Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben er intussen pakweg 10 keer geweest. Nooit meegemaakt.

Desnoods kan je bij het hotel terecht - in Machelen alvast nam men dan de nodige actie.
Thanks. Misschien het wat vreemde uur of zo + saturday night / sunday morning, maar de parking stond echt stamp- stampvol, niet normaal. Waarschijnlijk is daar in de buurt dus wel degelijk iets te doen bij momenten (of heeft het hotel zelf een feestzaal, wie weet).

'k Ben er, toen ik nog hybride reed en de Tesla-piste begon te verkennen, eens op een zaterdagnamiddag gepasseerd, en toen was "slechts" de helft ge-ICE'd... #welevenophoop

Op dat vlak is 't wat jammer dat de auto-navigatie enkel toont wanneer iemand aan 't laden is bij een bepaalde SuC (ik kreeg de melding dat alles vrij was en reed dan ook iets vlotter dan gewoonlijk, ervan uitgaand da'k een zee van ruimte ging hebben), en dat er geen gewichtssensoren of iets dergelijks in de parkings verwerkt zijn eigenlijk, zodat ook ICE-onverlaten op voorhand ingecalculeerd kunnen worden...

Op SuC-vlak nog twee vragen trouwens:

a) Is dat enkel via de navigatie in de wagen dat je kan zien hoeveel wagens er aan 't laden / ingeplugd zijn?
b) Op Google kan je de naam van een bepaalde winkel en gemeente ingeven en krijg je bij heel veel winkels reeds een mini-grafiekje met de drukste momenten. Bestaat er zoiets op SuC-vlak? Pakweg in een ietwat verloren gelegen industriezone tegenover aan een (zaken)hotel waar het piekmoment bv tijdens de zakenlunches ligt tussen 12-13h(30) of zo? Zou ik zeer handig vinden om via app of laptop even te kunnen checken...
 
Thanks. Misschien het wat vreemde uur of zo + saturday night / sunday morning, maar de parking stond echt stamp- stampvol, niet normaal. Waarschijnlijk is daar in de buurt dus wel degelijk iets te doen bij momenten (of heeft het hotel zelf een feestzaal, wie weet).

'k Ben er, toen ik nog hybride reed en de Tesla-piste begon te verkennen, eens op een zaterdagnamiddag gepasseerd, en toen was "slechts" de helft ge-ICE'd... #welevenophoop

Op dat vlak is 't wat jammer dat de auto-navigatie enkel toont wanneer iemand aan 't laden is bij een bepaalde SuC (ik kreeg de melding dat alles vrij was en reed dan ook iets vlotter dan gewoonlijk, ervan uitgaand da'k een zee van ruimte ging hebben), en dat er geen gewichtssensoren of iets dergelijks in de parkings verwerkt zijn eigenlijk, zodat ook ICE-onverlaten op voorhand ingecalculeerd kunnen worden...

Op SuC-vlak nog twee vragen trouwens:

a) Is dat enkel via de navigatie in de wagen dat je kan zien hoeveel wagens er aan 't laden / ingeplugd zijn?
b) Op Google kan je de naam van een bepaalde winkel en gemeente ingeven en krijg je bij heel veel winkels reeds een mini-grafiekje met de drukste momenten. Bestaat er zoiets op SuC-vlak? Pakweg in een ietwat verloren gelegen industriezone tegenover aan een (zaken)hotel waar het piekmoment bv tijdens de zakenlunches ligt tussen 12-13h(30) of zo? Zou ik zeer handig vinden om via app of laptop even te kunnen checken...
Tesla kan alleen zien hoeveel auto's er laden als deze zijn aangekoppeld.
 
Bij nader inzien is dit idd denk ik gewoon een Chademo lader en hebben ze de Tesla adapter in de kast verwerkt, met een wat langere kabel er aan.
Hier zal wel commentaar van Tesla op komen.

Inderdaad op Electrek:

Update: Tesla sent us the following statement about the project:

“Despite repeated discussion and warnings, EVTEC continues to use a damaged and dismantled Tesla DC adapter for a charging service they promote. The misuse of our logo and reference to Supercharging is misleading the public and implies Tesla supports these chargers. In fact, Tesla had no involvement in the development of this charging system and has not tested or authorized its safety for use with Tesla vehicles.”

Eén 43kW lader, waar je alsnog -ondanks je levenslange gratis Superchargen- voor moet betalen is inderdaad niet wat je wil aantreffen als je naar een "Supercharger" wordt gelokt. Hoe lang zou de aanduiding Supercharging nog op hun website blijven staan ?
 
596CFA03-0492-4C78-9951-AAFD4D23C3FB.jpeg
Iemand de melding al gezien als je gaat superchargen dat hij bijhoudt hoeveel je er voor moet betalen ?
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Wat wij weten is wat we lezen. Wat we niet weten is wat Tesla als deelnemer aan het CCS ontwikkelprogramma heeft bewerkstelligd. Zodra Model 3 op de Europese markt komt zal er waarschijnlijk al veel meer duidelijk zijn.

View attachment 270373
Wetende dat er zoveel model 3's op de markt komen, had ik dan verwacht dat Tesla ook bij superchargers ccs laders zou plaatsen.

Ik ben benieuwd of de partijen achter ccs Tesla toestaan 2 snellaad oplossingen te integreren in 1 auto. In het verleden riepen die partijen namelijk al dat snelladen gebruikmakend van de standaard mennekens plug (zij het intern in de auto gemodificeerd) zeer onveilig zou zijn.
 
“Despite repeated discussion and warnings, EVTEC continues to use a damaged and dismantled Tesla DC adapter for a charging service they promote. The misuse of our logo and reference to Supercharging is misleading the public and implies Tesla supports these chargers. In fact, Tesla had no involvement in the development of this charging system and has not tested or authorized its safety for use with Tesla vehicles.”

Het is zonder meer fout van de Zwitsers om dit een supercharger te noemen. Maar langs de andere kant is het ook teleurstellend dat Tesla technisch duidelijk niet wilde meewerken met hen om die ultra-snelle laadmogelijkheden voor Teslas aan te kunnen bieden en dat ze daarom tot dit soort hacks verplicht worden (zie ook Fastned met de losse Tesla-Chademo adapter). Waarom zou Tesla daar eigenlijk niet aan willen meewerken?
 
  • Like
Reactions: iWill and ebullio