Precies. Volladen voor vertrek (natuurlijk) en verder drie stops waar je hoogstens zo'n half uur laadt (met mijn 85D, en dat zal dus nog iets beter zijn met
@JohnT's 90D). Rijden aan maximaal toegelaten snelheid (of +5), gemiddeld 125 laat ons zeggen. Mensen geen onnodige range anxiety aanpraten met vijf stops, dat is echt verleden tijd. Ik had vanuit Saas-Fee zelfs genoeg aan twee stops van een goed half uur.
Je kan ook (althans naar mijn ervaring) gerust met 4, 3, 2 of 1 km typical range aankomen bij een SuC. Mocht je, op 50km van de volgende SuC, je range ietwat overschat hebben, rijd dan gewoon wat trager, het effect op overblijvende range is echt heel makkelijk zo te beheren.
Ik heb nog nooit gehoord (op dit forum of van andere rijders) dat een Tesla, vooraleer die als typical range 0 km aangaf, stilgevallen is. Op het US forum zeggen sommigen dat hen dat is overkomen als ze met bijv. 8 km range nog even het acceleratiepedaal wilden vloeren. Tja, dan gewoon geen 'plankgas' meer geven als je in de 'single digits' bent qua range, zeker? Zou me er alvast niet te veel zorgen over maken.
NB: kan de eerste die stilvalt met 8 km of zo typical range dit aub melden op het algemeen BeNe-draadje? Ik rijd wel als een macho tot pakweg 1 km range om vrouw en kinderen duidelijk te maken dat range anxiety tot niets dient (evenmin als de idiote 'drive slower than 95 km/h' berichten van de navigatie), maar als ik zelf ooit met 8 km range stilval met vrouw en kinderen aan boord, dan zal mijn familiaal imago toch wel een flinke deuk krijgen, en dat van de Tesla ook. Dus ben ik echt wel benieuwd of het gevaar bestaat (in mijn ervaring na tientallen 'pogingen', niet).