Aangezien ik ook een Tesla Model X aan het overwegen ben heb ik vandaag een testrit uitgevoerd. In het kort zijn mijn bevindingen als volgt:
1) De auto rijdt erg soepel en prettig. Wel is hij aan de brede kant voor Nederlands stadsverkeer.
2) Door de binnenspiegel zie je bijna niets. De getinte achterruit en de rare, kleine uitvoering van de binnenspiegel maakt dat deze vrijwel onbruikbaar is.
3) De vering. De hoogte kan je wel instellen, maar niet het comfort. Ik vind de auto redelijk stevig afgeveerd. Mag van mij iets soepeler (Amerikaanser).
4) De Autopilot is erg zoekerig. Danst een beetje tussen de lijnen. Ook overgang tussen strepen en blokken ging erg wiebelend.
5) Geen kruip. Heerlijk voor het stoplicht hoef je je voet niet steeds op het rempedaal te hebben. Geweldig.
6) Afremmen. Geen mogelijkheid om de remkracht van de electro-motor dynamisch aan te passen. Echt een gemis. Bij mijn huidige auto (Outlander PHEV) kan ik de remkracht middels flippers achter het stuur dynamisch aangepassen in vijf stappen. Gebruik ik steeds (ook handig is de uitrolstand 0, dan rolt de auto heel lang uit).
7) Adaptieve cruise Control. Hij blijkt lekker kort op de voorganger zitten. Goed!
8) Ludicrous mode. Ik ben er nog kotsmisselijk van. Wat een geweld! Echt absurd, mijn maag bevond zich gedurende de rit in mijn keel. Zou ik voor dagelijks gebruik uitzetten. Leuk op 1 of 2 keer aan je vrienden te demonstreren maar verder niets voor mij.
9) Ik kon geen stand vinden dat de auto iedere werkdag automatisch om 07:30 uur voorverwarmd zodat ik om 08:00 uur met een warme auto en schone, ijsvrije ruiten weg kan rijden. In het weekend twee uur later om de kinderen naar de training te brengen. Staat nu bij mij in de winter automatisch aan en in de zomer om 17:00 uur staat de airco aan zodat ik om 17:30 uur altijd een koele auto heb. Ik wil niet iedere dag nadenken wanneer ik de app moet activeren
10) Ik heb met een zes zittergereden. Is denk ik het meest praktisch. Maar ik wil toch voor de zeven zits gaan. Is uiteindelijk het meest flexibel met die extra zitplaats en de mogelijkheid om alles plat te klappen. Wat een ruimte!
11) Er zitten veel coole features op de auto. Ik heb natuurlijk nog niet alles goed kunnen uittesten. Leuk!
12) Dit wordt mijn volgende auto! Een model X in 100D uitvoering in het rood met witte bekleding.
1) De auto rijdt erg soepel en prettig. Wel is hij aan de brede kant voor Nederlands stadsverkeer.
2) Door de binnenspiegel zie je bijna niets. De getinte achterruit en de rare, kleine uitvoering van de binnenspiegel maakt dat deze vrijwel onbruikbaar is.
3) De vering. De hoogte kan je wel instellen, maar niet het comfort. Ik vind de auto redelijk stevig afgeveerd. Mag van mij iets soepeler (Amerikaanser).
4) De Autopilot is erg zoekerig. Danst een beetje tussen de lijnen. Ook overgang tussen strepen en blokken ging erg wiebelend.
5) Geen kruip. Heerlijk voor het stoplicht hoef je je voet niet steeds op het rempedaal te hebben. Geweldig.
6) Afremmen. Geen mogelijkheid om de remkracht van de electro-motor dynamisch aan te passen. Echt een gemis. Bij mijn huidige auto (Outlander PHEV) kan ik de remkracht middels flippers achter het stuur dynamisch aangepassen in vijf stappen. Gebruik ik steeds (ook handig is de uitrolstand 0, dan rolt de auto heel lang uit).
7) Adaptieve cruise Control. Hij blijkt lekker kort op de voorganger zitten. Goed!
8) Ludicrous mode. Ik ben er nog kotsmisselijk van. Wat een geweld! Echt absurd, mijn maag bevond zich gedurende de rit in mijn keel. Zou ik voor dagelijks gebruik uitzetten. Leuk op 1 of 2 keer aan je vrienden te demonstreren maar verder niets voor mij.
9) Ik kon geen stand vinden dat de auto iedere werkdag automatisch om 07:30 uur voorverwarmd zodat ik om 08:00 uur met een warme auto en schone, ijsvrije ruiten weg kan rijden. In het weekend twee uur later om de kinderen naar de training te brengen. Staat nu bij mij in de winter automatisch aan en in de zomer om 17:00 uur staat de airco aan zodat ik om 17:30 uur altijd een koele auto heb. Ik wil niet iedere dag nadenken wanneer ik de app moet activeren
10) Ik heb met een zes zittergereden. Is denk ik het meest praktisch. Maar ik wil toch voor de zeven zits gaan. Is uiteindelijk het meest flexibel met die extra zitplaats en de mogelijkheid om alles plat te klappen. Wat een ruimte!
11) Er zitten veel coole features op de auto. Ik heb natuurlijk nog niet alles goed kunnen uittesten. Leuk!
12) Dit wordt mijn volgende auto! Een model X in 100D uitvoering in het rood met witte bekleding.