davandy
Model X 90D Pearl White full option AP2.
Niet vergeten die staan daar ook te ladenHoe zie je dat ze vol geladen zijn? Zou mij meer vertrouwen geven om in restaurant te gaan vragen of iemand zich kan verzetten.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niet vergeten die staan daar ook te ladenHoe zie je dat ze vol geladen zijn? Zou mij meer vertrouwen geven om in restaurant te gaan vragen of iemand zich kan verzetten.
Door op het laadpoort-openen-knopje van de stekker te duwen. Dan zie je de ledjes of groene ring knipperen van je buurman.Hoe zie je dat ze vol geladen zijn? Zou mij meer vertrouwen geven om in restaurant te gaan vragen of iemand zich kan verzetten.
en hoe sneller deze knippert; hoe sneller er geladen wordt = met meer vermogen = minder vermogen voor de andere stall van dezelfde groepDoor op het laadpoort-openen-knopje van de stekker te duwen. Dan zie je de ledjes of groene ring knipperen van je buurman.
Dat lijkt mij iets te sterk uitgedrukt.Het roamingkosten argument is onzin. De huidige tarieven voor dataroaming zijn 5 cent per MB bovenop je thuistarief en per juni wordt het nul. En het inschatten van de verwachte laadtijd is echt niet moeilijk. Dan ben je vijf minuten te vroeg terug bij je auto, hoe erg is dat?
Wel akkoord met principe. Al zet ik hem nu steeds op 100% laden. Ook al laad ik niet meer dan 90%. Je krijgt zo toch snel 15' reservetijd bij voor onvoorziene omstandigheden.
(Onderstaande is absoluut niet persoonlijk bedoeld, 'je' moet je lezen als 'men')Ik vind het een goede maatregel, maar heb net zoals anderen toch vragen ivm het juridische.
Onlangs plug ik in en mijn wagen geeft 1u40 aan tot vol. Na 10 minuten geeft de app nog 40 minuten aan. Wat als ik na 1u40 zou terug gekeerd zijn?
Wat als ik geen connectie zou gehad hebben? Ze kunnen mij toch niet bestraffen voor verkeerde informatie die ze zelf gegeven hebben.
Veel mensen hebben geen roaming op staan. En is de SUC nu net interessant in het buitenland. In de VS hebben ze dat roaming probleem natuurlijk niet, maar wel connectieproblemen vermoed ik. ook in Aartselaar kan mijn app geen contact maken met de wagen. Gelukkig zit ik dan in de wachtzaal en kan ik op de wagen gaan kijken.
Ondertussen heb ik nog steeds de bug van vorige week: zie: App werkt niet (bug bevestigd door Tesla).
Met Tesla gebeld en dit moet door Aartselaar opgelost worden bij mij. Ik kan momenteel de voortgang dus niet meer volgen.
Dit probleem is uitstekend op te lossen door Tesla. Als Tesla straks lokaal laden gaat beprijzen, wat mij betreft het liefst tegen bijv. 2 euro per kWu, dan is ook dit probleem in één keer opgelost.Ik sta soms ook te wachten door mensen die niet strikt genoodzaakt zijn om te laden aan een SuC. Zo stond er iemand in Amsterdam rustig een broodje te eten tussen 2 afspraken door, met de auto aan de SuC. Niet om voldoende bij te laden, gewoon als tijdsverdrijf en "omdat het kan". Als er dan meerdere auto's staan te wachten is dat zeer lastig en asociaal gedrag. Zeker omdat ik het laden wel nodig heb om naar een volgende afspraak te geraken, en zo dreig te laat te zijn. Boetes helpen dan niet, en dit probleem kan je onmogelijk ondervangen.
Zou toch wel bijzonder zijn. Bij het kopen van mn Tesla is er niets gezegd over een situatie dat je alleen maar mag laden bij een SuperCharger wanneer dat noodzakelijk is vm een lange trip. Evenmin dat lokaal laden bij een SC niet zou zijn toegestaan. En hoe bepaal je eigenlijk wat lokaal laden is..is lokaal laden alleen wanneer de SC binnen een bepaalde range van je woonhuis staat of is het ook lokaal laden wanneer de SC binnen een bepaalde straal van je werk is gesitueerd. En wanneer is het laden aan een SC eigenlijk een overbodige luxe. Ik rij morgen van Drachten naar Rotterdam en zal op de heenweg in Amsterdam 20 minuten bijladen om voldoende stroom te hebben om avonds weer even op te laden in Adam. En ik eet waarschijnlijk een broodje als ik daar toch ben....Hoe kan Tesla ooit het onderscheid maken tussen noodzaak of overbodige luxe.Dit probleem is uitstekend op te lossen door Tesla. Als Tesla straks lokaal laden gaat beprijzen, wat mij betreft het liefst tegen bijv. 2 euro per kWu, dan is ook dit probleem in één keer opgelost.
In alle uitingen van Tesla en interviews met Elon Musk moet iedere Tesla rijder duidelijk zijn dat gebruik van een SuperCharger bedoeld is voor 'roadtrips'.Als jij in Drachten woont en bij de SuC in Drachten laadt, dan is het glashelder dat dit niet de bedoeling van Tesla is. Het kan dan voorkomen dat je het laden van een lange afstand rijder hindert/vertraagt, terwijl duidelijk is dat je ook in jouw privé omgeving kan laden.Zou toch wel bijzonder zijn. Bij het kopen van mn Tesla is er niets gezegd over een situatie dat je alleen maar mag laden bij een SuperCharger wanneer dat noodzakelijk is vm een lange trip. Evenmin dat lokaal laden bij een SC niet zou zijn toegestaan. En hoe bepaal je eigenlijk wat lokaal laden is..is lokaal laden alleen wanneer de SC binnen een bepaalde range van je woonhuis staat of is het ook lokaal laden wanneer de SC binnen een bepaalde straal van je werk is gesitueerd. En wanneer is het laden aan een SC eigenlijk een overbodige luxe. Ik rij morgen van Drachten naar Rotterdam en zal op de heenweg in Amsterdam 20 minuten bijladen om voldoende stroom te hebben om avonds weer even op te laden in Adam. En ik eet waarschijnlijk een broodje als ik daar toch ben....Hoe kan Tesla ooit het onderscheid maken tussen noodzaak of overbodige luxe.
Tja, sterker nog. De leasemij wijst de factuur af. Geen autorisatie voor gegeven of inkoopopdracht onbekend. Die zijn zeker en vast altijd van de kleine lettertjes....Of het echt zal helpen betwijfel ik...
In Nederland wordt het slechts 35 eurocent per minuut ( Supercharger Idle Fee ) en de berekening vindt pas plaats bij een service center bezoek. Da's misschien wel een jaar of meer later.
Ervaring komt dan een beetje overeen met de vast wel bekende brief van het CJIB: "oh, heb ik negen weken geleden 52 gereden waar je 50 mocht". Dat verandert gedrag niet.
En als de SeC bezoek al naar een lease maatschappij wordt gefactureerd vrees ik dat menigeen er geen seconde minder door zal slapen en het gedrag ook niet aanpast.