Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Mensen die nu een blinde darm ontsteking hebben worden wel degelijk gewoon geholpen dus dit wegschuiven als onzin is dan wel weer een beetje jammer. En kom we laten inderdaad iedereen die op de IC zou moeten komen maar gewoon doodgaan, dat is natuurlijk de perfecte oplossing. Lullig voor diegene maar ja, "Ik wil naar buiten". #sarcasme

Van heel dicht bij ken ik mensen met kanker die dagelijks heel hard achteruit gaan en niet geholpen worden en gewoon dood mogen gaan. Ook van dichtbij iemand die na een verkeersongeval vele dagen op verschillende operatie heeft moeten wachten omdat hij na de operatie een paar uur een IC-bed nodig zou kunnen hebben en de legen bedden moesten leeg blijven voor mogelijk corona patiënten.
Hij is pas geopereerd toen hij dreigde aan gevolgen van het lange wachten te bezwijken.

Keuzes die nu gemaakt worden zijn gewoon fundamenteel fout.
 
In de IC worden corona patiënten niet geholpen er is alleen uitstel van executie doordat ze kunstmatig iemand in leven houden die het feitelijk niet redt. Van de mensen die aan de beademing zijn geweest red 95% het als nog niet.

Ik kijk naar de gegevens van de stichting NICE, die hier over gaan in ons land. En die de bron vormen van de statistieken die de door jou aangehaalde RIVM produceert. Uit hun grafieken (https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp) blijkt dat tot op dit moment 693 personen op een IC zijn overleden, 626 personen van een IC levend naar een verpleegafdeling zijn geplaatst en 562 personen levend het ziekenhuis hebben verlaten (na eerder opgenomen te zijn geweest op een IC).

Zelfs als je ervan uit zou gaan dat alle mensen die nu op een verpleegafdeling liggen na eerder op de IC te hebben gelegen, zouden overlijden, dan nog kom ik niet in de buurt van de door jou aangegeven 95% overlijden na een IC opname

Waar ga ik de mist in?

Paul
 
Van heel dicht bij ken ik mensen met kanker die dagelijks heel hard achteruit gaan en niet geholpen worden en gewoon dood mogen gaan. Ook van dichtbij iemand die na een verkeersongeval vele dagen op verschillende operatie heeft moeten wachten omdat hij na de operatie een paar uur een IC-bed nodig zou kunnen hebben en de legen bedden moesten leeg blijven voor mogelijk corona patiënten.
Hij is pas geopereerd toen hij dreigde aan gevolgen van het lange wachten te bezwijken.

Keuzes die nu gemaakt worden zijn gewoon fundamenteel fout.
En hoe precies denk je dat het zou lopen als alle maatregelen opgeheven worden en er nog meer mensen in acute levensbedreigende toestanden komen? Ga je enkel mensen met een corona diagnose van ICU weren, of ook mensen die lijken dat ze corona hebben maar nog niet positief getest zijn? En waar haal je het personeel om palliatieve zorgen toe te dienen? Of verkies je naast de verstikkingsdood ook dat ze geen sedatie krijgen?
 
Wij mogen blij zijn dat we in een vrij land als Nederland leven, zelfs in deze tijd. Wij hebben nu zelfs meer vrijheden dan sommige mensen in andere landen hadden voor deze crisis.

Soms zijn er maatregelen nodig die misschien volgens sommigen tegen de grondwet in druisen, maar als je als overheid voor een redelijk accuut probleem staat, dan denk ik dat de volksgezondheid erg zwaar meetelt. Soms moet je beslissingen nemen in het heetst van de strijd maar om daar nu achteraf iemand of de overheid op af te rekenen gaat wat ver tenzij er grove nalatigheid kan worden bewezen. Als dat zo is, dan kunnen we beter de halve wereld politiek voor de rechter dagen.
 
En hoe precies denk je dat het zou lopen als alle maatregelen opgeheven worden en er nog meer mensen in acute levensbedreigende toestanden komen? Ga je enkel mensen met een corona diagnose van ICU weren, of ook mensen die lijken dat ze corona hebben maar nog niet positief getest zijn?
Hier komt nog bij dat het nog niet duidelijk is in welke mate immuniteit wordt opgebouwd voor sars-cov-2. Bij andere coronavirussen is dat 1-2 jaar. De belasting op de zorg zou dus wellicht meer structureel zijn.
 
En hoe precies denk je dat het zou lopen als alle maatregelen opgeheven worden en er nog meer mensen in acute levensbedreigende toestanden komen? Ga je enkel mensen met een corona diagnose van ICU weren, of ook mensen die lijken dat ze corona hebben maar nog niet positief getest zijn? En waar haal je het personeel om palliatieve zorgen toe te dienen? Of verkies je naast de verstikkingsdood ook dat ze geen sedatie krijgen?

Je hebt jezelf zo ingegraven dat er geen redelijke reactie meer uit je komt.
Op een zelfde manier had je jezelf ingegraven in het begin toen je bij hoog en laag bleef volhouden dat de maatregeling BE zoveel beter waren dan in NL. De statistieke zeggen echter inmiddels iets heel anders.

Dat is waarschijnlijk ook waarom je weigert om op het eerste deel in te gaan wat nu een acuut en serieus probleem is.

Huidige maatregelen gaan gewoon veel te ver en zijn niet vol te houden.
Economisch niet en sociaal niet.

Een boete krijgen omdat je met je vriendin een ommetje maakt en dat ook gelijk een strafblad en alleen omdat ze op een ander adres staat ingeschreven terwijl je er wel 's-nachts mag blijven "slapen".
 
Ik kijk naar de gegevens van de stichting NICE, die hier over gaan in ons land. En die de bron vormen van de statistieken die de door jou aangehaalde RIVM produceert. Uit hun grafieken (https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp) blijkt dat tot op dit moment 693 personen op een IC zijn overleden, 626 personen van een IC levend naar een verpleegafdeling zijn geplaatst en 562 personen levend het ziekenhuis hebben verlaten (na eerder opgenomen te zijn geweest op een IC).

Zelfs als je ervan uit zou gaan dat alle mensen die nu op een verpleegafdeling liggen na eerder op de IC te hebben gelegen, zouden overlijden, dan nog kom ik niet in de buurt van de door jou aangegeven 95% overlijden na een IC opname

Waar ga ik de mist in?

Paul

Inmiddels gaat geen 75-plusser meer daar het ziekenhuis of IC en daardoor zijn de statistieken idd inmiddels iets beter geworden.
Vraag is alleen hoelang ze het redden die er wel vanaf komen.
 
Huidige maatregelen gaan gewoon veel te ver en zijn niet vol te houden.
Economisch niet en sociaal niet.

Een boete krijgen omdat je met je vriendin een ommetje maakt en dat ook gelijk een strafblad en alleen omdat ze op een ander adres staat ingeschreven terwijl je er wel 's-nachts mag blijven "slapen".

Er zijn meerdere voorbeelden waaruit blijkt dat het risico op besmetting zeer hoog is. Kijk bijvoorbeeld naar de kerkgemeenschap in Mulhouse waar vrijwel iedereen besmet is geraakt, de voetbalwedstrijd in Bergamo, of de apreski bar in Ischgl. Je kunt dus niet voorzichtig genoeg zijn met de maatregelen, zeker in het begin van de uitbraak toen er nog relatief weinig informatie beschikbaar was.
Nu de verspreiding minder wordt kun je langzaam de maatregelen gaan versoepelen, maar als je iedereen zijn gang laat gaan ben je zo weer terug bij af. Voorzichtigheid is nodig, maar wel met de juiste afweging en maatregelen.
Langzaam sociale contacten weer op gang brengen zal binnenkort wel gebeuren, maar grote bijeenkomsten hoef je voorlopig niet op te rekenen. Ik ga ook graag ergens eten of naar een concert, maar op dit moment vind ik het risico nog even te groot.

Overigens krijg je voor een overtreding van de regels alleen een boete en geen strafblad, daar moet je toch echt iets meer voor doen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Een boete krijgen omdat je met je vriendin een ommetje maakt en dat ook gelijk een strafblad en alleen omdat ze op een ander adres staat ingeschreven terwijl je er wel 's-nachts mag blijven "slapen".

Dat "slapen" mag dus eigenlijk ook niet. Bezoek ontvangen mag alleen als je onderling de 1,5 meter kunt aanhouden. Dusja, tenzij jullie dat "slapen" lukt vanaf 1,5 meter mag het volgens de overheid niet. :p


De laatste paar dagen toch weer heel wat winkels enzo open gegaan en ondanks dat het druk is lijkt het toch wel redelijk goed te gaan, iedereen op 1,5 meter. Denk als we na 2 weken niet ineens weer een flinke toename van besmettingen zien dat er hopelijk wel wat meer versoepeld gaat worden. Dat maakt het eigenlijk het lastigste, steeds die 2 weken afwachten vanwege de lange incubatietijd. Daarom kun je ook niet in een keer weer alle maatregelen los laten, als je na die 2 weken ziet dat het geen goede keuze was gaat het weer heel lang duren om dit weer te herstellen. Dan krijg je mogelijk weer een 2e golf met weer zo'n hoge piek en natuurlijk een nog langere lockdown.
 
Er zijn meerdere voorbeelden waaruit blijkt dat het risico op besmetting zeer hoog is. Kijk bijvoorbeeld naar de kerkgemeenschap in Mulhouse waar vrijwel iedereen besmet is geraakt, de voetbalwedstrijd in Bergamo, of de apreski bar in Ischgl. Je kunt dus niet voorzichtig genoeg zijn met de maatregelen, zeker in het begin van de uitbraak toen er nog relatief weinig informatie beschikbaar was.
kerkgemeenschap in Mulhouse -> besmetting door aerosolen?
voetbalwedstrijd in Bergamo -> besmetting door aerosolen?
apreski bar in Ischgl -> besmetting door aerosolen?

Moeten de maatregelen wel passend zijn! De 1.5m afstand houden is in het geval van de aerosolen niet de passende maatregel!
 
Heb je ook bronnen van de beweringen over IC en beademing? Ik woon midden in het corona gebied en ken zelf alleen al 4 personen (onder de 50) die met corona op de IC zijn beland en daar gelukkig weer goed vandaan zijn gekomen.

The Lancet (al was het daar 85%).

In Nederland zal het wat minder zijn omdat we velen helemaal niet naar de IC laten gaan. Het merendeel sterft zonder de IC van binnen te hebben gezien.
 
Er zijn meerdere voorbeelden waaruit blijkt dat het risico op besmetting zeer hoog is. Kijk bijvoorbeeld naar de kerkgemeenschap in Mulhouse waar vrijwel iedereen besmet is geraakt, de voetbalwedstrijd in Bergamo, of de apreski bar in Ischgl. Je kunt dus niet voorzichtig genoeg zijn met de maatregelen, zeker in het begin van de uitbraak toen er nog relatief weinig informatie beschikbaar was.
Nu de verspreiding minder wordt kun je langzaam de maatregelen gaan versoepelen, maar als je iedereen zijn gang laat gaan ben je zo weer terug bij af. Voorzichtigheid is nodig, maar wel met de juiste afweging en maatregelen.
Langzaam sociale contacten weer op gang brengen zal binnenkort wel gebeuren, maar grote bijeenkomsten hoef je voorlopig niet op te rekenen. Ik ga ook graag ergens eten of naar een concert, maar op dit moment vind ik het risico nog even te groot.

Overigens krijg je voor een overtreding van de regels alleen een boete en geen strafblad, daar moet je toch echt iets meer voor doen.

De grap is dat het verbieden van grote bijeenkomsten nu net iets is waar vrijwel iedereen zich wel in kan vinden, behalve religieuzen.

Gek genoeg is dat dan in Nederland voldoende om die kerkdiensten gewoon toe te staan. Want overbelasting van de zorg kan niet toegestaan worden om de economie te redden, maar zieleheil...
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Status
Not open for further replies.