden vs. trager rijden maar ook minder lang moeten laden (ook al zijn het SC's)?
Kan me voorstellen dat dat moeilijk in te schatten is omdat er zoveel factoren meespelen.
 
Heb je een idee wat zowat de beste richtsnelheid is? Want snel rijden betekent langer laden vs. trager rijden maar ook minder lang moeten laden (ook al zijn het SC's)?
Kan me voorstellen dat dat moeilijk in te schatten is omdat er zoveel factoren meespelen.

Denk dat hier ervaring in mee speelt. waarschijnlijk na 2 jaar, weet je exact hoe snel de auto doet 'rechargen' en hoe je je gebruik moet managen om zo effectief mogelijk te zijn.
 
Denk dat hier ervaring in mee speelt. waarschijnlijk na 2 jaar, weet je exact hoe snel de auto doet 'rechargen' en hoe je je gebruik moet managen om zo effectief mogelijk te zijn.

Was hier tijdens mijn roadtrip ook over aant denken. Er moet ergens een optimale snelheid liggen naar een volgend laadpunt. Mijn inschatting is dat dit bij een gewoon 22 kW laadpunt een hele lage snelheid zal zijn (bijv. 80 km/u), terwijl deze bij een supercharger heel hoog zal liggen (150 km/u of meer). Wel aardig om dit eens uit te rekenen en in een grafiekje te zetten.
 
Was hier tijdens mijn roadtrip ook over aant denken. Er moet ergens een optimale snelheid liggen naar een volgend laadpunt. Mijn inschatting is dat dit bij een gewoon 22 kW laadpunt een hele lage snelheid zal zijn (bijv. 80 km/u), terwijl deze bij een supercharger heel hoog zal liggen (150 km/u of meer). Wel aardig om dit eens uit te rekenen en in een grafiekje te zetten.
Lijkt me dat dit binnenkort in een eindexamen VWO Wiskunde B (bestaat dat nog?) zou moeten verschijnen.
Ik ga een kijken of ik hier een modelletje in Excel voor kan maken.
 
Lijkt me dat dit binnenkort in een eindexamen VWO Wiskunde B (bestaat dat nog?) zou moeten verschijnen.
Ik ga een kijken of ik hier een modelletje in Excel voor kan maken.

Voor wat betreft verbruik vs snelheid kun je misschien de grafiekjes op deze pagina gebruiken: Model S Efficiency and Range | Blog | Tesla Motors

Alleen jammer dat die maar tot 80 mph gaan... Hogere snelheden extrapoleren dan maar.