Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Er blijven straks nog 4 maanden over in 2017. Benieuwd of alle beloofde SuC's open geraken in Europa.....

wat heet 'beloofd' ? Ik blijf erbij dat we blij mogen zijn met elke supercharger erbij.
En er zijn dit jaar al 169 nieuwe Suc's bijgekomen (waarvan 61 in juli en augustus) - en ik-weet-niet-hoeveel uitgebreid.
Ik zeg : Dank U, Tesla !

Overigens, op de site van Tesla staat :
"De bovenstaande kaart laat zien welke locaties er bij gaan komen, en de timing daarvan. De exacte locatie en timing kan afwijken."
 
Ik hoop dat die bij Praag binnenkort open gaat, misschien dat ik daar dan wel naar toe vertrek als citytrip. Is bij een motel (Motel U Krbu) volgens supercharge.info, kost geen drol met 42 euro/nacht volgens Booking en wordt beoordeeld met een 8,1 op die site. Dus ook wel handige slaapplek dan :)
 
Omdat ik weet hoe het voelt om zonder suc-mogelijkheid door het leven te moeten heb ik onderstaande brief ook getekend.
Open Letter To Renault-Nissan Alliance Regarding Supercharging

Goed om de andere fabrikanten onder hun neus te duwen wat er voor nodig is om electrisch rijden echt groot te maken maar we weten allemaal dat dit (nu nog) niet gaat gebeuren: het werkt niet met de kleinere Leaf/Zoe batterijen. En de nieuwe Leaf heeft (naast type 2 AC) ook nog de Chademo port, daar stappen ze nog niet vanaf.
 
Goed om de andere fabrikanten onder hun neus te duwen wat er voor nodig is om electrisch rijden echt groot te maken maar we weten allemaal dat dit (nu nog) niet gaat gebeuren: het werkt niet met de kleinere Leaf/Zoe batterijen. En de nieuwe Leaf heeft (naast type 2 AC) ook nog de Chademo port, daar stappen ze nog niet vanaf.
Dat heb ik ook zitten denken. En gezien de Japanse lobby zal dat nog wel even duren (of naast elkaar blijven bestaan).

Dan zou er zelfs nood kunnen bestaan in een omgekeerde Chademo-adapter :D, en SuC-adapter dan? :cool:
 
Ik hoop dat die bij Praag binnenkort open gaat, misschien dat ik daar dan wel naar toe vertrek als citytrip. Is bij een motel (Motel U Krbu) volgens supercharge.info, kost geen drol met 42 euro/nacht volgens Booking en wordt beoordeeld met een 8,1 op die site. Dus ook wel handige slaapplek dan :)

Vraag me dat vaker af, waarom zou je een hotel bij een SuC willen hebben? Eerder het tegenovergestelde ;)

Wij zoeken meestal op vakanties hotels met een DeC en dan voor de reis SuC. Vaak een hotel zover mogelijk van een SuC af zodat je de dag goed kan beginnen met een lekkere trip naar een SuC.
 
Vraag me dat vaker af, waarom zou je een hotel bij een SuC willen hebben? Eerder het tegenovergestelde ;)

Wij zoeken meestal op vakanties hotels met een DeC en dan voor de reis SuC. Vaak een hotel zover mogelijk van een SuC af zodat je de dag goed kan beginnen met een lekkere trip naar een SuC.
Ik ben het in de basis met je eens, maar mijn ervaring is dat het SuC netwerk gewoon het betrouwbaarst is. Praktisch altijd wel beschikbaar, relatief weinig ICE'd. Openbare laders durf ik in het buitenland amper op te vertrouwen, of ik moet er meerdere weten die redelijk bij elkaar in de buurt zitten (zoals in Boedapest had ik dat, ging ook perfect toen). Maar ook bij de DeC's zie je dat hotels er soms rare regels aan koppelen, of dat ze ICE'd zijn. Tenminste, dat is wel wat ik uit het topic haal met alle DeC ervaringen.

Een SuC is zwaar overkill, dus het klinkt overbodig. Maar ja, je hangt 'm er voor het ontbijt aan, na het ontbijten trek je je koffer uit de kamer, checkt uit en je accu zit tegen die tijd wel 90% vol.
 
Een SuC is zwaar overkill, dus het klinkt overbodig. Maar ja, je hangt 'm er voor het ontbijt aan, na het ontbijten trek je je koffer uit de kamer, checkt uit en je accu zit tegen die tijd wel 90% vol.

Ik maak me juist altijd druk om de avond ervoor.... Als ik hem op een SuC bij een hotel plaats kan ik niet direct aan de wijn.... want moet verplaatsen na laden en alcohol en rijden= no go. Bij een DeC lekker neerzetten. inpluggen en zui.. euh, nippen.
 
Nadat alleen Kettlefield in CA was genoemd als permit voor SuC met 40 stalls, zie ik er nu ook eentje die al in aanbouw is.

Allemaal vanwege uitrol van Model 3. Benieuwd waar die straks in NL komen te staan in de nieuwe lichting. Zullen bij ons wel urban superchargers worden denk ik om mensen in steden zonder laadmogelijkheid (thuis) te helpen. De legpuzzel past wel zo.

Schermafbeelding 2017-09-03 om 22.01.11.png
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Billy and dicktump