Bigbit
Member
Best leuk zo heb ik ook nog een beetje wintervakantie. Hoe heb je die paal gevonden (waar is hij?) lukte de RWE paal?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Best leuk zo heb ik ook nog een beetje wintervakantie. Hoe heb je die paal gevonden (waar is hij?) lukte de RWE paal?
Ik ben vooral benieuwd naar die RWE palen of dat wil werken met je Essent gegevens en sowieso de 22kW palen.
Inderdaad even een foto van de Tesla bij het lokale plaatsnaambord + sneeuw
Top dat je er bent! Hoe ben je trouwens bij die 22kW paal bij die McDonalds gekomen? Ik heb in alle bekende sites aan het zoeken geweest, maar kon er niets nuttigs over vinden.
Dit geeft wel weer aan hoe slecht het nog gesteld is met de Apps / sites om laadpalen te vinden. Zeker als je de grens over gaat.
Ik vertrek vanavond weer richting Nederland, deze keer ga ik de macdonalds paal overslaan en in een keer de rit naar de sc in jettingen-scheppach van 320km maken. Ik had dit op de heenreis ook wel gehaald achteraf, maar ik wilde toen op zeker spelen. Terug is het ook nog een stuk bergafwaarts dus dat moet lukken.
Hierdoor wordt de reistijd ook een stuk korter, en als ik via de sc in Zevenaar ga, dan hoef ik onderweg geen range charges te doen. Dat was ook het enige wat tegen viel, de lange reistijd. Op de heenweg hebben we 15 uur erover gedaan om 1092km af te leggen. Ik ga proberen de terugreis in 13 uur af te leggen.
Heb je een idee wat zowat de beste richtsnelheid is? Want snel rijden betekent langer laden vs. trager rijden maar ook minder lang moeten laden (ook al zijn het SC's)?
Kan me voorstellen dat dat moeilijk in te schatten is omdat er zoveel factoren meespelen.
Denk dat hier ervaring in mee speelt. waarschijnlijk na 2 jaar, weet je exact hoe snel de auto doet 'rechargen' en hoe je je gebruik moet managen om zo effectief mogelijk te zijn.
Lijkt me dat dit binnenkort in een eindexamen VWO Wiskunde B (bestaat dat nog?) zou moeten verschijnen.Was hier tijdens mijn roadtrip ook over aant denken. Er moet ergens een optimale snelheid liggen naar een volgend laadpunt. Mijn inschatting is dat dit bij een gewoon 22 kW laadpunt een hele lage snelheid zal zijn (bijv. 80 km/u), terwijl deze bij een supercharger heel hoog zal liggen (150 km/u of meer). Wel aardig om dit eens uit te rekenen en in een grafiekje te zetten.
Lijkt me dat dit binnenkort in een eindexamen VWO Wiskunde B (bestaat dat nog?) zou moeten verschijnen.
Ik ga een kijken of ik hier een modelletje in Excel voor kan maken.