Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tripverslag Flachau, Oostenrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Mannen, (vrouwen?) over een paar uur is het zo ver en ga ik vertrekken richting de sneeuw! Winterbanden zitten erop, sneeuwkettingen liggen achterin en de Tesla is bezig met zijn range charge. Ik heb al aan meerdere mensen beloofd dat ik verslag zou doen, dus bij deze. Ik zal bij elke stop een paar foto's plaatsen, de ervaringen onderweg en uiteraard de getallen posten.

De afstanden zijn als volgt:
afstandvertrekbestemming
323kmEtten-leurWilnsdorf, DE
246kmWilnsdorfBad Rappenau, DE
198kmBad RappenauJettingen-Scheppach, DE
315kmJettingen-ScheppachFlachau, AT
Totaal circa 1090km


Het laatste stuk zal ik niet in een keer afleggen vanaf de laatste supercharger, maar een tussenstop maken om aan een 22kW paal nog uurtje bij te laden. Omdat het laatste stuk nogal een klim is lijkt me dat wel verstandig :tongue:. Ik heb hiervoor 3 adressen op de route uitgezocht die geschikt zijn, en allemaal over een 22kW Type 2 laadpunt beschikken. Helaas kon ik niet op tijd meer een Duitse laadpas regelen, dus ik vertrouw hier op gratis laadpunten zoals bij de MacDonalds. Van Bigbit (bedankt) heb ik zijn e-KwH login gekregen dus als laatste redmiddel zou ik nog uit kunnen wijken naar een RWE laadpunt.

Bij het hotel/pension in Flachau zelf weet ik nog niet zeker of ik kan laden, maar ik ga uit van wel. Heb 10 meter verlengkabel bij voor de UMC. Een andere optie is om in het naastgelegen dorp te laden, of bij het hotel van vrienden die er ook zitten.
 
Last edited:
ysu4u6a8.jpg
zadynuqu.jpg
 
Ik haak hier eventjes in! Mijn moeder heeft een caravan in Sankt Veit im Pongau, slechts 28km van Flachau en daar wil ik deze winter ook nog heen rijden.

Ben vooral benieuwd naar die 22kW punten in Duitsland.
 
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat. We zijn zelf ook van plan om naar Oostenrijk te gaan binnenkort, maar ik twijfel erg aan de laatste etappe. Daar wil ik onze bestemming op aanpassen. Wellicht dat de Oostenrijkse Supercharger nog uitkomst biedt.
 
Deze screenshots zijn inderdaad nog vanuit huis. Ik ga over een half uurtje rijden. Volgens evtripplanner kost het me 360 typical km om bij wilnsdorf te komen als ik niet harder als 100 rijd. De echte afstand is 322km.

Knijp m wel een beetje haha :) maar als het lastig wordt dan ga ik 80 achter n vrachtwagen hangen

tyqu5e7a.jpg
 
Deze screenshots zijn inderdaad nog vanuit huis. Ik ga over een half uurtje rijden. Volgens evtripplanner kost het me 360 typical km om bij wilnsdorf te komen als ik niet harder als 100 rijd. De echte afstand is 322km.

Knijp m wel een beetje haha :) maar als het lastig wordt dan ga ik 80 achter n vrachtwagen hangen

tyqu5e7a.jpg
Goede reis avonturier!! :biggrin: Je bent in ieder geval nu al de held..
 
Zo nachtrijder! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat gaan.

Wij gaan over twee maanden met het gezin naar Erhwald. Ook daar een vrij lange afstand vanaf de laatste SC (jettingen). Ben dus vooral benieuwd hoe de 'gewone' laadpalen bevallen. Hoe weet je trouwens zeker of het 22kW palen zijn? Welke app gebruik je daarvoor?

Mijn ervaring over de laatste 6000km is trouwens dat de typical range best te halen is als je rond de 100 blijft. Hoe koud weer, volle bepakking en bergen dat gaan beïnvloeden ben ik ook heel benieuwd naar.

Succes vanacht!
 
We zitten nu in wilnsdorf aan de burgers :). Verbruik viel me toch een beetje tegen, had ook wat last van de wind en zwaardere belading. Ik heb de eerste 200km zo'n 100km/u gereden maar de laatste 100km zo'n 90km/u. Range anxiety sloeg toe ;)

Uiteindelijk met bereik over gehaald. Foto's:
uda2a5az.jpg
anaqabem.jpg
pesy7a2y.jpg
any3a9yt.jpg
5adymy3y.jpg