Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu het met Ernst goed afgelopen lijkt te zijn (maar sterkte met de verwerking, zowel psychisch als praktisch) wil ik toch nog even terugkomen op dit merkwaardige bericht.

Want waarom zouden we nou met vrachtauto's moeten rijden om elektrische energie te verplaatsen? Daar hebben we toch ons grid voor? De logica ontgaat mij o_O
voor landen zonder grid zou het nog iets kunnen zijn. Maar zelfs dan: die vrachtauto verbruikt waarschijnlijk meer energie dan hij levert. Dan kun je beter een aggregaat gebruiken (of nog beter: zonnecellen).
 
volgens mij voor mensen die off-grid willen gaan. Alleen betwijfel ik of dat goedkoper zal zijn dan de distributiekosten.

"Het is ook mogelijk om op je werk elektriciteit te 'tanken' in je wagen, en thuis weer over te tanken naar je batterij. "
..wtf is dat voor een idee? Kan ik evengoed gratis gaan superchargen en thuis ontladen. Ik heb het toch levenslang gratis...
 
volgens mij voor mensen die off-grid willen gaan. Alleen betwijfel ik of dat goedkoper zal zijn dan de distributiekosten.

"Het is ook mogelijk om op je werk elektriciteit te 'tanken' in je wagen, en thuis weer over te tanken naar je batterij. "
..wtf is dat voor een idee? Kan ik evengoed gratis gaan superchargen en thuis ontladen. Ik heb het toch levenslang gratis...

Straks breng je mensen nog op ideeën.. Vind het ook niet ethisch om te doen.
Als je echt lak hebt kun je de stroom van de supercharger ook bij derden ontladen. Uiteraard tegen een kleine vergoeding.
 
Lees inderdaad nu dat die Tesla tegen pijlwagen een bekende van hier was....

Heb laatst met auto-pilot een test gedaan waarbij de linkerstrook moest ritsen naar rechts met een verdrijvingsvlak, maar de auto-pilot had me gewoon de vangrail in gereden. Ik had het vermoeden dat deze Tesla bestuurder met autopilot niet op liep te letten.... maar hij geeft aan dat het niet met de techniek te maken had. Nou ja, vraag me überhaupt af of die zou remmen voor zo'n bord....

Ben nu wel benieuwd :rolleyes:
 
De prijs van gas is gekoppeld aan de olieprijs, de prijs van elektriciteit is nergens aan gekoppeld.
Iedere producent van elektriciteit mag zijn eigen prijs bepalen en die prijs is nu laag en zal laag blijven. In Denemarken wordt nu een groot windpark gebouwd waarvoor de kWh prijs onder de 5 eurocent gaat komen.
Sorry, ik was niet duidelijk. E en g prijzen zijn niet direct aan elkaar gekoppeld. Een aantal grote energie leveranciers geven aan dat ze verwachten dat de prijzen stijgen als gevolg van stijgende g prijzen.
 
Lees inderdaad nu dat die Tesla tegen pijlwagen een bekende van hier was....

Heb laatst met auto-pilot een test gedaan waarbij de linkerstrook moest ritsen naar rechts met een verdrijvingsvlak, maar de auto-pilot had me gewoon de vangrail in gereden. Ik had het vermoeden dat deze Tesla bestuurder met autopilot niet op liep te letten.... maar hij geeft aan dat het niet met de techniek te maken had. Nou ja, vraag me überhaupt af of die zou remmen voor zo'n bord....

Ben nu wel benieuwd :rolleyes:
Las ook in de reacties (tegen beter weten toch een keer gelezen) dat meerdere mensen autopilot-gerelateerde opmerkingen plaatsen. Heeft Ernst geen classic?
 
Sorry, ik was niet duidelijk. E en g prijzen zijn niet direct aan elkaar gekoppeld. Een aantal grote energie leveranciers geven aan dat ze verwachten dat de prijzen stijgen als gevolg van stijgende g prijzen.
Het zogenaamd stijgen van de energieprijzen wordt door de grote energieleveranciers al tientallen jaren misbruikt om mensen te verleiden om een contract bij hen af te laten sluiten. De elektriciteitsprijzen, dus de werkelijke kosten van elektriciteitsopwekking, zijn al tien jaar licht aan dalen. Kijk maar eens hier:
CBS StatLine - Aardgas en elektriciteit, gemiddelde prijzen van eindverbruikers
 
Mr. Universe bodybuilder, Hollywood acteur, en dan tweemaal (2003-2011) als republikein gouverneur van wat je vandaag (dankzij hem of ondanks hem, weet ik veel) toch eigenlijk het mekka van de vooruitgang kan noemen (slechts 40 miljoen inwoners maar wel 80% of zo van de grootste booming businesses ter wereld). En het mekka sedert de jaren '70 (ja, de tijd toen die andere republikein en Hollywood acteur Ronald Reagan daar gouverneur was!) van de strengste normen ter wereld inzake uitstoot van wagens en industrie.

't Is wat wishful thinking misschien, maar als den Arnold en de Ronald dat destijds (ondanks formeel republikein-zijn) konden met Californië (en ze waren beiden zeker niet geschoold in de politieke wetenschappen), dan kan den Donald dat misschien ook met de VS :). Wellicht weinig kans, maar een mens mag wel optimist blijven, nietwaar. Hij zal dan wel erg zijn kar moeten omdraaien, maar waarom ook niet :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Moet dan dan? Ze maken een statement en sommigen zijn er blij mee, anderen interesseert het niet, maar het doel is bereikt.

Elektrisch is sneller dan de snelste ICE auto uit het rijtje Supercars. Ik vind het wel bijzonder al zou ik die zelf nooit (kunnen :) ) kopen.

het statement dat EV 's geen golfkarretjes meer zijn is toch al lang gemaakt, Hans. Ik denk gewoon dat er beter energie kan gestoken worden in dingen die er toe doen, een deftige navigatie bijvoorbeeld met way points ...
Doet me soms wat denken aan de megapixel race bij camera bouwers.
maar dat is mijn mening.
 
  • Like
Reactions: FVO and Firebird
het statement dat EV 's geen golfkarretjes meer zijn is toch al lang gemaakt, Hans. Ik denk gewoon dat er beter energie kan gestoken worden in dingen die er toe doen, een deftige navigatie bijvoorbeeld met way points ...
Doet me soms wat denken aan de megapixel race bij camera bouwers.
maar dat is mijn mening.

Ik vind dat beide goed zijn om te doen. Het geeft namelijk wel een flinke buzz aan elektrisch rijden en Tesla en dat heb je nodig om jezelf in de spotlight te krijgen. Voorlopig wijzen alle geluiden die ik gehoord heb dat in december software 8.1 komt. Deze zou de beloofde navigatie updates met zich meebrengen. Nog even geduld dus :)
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
het statement dat EV 's geen golfkarretjes meer zijn is toch al lang gemaakt, Hans. Ik denk gewoon dat er beter energie kan gestoken worden in dingen die er toe doen, een deftige navigatie bijvoorbeeld met way points ...
Doet me soms wat denken aan de megapixel race bij camera bouwers.
maar dat is mijn mening.

Je moet de bekendheid van de EV en Tesla niet overschatten. Nog hele hordes hebben geen benul.

Daarom is iedere free publicity nog steeds goud waard. En reken maar dat dit een hele effectieve is.
 
zaten we daar op te wachten ?

Ik moet elke keer terug denken aan een middag deze zomer toen ik na de marathon (kijken, niet lopen) met wat vrienden nog wat zat te drinken op een terras in Rotterdam (no offence, had ook een andere stad kunnen zijn).
Het was in een straat waar de dames nogal graag in zomerkleding paradeerden, heb die middag flink genoten :)
Met als bijverschijnsel de heren die lekker luidruchtig met de ene na de andere auto of motor indruk kwamen maken.
Heb flink wat sportauto's voorbij zien komen, Ferrari's Lamourghini, wat Harleys en ander spul. En allemaal lekker extra het gas opentrekken, flink knetteren, de aandacht trekken, imponeren, laten horen hoeveel power je wel niet onder je kont kunt veroorloven. En na een rondje om het blok nog een keer en als het even kan met nog meer lawaai.
Achteraf vond ik het jammer dat ik er geen film van had gemaakt want ik vroeg me af: hoe krijgen we deze mensen nou ooit over op de EV??? Daar valt op die manier niet echt veel indruk mee te maken.
Het enige wat imponeert is die enorme trekkracht, die filmpjes van Tesla's in dragraces doen veel goed denk ik om te voorkomen dat Tesla een imago als ouwelullen wagen krijgt,
 
  • Like
Reactions: FVO and Phil V