Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Het gaat mij over wat de crisis manager gisteren heeft gecommuniceerd

"De gezondheidsorganisatie WHO heeft zondag gewaarschuwd dat lockdowns het coronavirus niet verslaan. "Het gevaar van lockdowns treedt op als alle maatregelen worden opgeheven. Dan kan het virus opnieuw opduiken", aldus expert noodsituaties Mike Ryan.
Volgens hem moet er meer aandacht gevestigd worden op het vinden van de personen die besmet zijn met het virus, en het in kaart brengen van hun laatste sociale contacten."


Zolang de testcapaciteit er niet is om te doen wat ze vragen, moet er iets anders gebeuren. Dat is de verspreiding onderdrukken door bv in lockdown te gaan tot die andere maatregels kunnen genomen worden.

En onze politici worden hier in B duidelijk gestuurd door een groep virologen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Met dit plaatje is vanalles mis, maar je ziet er de vroege maatregelen van België op tov andere landen:

ETqQrUqWsAA6_aq
https://ft.com/content/a26fbf7e-48f8-11ea-aeb3-955839e06441…
 
Uit de Gelderlander:
In Duitsland wordt een ‘contactverbod’ ingevoerd waarbij samenkomsten van meer dan twee personen in principe zijn verboden. Dat hebben bondskanselier Angela Merkel en de premiers van de zestien deelstaten vanmiddag beslist in een telefoonconferentie, melden Duitse media op basis van bronnen in regeringskringen.
Privacy settings
 
@Hippogrief Misschien heeft de WHO iets meer kijk op virussen dan een groep politici? Misschien zouden die politici er verstandig aan doen om eerst eens te luisteren naar wat de WHO al een tijd roept in plaats van bagatelliseren? De melding van de WHO is door een oranje harig persoon gebagatelliseerd omdat hem dat beter uitkwam voor zijn mogelijke herverkiezing met als gevolg een ongecontroleerde uitbraak in dat land? Eerst ontsla je de mensen die er verstand van hebben en vervolgens negeer je een wereldwijde, deskundige organisatie.

Je draait de zaak om. Regeringen zouden moeten luisteren naar de WHO in plaats van zelf wat bedenken en later tot de conclusie komen dat de WHO misschien een punt had.

WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020
Coronavirus

Vertel, waarin wijkt het advies af in wat jouw regering je vertelt?
Kijk met name naar de timing. Wanneer zijn ze gaan doen wat de WHO adviseerde.
 
Kijk met name naar de timing. Wanneer zijn ze gaan doen wat de WHO adviseerde.
Ik denk dat de insteek van mijn boodschap niet begrijpt. Als het WHO nu staat te roepen dat een lockdown niet werkt, geef je mensen het excuus om de regels niet te volgen.

En wanneer ik de resultaten van de provincie Lodi nu zie (die onmiddellijk in quarantaine is gegaan en veel strengere maatregels had genomen), blijkt dat een lockdown wel werkt. Het aantal besmettingen is daar eerst trager gestegen, maar is er bovendien nu aan 't dalen, sommige gemeentes in het gebied zouden al al coronavrij zijn (geen besmettingen gedurende een paar dagen)
 
Isolatie maakt bij dit soort ziektes alleen een echte kans om de ziekte te onderdrukken als die vroegtijdig wordt ingevoerd. Omdat de besmetting al zo ver is, is die kansloos, dan rest alleen bescherming van de kwetsbare groepen door isolatie. Dat is wat de WHO roept, en dat wijkt niet af van wat er in Nederland is gebeurd. De besmetting is al veel verder dan wordt gedacht door menigeen.

Draconische maatregelen helpen niet, die geven alleen de bevolking het gevoel dat er iets gebeurt en vooral dat de politici goed bezig zijn. Dat is verdoezelen van de fouten die diezelfde politici in een eerder stadium al gemaakt hebben.

Angst werkt. The power of Nightmares van de BBC wordt weer volledig uitgespeeld. Kijk die maar eens.

Wat denk je dat er over een maandje in Lodi gebeurt als alles weer wordt vrijgegeven? Je kunt niet eeuwig in isolatie blijven. Dat realiseert de WHO zich maar al te goed. De politici ook, maar die durven het niet toe te geven.
 
  • Like
Reactions: Pascal-R
Wat in Italië gebeurt is peanuts vergeleken met de ramp die zich nu aan het voltrekken is in New York. Dat is de meest cosmopolitische en drukst bevolkte regio van de wereld. Er zijn daar 10000 gevallen bijgekomen in 24 uur. Dat betekent over een week 50000 gevallen erbij, en dan moeten de doden nog komen.
 
Isolatie maakt bij dit soort ziektes alleen een echte kans om de ziekte te onderdrukken als die vroegtijdig wordt ingevoerd. Omdat de besmetting al zo ver is, is die kansloos, dan rest alleen bescherming van de kwetsbare groepen door isolatie. Dat is wat de WHO roept, en dat wijkt niet af van wat er in Nederland is gebeurd. De besmetting is al veel verder dan wordt
Lodi had op 10 maart 1300 besmettingen op een bevolking van 225000 inwoners. Een stuk hoger dan wat wij hier hebben. Ook in Italië wordt echt niet iedereen getest(want ook daar is er een gebrek aan testcapaciteit en reagentia). Zelfs wanneer ze daar iedereen zouden getest hebben (wat ze echt niet gedaan hebben volgens alles wat ik lees), zou dat overeenkomen met 98000 besmettingen in NL op dit ogenblik.
Draconische maatregelen helpen niet, die geven alleen de bevolking het gevoel dat er iets gebeurt en vooral dat de politici goed bezig zijn. Dat is verdoezelen van de fouten die diezelfde politici in een eerder stadium al gemaakt hebben.

Wat denk je dat er over een maandje in Lodi gebeurt als alles weer wordt vrijgegeven? Je kunt niet eeuwig in isolatie blijven. Dat realiseert de WHO zich maar al te goed. De politici ook, maar die durven het niet toe te geven.
Dat is ook niet de bedoeling. Deze containment is een eerste stap, die je tijd doet winnen om nieuwe testcapaciteit en tesmethodes op punt te zetten.
De burgemeester (van een van de stadjes in de provincie) gaf ook aan dat de eerste dagen er heel wat verzet was tegen de isolatie, maar van zodra er zoveel mensen stierven iedereen de maatregel steunde en er geen controle meer nodig was.
In Lombardije sterft 1 persoon per 3 minuten op dit ogenblik. Dat zorgt voor een draagvlak
 
  • Like
Reactions: JanG007
Wat in Italië gebeurt is peanuts vergeleken met de ramp die zich nu aan het voltrekken is in New York. Dat is de meest cosmopolitische en drukst bevolkte regio van de wereld. Er zijn daar 10000 gevallen bijgekomen in 24 uur. Dat betekent over een week 50000 gevallen erbij, en dan moeten de doden nog komen.
Ik had ingeschat dat de VS eind volgende week het meeste besmette gevallen hebben van de wereld. Dat lijkt uit te gaan komen
 
Ik had ingeschat dat de VS eind volgende week het meeste besmette gevallen hebben van de wereld. Dat lijkt uit te gaan komen

Dat is ook gezegd door de burgemeester van New York. Ook Californie en Washington State houden rekening met een zeer, zeer zware uitbraak en geven aan niet op steun van de regering te rekenen.

Watch How the Coronavirus Spread Across the United States
Coronavirus Deaths Spike Abroad As New York City Becomes U.S. Virus Epicenter


Gelukkig doen de Russen hun best om te 'helpen': Russia deploying coronavirus disinformation to sow panic in West, EU document says, hoe meer verdeeldheid, hoe beter voor ze totdat ze zelf worden geraakt.
 
In Spanje lijkt de lockdown trouwens ook te werken, en aan het aantal doden te zien lijkt het mij meer dan plausibel dat ze daar een hogere besmettingsgraad hebben dan wij in B en NL

Evolutie van de besmettingen over de laatste 10 dagen : 2086 - 1159 - 1597 - 1954 - 1884 - 2943 - 3308 - 3494 - 3355 - 3076.

Dus tenzij Spanje van testmethodologie is veranderd (zou me straf lijken, het aantal doden stijgt er ook niet zo snel de voorbije dagen), is er een stabilisatie over de laatste 5 dagen.Terwijl enkele dagen geleden iedereen nog aangaf dat Spanje nog erger zou worden dan Italië, is de evolutie van de voorbije dagen echt wel spectaculair : terwijl in Italië het aantal besmettingen verdubbelde de laatste 4 dagen, deed Spanje er 5 dagen over. Maar de lockdown in Spanje was tot nu toe veel strikter...
 
Wat in Italië gebeurt is peanuts vergeleken met de ramp die zich nu aan het voltrekken is in New York. Dat is de meest cosmopolitische en drukst bevolkte regio van de wereld. Er zijn daar 10000 gevallen bijgekomen in 24 uur. Dat betekent over een week 50000 gevallen erbij, en dan moeten de doden nog komen.
Dat is heel vervelend. Maar ook voor Trump met zijn grootspraak. Hij moet toch wel zenuwachtig beginnen te worden: de economie klapt in en zijn aanpak van het virus is ook een ramp gebleken.
 
Kunnen we dit draadje eindelijk eens sluiten. Dit heeft allemaal niets meer met Tesla te maken. Er zijn zat andere fora om je mening te verntileren. Ik haak af.

On topic dan: Ik heb de afgelopen 7 dagen amper 150 km gereden met mijn model 3. Om te huilen, zon heerlijke wagen die je niet mag gebruiken. Maar dat weegt natuurlijk niet op tegen het menselijk leed dat al os aangericht en nog zal aangericht worden door dit virus. Keep the spirit beste forumleden, we komen er wel weer uit en dan gaan we weer heerlijk genieten van onze prachtige tesla's
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Om het virus in een land te isoleren en uit te bannen heeft een totale lockdown alleen zin als elk individuele burger zich 30 dagen of meer strikt en streng houdt aan die totale lockdown en als elke zorgmedewerker, ziek of gezond, zich 90 dagen houdt aan alle maatregelen van de lockdown. Dat betekent echter ook dat de meeste mensen geen boodschappen meer mogen doen, maar dat er beperkt boodschappen mogen worden rond gebracht. Ik zie geen van die zaken echt gebeuren, in welk land dan ook; zelfs in China niet, want dat is onmogelijk. Bv criminelen zien er ook wel handel in, dus..........dat is al 1 van de zovele zwakke schakels.
Maar .....in principe zou ik wel een voorstander zijn van de Chinese aanpak in combinatie met de organisatie-ontwerp van de gezondheidszorg in Nederland. Jammer alleen dat Nederland nooit de juiste hoeveelheid (reserve-) middelen op voorraad houdt. En dat Nederland altijd te laat ingrijpt om politiek geen mogelijke blunder te slaan. Maar daardoor maakt de politiek wel juist de fouten.
 
On topic dan: Ik heb de afgelopen 7 dagen amper 150 km gereden met mijn model 3. Om te huilen, zon heerlijke wagen die je niet mag gebruiken. Maar dat weegt natuurlijk niet op tegen het menselijk leed dat al os aangericht en nog zal aangericht worden door dit virus. Keep the spirit beste forumleden, we komen er wel weer uit en dan gaan we weer heerlijk genieten van onze prachtige tesla's
Ja. De laatste 3 weken heb ik mijn zoon maar getransporteerd naar en van Nijmegen. Heerlijk zoeven op een praktisch lege weg met onnatuurlijk lege SuC's.
 
Die man is irrelevant. Er gaat zich daar een ramp voltrekken als de lijn zich doorzet.
Een ramp op zovele niveau's:
  • onderschatting van het risico
  • nauwelijks voorbereiding
  • medische hulp kost een godsvermogen dus doen mensen zoveel mogelijk aan zelfmedicatie
  • gebrek aan sociaal vangnet dus zieken blijven werken om te overleven
  • individualisme en racisme
  • en als het mis loopt: er is ook nog eens een groot aantal wapens in omloop, met groepen en politici die openlijk over zichzelf beschermen en bewapenen praten
Een derdewereldland is er niks tegen.
 
Trump is slim in zaken doen en geld verdienen, maar voor de rest zo dom, dat hij niet eens het woord zenuwachtig kent. Zijn eigen moeder zei ooit over hem dat hij enorm dom is. Zij hoopte zelfs dat hij nooit de politiek in zou gaan. Volgens mij was dat geen fake news.

Maar goed om even on topic te komen...........Zouden HEPA filters het virus kunnen tegenhouden? Want wetenschappers hebben berekend dat het virus nog 3 uur kan overleven in open lucht. Dan kunnen filters misschien wel het verschil maken als je door een "wolkje"Covid-19 rijdt.
 
Status
Not open for further replies.