Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Wel beetje stom nieuwe update maar model s word minst geüpdate terwijl in mijn perspectief je koopt een auto van 100.000 of meer bij mij model s p100d krijgt een model 3 nieuwste van het nieuwste terwijl die 1/3 kost ik wist bananen zijn krom maar dit is ook wel krom

Volgens Teslafi zitten voor de S en X 14,8 % op 2019.20.2.1 en 32% op 2019.20.1.
Dus in plaats van bananen recht te praten kan je misschien beter eens naar je wifi-bereik kijken of langs SeC gaan ;)
 
Sinds de laatste update naar 2019.20.1 9973c22 heb ik talloze problemen met mijn MX uit 2018: Op de een of andere manier kan ik mijn verbruik niet meer zien op het kleine scherm, verbruik en afstand blijven op 0 staan en ook de km-teller telt niet meer door, nu denkt de auto dat ik al 27 uur aan het rijden bent, werken de presets van de stoelen niet meer automatisch als ik instap, synchroniseert mijn iPhone geen recente gesprekken meer (wel die voor de update zijn gevoerd), staat de navigatiestem na iedere rit aan, staat NoA na iedere rit weer uit, staat verlagen iedere keer standaard aan, staat de laadlimiet iedere dag op 100% (ondanks terugzetten) en hapert mijn radio op de FM band...

Enige positieve is dat de AP geen phantom-brakes meer laat zien op de A15 Zuidring Rotterdam.

Tesla gebeld, 10 resets op allerlei manieren, maar niets helpt. Ze snappen er niets van en denken dat het aan de software ligt (deuhhh), maar hebben geen nieuwere update, dus kunnen niets doen...
Donders. Maar ze kunnen niets doen?! En tot ziens maar weer?
Er is ook niet gevraagd om bij een SeC langs te komen?
 
Helaas heeft kaarten en software update niet gebracht wat ik had gehoopt.

Een rit vanaf Nieuwegein naar Bunnik en terug.
Overgang van 80km naar 100 km begin A12 gaat niet lekker. Snelheid gaat van 100km weer terug naar 90 Km om daarna weer terug naar 100km te gaan. (Binnen 50meter)

Auto wil als maar naar links. Oprit baan wat overgaat in een gewone baan wordt lang genegeerd.

Bunnik -> Utrecht Ja mag daar 100km NoA geeft gas tot 130kmh en binnen 100meter weer terug naar 100kmh. Daarna 6 meldingen dat een wissel gedaan moest worden. (Wat niet nodig was)

Bij Utrecht richting Nieuwegein wordt NoA uitgeschakeld (netjes melding binnen 200 meter). 100 meter verder op de Parallelweg wordt NoA automatisch geactiveerd. Veel gepiep om niks.
 
  • Informative
Reactions: woes
Nu inmiddels weer wat meer ervaring met de 2019.20.2.1.
Voor wat betreft het rijden met NOA heb ik min of meer dezelfde ervaringen als met de 20.1.

Nog steeds regelmatig ver onder de VMax / ingestelde snelheid rijden. Snelwegbochten ook ver onder de VMax en zelfs de ver onder de gebruikelijke snelheid van het overige verkeer en dan ook nog de melding stuurautomaat beperkt.
Veel micro brakes, FCW tijdens n.a.v. afremmend verkeer voor mij in de file. Hij remde wel tijdig deze keer en ik hoefde niet in te grijpen al zat ik uiteraard wel klaar om dit te doen. Ik heb nog geen heftige phantom brakes gehad.

Sinds dat ik geen Sentry mode meer gebruik en geen USB-drive in de USB-poort heb is de AP niet meer uitgevallen.
 
Ik rijd nu met 20.2.
Problemen zijn nog hetzelfde.
Horten en stoten op teveel momenten.
Phantom brakes.
Onbruikbare AP op drukke weg.
Pas zonder andere auto’s of in de file werkt alles goed.
Jammer. Ik adviseer niemand meer een Tesla. Ik hoop echt dat dit niet zo blijft.

@TheoSchijf
Ik denk, of beter gezegd 'wij' echtgenote leest ook mee en knikt instemmed van ja, dat je een fantastische EV als de Model 3 rijden zónder EAP ( zo noem ik het nog steeds maar.. ) niet over één kam moet / mag scheren met al dat EAP / FSD gedoe.
EAP / FSD is een bewuste keuze geweest mag ik toch hopen voor de betreffende kopers en en ja het is Bèta of nu heel erg Bèta als ik zo de forumberichten lees. Maar dat was toch bekend bij de koop! Bij ons wel.
Met name dit forum heeft ons vóór de koop vrij snel en overtuigend doen besluiten dat wij aan EAP / FSD nog niet toe zijn..! :rolleyes:
Net een 2000km trip vv. Denemarken achter de rug, wat een fantastische auto..! En het SuC netwerk, dat was ook een belangrijk koopargument voor ons naast dat andere argument namelijk 'een schone niet vervuilende EV', G E W E L D I G ....
Wij promoten de Model 3 dus met veel plezier maar melden ook nadrukkelijk dat sommige zaken Bèta zijn.

PS
... de meest auto's / apparaten hebben trouwens wel wat. Bij onze vroegere Saab had je binnen de kortste keren wéér kapotte afgebroken airco knoppen ( lastig op de wintersport en in de zomer ) en die is nb. overleden aan een kappotte computer en zgn. double lock... Toch 17jr leuk mee rondgetoerd.
 
Gistere geupdate van 2019.16.3.2 naar 2019.20.2.1, helaas voor ons is dit echt een giga achteruit gang. Op 2019.16.3.2 werkte AP prima, maar nu op 2019.20.2.1 hebben wij al twee keer een echte gevaarlijk phantom brake actie gehad, daarnaast snijd hij sommige bochten op 80km/h wegen echt gevaarlijk af.
 
Gistere geupdate van 2019.16.3.2 naar 2019.20.2.1, helaas voor ons is dit echt een giga achteruit gang. Op 2019.16.3.2 werkte AP prima, maar nu op 2019.20.2.1 hebben wij al twee keer een echte gevaarlijk phantom brake actie gehad, daarnaast snijd hij sommige bochten op 80km/h wegen echt gevaarlijk af.
Klagen op [email protected] en je SeC.
 
  • Love
Reactions: PaulusdB
Gistere geupdate van 2019.16.3.2 naar 2019.20.2.1, helaas voor ons is dit echt een giga achteruit gang. Op 2019.16.3.2 werkte AP prima, maar nu op 2019.20.2.1 hebben wij al twee keer een echte gevaarlijk phantom brake actie gehad, daarnaast snijd hij sommige bochten op 80km/h wegen echt gevaarlijk af.

Ik ben misschien al teveel oude garde maar mij is altijd verteld dat AP gewoon niet geschikt is voor 80km wegen en alleen gebruikt dient te worden op snelwegen? Heb ik te lang onder een steen gelegen of wordt dit tegenwoordig niet meer verteld bij verkoop en/of aflevering?
 
Ja, daarom durf ik de mijne nog niet te updaten eerlijk gezegd.. :) Alhoewel ik het idee had dat die upgrade niet door een update getriggered werd maar door het feit dat ik de auto precies 3 mnd had. Hoe lang heb jij je auto?

Heeft niks met software update te maken. Zetten ze gewoon uit/aan op afstand.

Kan bij deze bevestigen dat mijn gratis upgrade van AP naar EAP nog werkt na de software update naar 20.2.1. :)
 
Wel beetje stom nieuwe update maar model s word minst geüpdate terwijl in mijn perspectief je koopt een auto van 100.000 of meer bij mij model s p100d krijgt een model 3 nieuwste van het nieuwste terwijl die 1/3 kost ik wist bananen zijn krom maar dit is ook wel krom

Ik idem dito. Ik als naar de statistieken op TeslaFi of EV-FW.com kijk dan ben ik vaak één van de eerste die een update ontvangt. Sinds ik de auto eind november 2018 heb opgehaald, heb ik al 11 updates ontvangen. En ik moet ook zeggen (even afkloppen op blank eikenhout) dat ik nog nooit de problemen heb gehad die ik af en toe lees. Het enige dat ik ervaar, zijn de beperkingen van AP en NoA, maar zeker geen zaken als screen freeze of settings die keer op keer gereset worden of het moeten uitvoeren van resets. Lucky me, denk ik....
 
  • Like
Reactions: Rdam5314
Gistere geupdate van 2019.16.3.2 naar 2019.20.2.1, helaas voor ons is dit echt een giga achteruit gang. Op 2019.16.3.2 werkte AP prima, maar nu op 2019.20.2.1 hebben wij al twee keer een echte gevaarlijk phantom brake actie gehad, daarnaast snijd hij sommige bochten op 80km/h wegen echt gevaarlijk af.
Ik ga akkoord dat AP bij elke update een processie van Echternach is (drie stappen naar voren en twee terug), maar als je het bekijkt op de langere termijn: OK, we zijn telkens zélf bèta-testers (en dat waren we al sedert dag 1), maar wat is AP vandaag toch beter dan twee jaar terug!

Wie zich wil ergeren aan de "twee stappen terug", in iedere laatste update, heeft het makkelijk (want er zijn inderdaad steeds ergens twee stappen terug), maar je moet naar mijn smaak even de evolutie over de laatste zes maanden of zo zien.