Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Trade-In

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpg
 
Denk dat dit nog niet de volledige trade-in is. Dit is enkel terugkoop garantie voor wagens met leasing via Tesla. of zie ik het verkeerd ?

Inderdaad Hans, ik dacht ook dat ze iets zouden doen voor alle Tesla rijders, ongeacht of het om een leasing gaat of niet. Blijkbaar niet...
En deze regeling geldt niet met terugwerkende kracht. Snap niet waarom ze geen algemene trade in kunnen opzetten. Is misschien de volgende stap.
 
Inderdaad Hans, ik dacht ook dat ze iets zouden doen voor alle Tesla rijders, ongeacht of het om een leasing gaat of niet. Blijkbaar niet...
En deze regeling geldt niet met terugwerkende kracht. Snap niet waarom ze geen algemene trade in kunnen opzetten. Is misschien de volgende stap.

(andere Hans ;)
Ach, ze hebben nog wel even voordat we in de 37e maand zitten :)

Wie weet wat er nog voor acties komen. Het terugkopen van jonge Tesla's kan ook lucratief zijn omdat voor velen de nieuwe Tesla te duur is. Een gebruikte kan een stuk goedkoper zijn maar biedt toch hetzelfde uiterlijk (belangrijk issue), de rest van de acht jaar garantie op de essentiële onderdelen motor en batterij en men weet inmiddels wel dat het onderhoud geen dure kwestie is. Tenslotte is er de geringe bijtelling, de op zich al veel goedkopere brandstof en daarnaast de superchargers.

Time will show.
 
(andere Hans ;)
Ach, ze hebben nog wel even voordat we in de 37e maand zitten :)

Wie weet wat er nog voor acties komen. Het terugkopen van jonge Tesla's kan ook lucratief zijn omdat voor velen de nieuwe Tesla te duur is. Een gebruikte kan een stuk goedkoper zijn maar biedt toch hetzelfde uiterlijk (belangrijk issue), de rest van de acht jaar garantie op de essentiële onderdelen motor en batterij en men weet inmiddels wel dat het onderhoud geen dure kwestie is. Tenslotte is er de geringe bijtelling, de op zich al veel goedkopere brandstof en daarnaast de superchargers.

Time will show.

Heb een aanvraag gedaan bij Tesla Belgie om een voorstel te krijgen, ben eens benieuwd. Hebben belooft dit deze week te doen
 
Dan Hans, we zijn allen benieuwd denk ik. Dit moet Tesla toch gewoon ook toepassen op alle early adopters, en niet alleen op leasings van de laatste maanden? En al zeker als Tesla daarmee de doorverkoopprijs op het juiste niveau wil stellen: stel je voor dat een 2013 Signature na drie jaar op Autoscout24 niet verkocht geraakt aan 30% van aankoopprijs omdat Tesla alleen de waarde van latere modellen zou garanderen:confused:...
 
Ik blijf het een vreemd woord vinden, een gerustellingsgarantie. Ze garanderen dus dat ik wordt gerustgesteld. Dat zou betekenen dat ik me eerder dus zorgen maakte, ofwel ongerust was. En waarover dan wel? Climate Change? IS? De bonnetjes van Opstelten?

Het zou beter zijn geweest als ze man en paard zouden hebben genoemd: Terugkoopgarantie. Of inruilprijsgarantie.

En die eerste zin waarin ze 'erkennen' dat veel mensen willen leasen. Nou, nou! Dat heeft blijkbaar moeite gekost. Daar willen ze dus eigenlijk niet aan, maar nu erkennen ze het! Misschien ben ik dan toch wel gerustgesteld.....

ik hoop dat het financiële deel straks in heldere taal geschreven is!
 
Ik blijf het een vreemd woord vinden, een gerustellingsgarantie. Ze garanderen dus dat ik wordt gerustgesteld. Dat zou betekenen dat ik me eerder dus zorgen maakte, ofwel ongerust was. En waarover dan wel? Climate Change? IS? De bonnetjes van Opstelten?

Inderdaad Rene, ik vond ook meteen dat "geruststellingsgarantie" qua woordgebruik niet gelukkig is gekozen. Blijkbaar moeten mensen die een Tesla hebben of willen kopen gerustgesteld worden door de fabrikant omdat de verkoopwaarde zorgwekkend slecht is. :scared:
 
Ik hou het meer op allerbelabberdst vertaalwerk. door google translate gehaald en bijgeschaafd. Zal oorspronkelijk "peace of mind" geweest zijn. de meeste lease trajecten lopen 48 of 60 maanden ivm de waarschijnlijke bijtellings verhoging, dus wat iemand hier in de praktijk aan heeft is mij niet duidelijk.

Inderdaad Rene, ik vond ook meteen dat "geruststellingsgarantie" qua woordgebruik niet gelukkig is gekozen. Blijkbaar moeten mensen die een Tesla hebben of willen kopen gerustgesteld worden door de fabrikant omdat de verkoopwaarde zorgwekkend slecht is. :scared:
 
Ik hou het meer op allerbelabberdst vertaalwerk. door google translate gehaald en bijgeschaafd. Zal oorspronkelijk "peace of mind" geweest zijn. de meeste lease trajecten lopen 48 of 60 maanden ivm de waarschijnlijke bijtellings verhoging, dus wat iemand hier in de praktijk aan heeft is mij niet duidelijk.
Tsja wellicht kun je over 3 jaar nog steeds 4% bijtelling op elektrische auto's voor 60 maanden krijgen, dan is het misschien interessant om 2 jaar resterend tegen 4% om te ruilen naar een nieuwe 5 jaar tegen 4%?
Deze terugkoopgarantie geldt überhaupt alleen voor nieuwe klanten dus de discussie is voor ons Tesla bezitters eigenlijk niet relevant.
 
Als er iemand tegen dan zot genoeg is, om die te verkopen aan die prijs, 36 maand oud en max 75000km, dan koop ik die graag over.. (P85+ that is)
We spreken hier niet over Audi of BMW hé, Tesla's doen het zeer goed op de occasiemarkt.. De 8 jaar garantie speelt hier zeker ook een rol.
 
@Hans: zie mijn post zojuist in het algemene draadje. Ik heb uiteindelijk een inruilbod ontvangen, maar heb het beter gedaan door de auto op de markt te verkopen. PM me maar als je gegevens wilt van de jongens die me hier (prima) bij hebben geholpen. Ik zou bij Tesla op mijn P85 met 40.000 km (maar wel nieuwe banden en dito aandrijfunit..:wink:) ongeveer 37% hebben afgeschreven in 9 maanden. Ik vond dat voor mijzelf te veel, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen. Ik heb niet het idee dat er al echt een inruilprogramma actief is, want het inruilbod dat ik gekregen heb is na heel veel horten en stoten tot stand gekomen...
 
Ik heb de berekening zelf eens gemaakt; je zal al errrrrrg zuinig met je km's moeten omspringen om er een voordeel uit te kunnen halen, laat staan Break-Even, (lees "bijna niet rijden") terwijl net daar de sleutel van deze wagen ligt (in mijn geval). In geen enkel geval geraak ik met 60K km/jaar ooit gunstig in de trade-in berekening van Tesla. Ik had een full-lease laten uitrekenen met het idee dat de gewaarborgde trade-in waarde het één en ander zou veranderen in de prijszetting, maar de verschillen waren miniem.
 
zo'n water in de woestijn verkoper zeker. hoor ook nooit spontaan iets terug,ook op de inruil. Terugkoppelen is niet het sterkste punt van Tesla sales...
misschien dat je best verantwoordelijke vindt via linked-in?

Ik heb toch een heel positieve ervaring met mijn sales, Jonathan Cocozza. Hans, PM me als je zijn GSM nummer wenst. Deze week is hij wel in verlof. Wanneer het programma echter nog niet helemaal is uitgerold kunnen zij ook niet veel doen. Ik weet niet waar ze staan op dit moment. Voor zo'n info zijn de First Tuesdays altijd nuttig.
 
Ik heb toch een heel positieve ervaring met mijn sales, Jonathan Cocozza. Hans, PM me als je zijn GSM nummer wenst. Deze week is hij wel in verlof. Wanneer het programma echter nog niet helemaal is uitgerold kunnen zij ook niet veel doen. Ik weet niet waar ze staan op dit moment. Voor zo'n info zijn de First Tuesdays altijd nuttig.

Heb al contact gehad met Brussel en Antwerpen, telkens zelfde bericht volgende week.... volgende week .... Kan iemand me in contact brengen met sales HQ ? Kan dan direct zien wat er eventueel beschikbaar is op korte termijn van S85D versie