You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In België is het nog mager 3 stuks is niet veel hé :crying:
Hier is nog heel veel over te doen. Er is een draadje voor maar daar is recent niets aan toegevoegd.
De stelling dat de Supercharger geen openbaar laadpunt is, zoals door een Duitse advocaat gesteld (het gaat om een gesloten netwerk waar alleen Model S kan worden geladen en er wordt geen stroom verkocht) is wel een interessante al zal het niet de bedoeling van de Duitse autoindustrie zijn.
9. ist ein Ladepunkt öffentlich zugänglich, wenn er sich entweder im öffentlichen Straßenraum oder auf privatem Grund befindet, wenn dieser von einem unbestimmten oder nur nach allgemeinen Merkmalen bestimmbaren Personenkreis tatsächlich betreten und genutzt werden kann;Nu is Duits af en toe knap lastig, maar naar mij idee staat hier zoiets als ook al zet je een SuC in je achtertuin met een groot slot erop
en laat je alleen je vrienden met een Model S laden, toch is het dan een openbaar laadpunt..
Het begrip "nach allgemeinen Merkmalen bestimmbaren Personenkreis" duidt m.i. juist op een kring van personen die zich (alleen) op algemene (dus niet specifieke) criteria onderscheidt van de rest.
Niemand muss nachrüsten. Die konkurrierenden Standards Chademo und Tesla bleiben erlaubt; es muss aber in Zukunft gewährleistet sein, dass an solchen Säulen, falls sie neu errichtet werden, „aus Gründen der Interoperabilität“ auch zusätzlich ein CCS-Anschluss vorhanden ist.
.
Even een aanvulling op mijn vorige post.
Hier is de kritiek te lezen, volg de link in de post en dan komt de pdf.
Verder rommelt het wel een beetje in Duitsland. Hier een wat overtrokken post maar wel illustratief. Legt trouwens wel de vinger op de zere plek.
Natuurlijk is het protectionisme van de zuiverste soort. Tesla plaatst in tientallen landen SuC's en dan toevallig in het land dat auto's bouwt die, laten we zagen, wat achterlopen, zal het Tesla door een verkapt verbod op SuC's onmogelijk gemaakt (moeten gaan) worden. Terwijl er al zo'n 40 met succes zijn neergezet.
Deze zomer komt Model X en reken maar dat die publiciteit zal krijgen en op alle fronten vergeleken gaan worden met de SuV's als de Cayennes, Audi Q's, BMW X's etc. Zoals het er naar uitziet zal het met Model X net zo gaan (of wellicht beter omdat Tesla nu alweer een zekere bekendheid heeft in Duitsland) als met Model S d.w.z. op alle fronten beter. Zeker als het momenteel besproken (maar niet officieel bevestigde) trekgewicht van rond 5.000 kilo er inderdaad bij zit. De kinderziektes van de Model S zullen wel al gepasseerd zijn dus hij zal, met name in Duitsland, inslaan als een bom!
En, hij kan aan de SuC!
Je Model S ermee opladen door 'm te slepen? :scared::biggrin:5000kg trek gewicht.. Wat zal je daar mee gaan doen, 2 Outlanders trekken? En praktisch, hoe krijg je een combinatie aan de Supercharger?? Zag in Berlijn trouwens een S met trekhaak
Ge-ICEde stalls vrij maken5000kg trek gewicht.. Wat zal je daar mee gaan doen, 2 Outlanders trekken? En praktisch, hoe krijg je een combinatie aan de Supercharger?? Zag in Berlijn trouwens een S met trekhaak