Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
ETstXoaUYAAE45Y
 
Ik ben zelf een beetje weerhoudend om kritiek te hebben op mensen die even buiten willen komen. Ik woon zelf in een - zeker voor Nederlandse normen - groot huis (300 m²) en een grote tuin van 2100 m², waar ik even in loop als ik buiten wil zijn.

Wanneer je op een appartementje woont is het toch allemaal wat moeilijker, denk ik dan. Maar 1.5 m afstand houden van andere mensen kan toch zo moeilijk niet zijn, denk ik dan.
En je kan met je kinderen heus wel iets anders doen dan er mee naar de speeltuin te gaan...
 
Ik ben gewoon een Nederlander, woon in Wijchen, een dorp omsloten door coronahaarden aan de oostkant van Noord-Brabant.

Ik ben het helemaal met de Belgen en de Fransen en de Duitsers eens: Nederland moet strengere maatregelen afkondigen.

Ik werk in het onderwijs en wij hebben een lockdown. Nee toch niet, wij hadden een lockdown en vervolgens terwijl het aantal doden en IC patiënten opliep, werd er besloten: de schoolexamens mogen weer wel doorgaan..... alsof pubers geen factor in de verspreiding zijn en of leraren er minder toe doen, want die hebben misschien geen ouders of grootouders.....?
Halfslachtig beleid noem ik dit.

Het is nog maar 16 dagen geleden, dat onze Minister President Rutte in zijn wekelijkse persconferentie zei: Nee hoor, handen schudden mag en hij liep op de verslaggever af om hem een hand te geven. En drie dagen later herstelde hij dat en gaf hij de professor viroloog een hand.

Naïviteit destijds van de hoogste soort bij onze bestuurders, noem ik dat. En ook nu verwijt ik hen naïviteit. De Belgen en die andere Europese bestuurders, daar voel ik me nu prettiger bij
 

Wel mijn respect voor deze organisatie is ongeveer op. Er is onvoldoende testcapaciteit, mogelijk omdat de WHO niet snel genoeg de alarmbel heeft geluid. Dus de oplossing die zij voorstellen is onbestaande en werkt dus niet
Lockdown op het probleem te containen, en nadien , als die tests ter beschikking zijn, met tests containen.
 
Wel mijn respect voor deze organisatie is ongeveer op. Er is onvoldoende testcapaciteit, mogelijk omdat de WHO niet snel genoeg de alarmbel heeft geluid. Dus de oplossing die zij voorstellen is onbestaande en werkt dus niet
Lockdown op het probleem te containen, en nadien , als die tests ter beschikking zijn, met tests containen.

Misschien moet je een sollicitatiebrief naar ze sturen. Ze nemen je geheid aan met jouw kennis en kunde.
 
Deze boodschap is weinig nauwkeurig. Er wordt niet getest in Nederland. Als je kijkt naar het sterftecijfer van Nederland en Duitsland dan kan je vrij eenvoudig concluderen dat bij een vergelijkbaar percentage sterfte het aantal besmettingen in Nederland vele maken hoger zal liggen dan wat de lijstjes weergeven. De sterftecijfers zullen een betere weergave van de werkelijkheid zijn maar ook daar kunnen thuis overleden patiënten ontbreken.
Coronavirus Update (Live): 318,254 Cases and 13,671 Deaths from COVID-19 Virus Outbreak - Worldometer
 
Lockdown lost niks op, behalve dat het de gezondheidszorg ademruimte geeft.

Ja, het is handig om geïnfecteerden op te sporen, maar er is een tekort aan testkits en het duurt te lang om de resultaten te ontvangen. Dat wil zeggen dat je tijdens de test en gedurende het wachten op de resultaten iedere geteste persoon in quarantaine moet plaatsen. Met een gebrek aan testkits wil dat zeggen dat je iedereen in quarantaine moet plaatsen - oh verhip, toch een lockdown?

Stel dat je dan de geïnfecteerden hebt gevonden, moeten die mensen tot 2 weken terug kunnen herinneren met welke groepen ze in contact zijn gekomen, en ook die mensen in quarantaine zetten en testen. Weeral een lockdown?

Ik denk dat iedereen wel beseft dat 'we' dit stevig onderschat hebben, en zeker na de SARS, MERS, Mexicaanse griep, Zika, vogelpest en andere die voor de meeste mensen in Europa erg ver van ons bed waren...
 
Deze boodschap is weinig nauwkeurig. Er wordt niet getest in Nederland. Als je kijkt naar het sterftecijfer van Nederland en Duitsland dan kan je vrij eenvoudig concluderen dat bij een vergelijkbaar percentage sterfte het aantal besmettingen in Nederland vele maken hoger zal liggen dan wat de lijstjes weergeven. De sterftecijfers zullen een betere weergave van de werkelijkheid zijn maar ook daar kunnen thuis overleden patiënten ontbreken.
Coronavirus Update (Live): 318,254 Cases and 13,671 Deaths from COVID-19 Virus Outbreak - Worldometer

Ik zou ook alleen kijken naar het aantal doden, niet naar het aantal besmettingen.
 
  • Like
Reactions: horta and Bas.
Kunnen we dit draadje eindelijk eens sluiten. Dit heeft allemaal niets meer met Tesla te maken. Er zijn zat andere fora om je mening te verntileren. Ik haak af.
Dat je besluit af te haken is natuurlijk prima en je eigen keus. Maar ik begrijp niet zo goed waarom dan tevens de forumleden die wel geïnteresseerd zijn in dit draadje ook dienen af te haken, door jouw wens het draadje te sluiten.
 
Heel creatief dat de bloedbank bloedmonsters gaat testen op afweerstoffen. Alleen een gemiste kans dat ze het ziekteverleden van de donor er niet bij betrekken. Dit zou veel duidelijkheid kunnen verschaffen om het ziektebeeld van niet geregistreerde Corona patiënten te onderzoeken.
Sanquin test bloed op antistoffen tegen corona voor onderzoek naar groepsimmuniteit - Sanquin

Dat gaat niet omdat de monsters geanonimiseerd zijn. Bovendien heeft het geen zin omdat dit bloedmonsters van 'gezonde' mensen zijn en er wordt gekeken naar de verspreiding in het algemeen. Veel beter dan deze test zul je niet vinden tenzij je de hele bevolking week in, week uit herhaald gaat testen. Statistisch significant, dat wel.
 
@Hippogrief Misschien heeft de WHO iets meer kijk op virussen dan een groep politici? Misschien zouden die politici er verstandig aan doen om eerst eens te luisteren naar wat de WHO al een tijd roept in plaats van bagatelliseren? De melding van de WHO is door een oranje harig persoon gebagatelliseerd omdat hem dat beter uitkwam voor zijn mogelijke herverkiezing met als gevolg een ongecontroleerde uitbraak in dat land? Eerst ontsla je de mensen die er verstand van hebben en vervolgens negeer je een wereldwijde, deskundige organisatie.

Je draait de zaak om. Regeringen zouden moeten luisteren naar de WHO in plaats van zelf wat bedenken en later tot de conclusie komen dat de WHO misschien een punt had.

WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020
Coronavirus

Vertel, waarin wijkt het advies af in wat jouw regering je vertelt?
 
Status
Not open for further replies.