Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds gister 2019.8.3 en mij viel wat anders op. Ik moet het nog even beter testen, maar ik heb het idee dat EAP automatisch afremt zodra je niet tijdig het stuur beweegt? Het blauwe rondje met de snelheid doet dan een animatie en gaat dan in mijn geval terug van 70 km/h naar 40.

_heel_ irritant.

Verder ook geen NoA, geen verkeerslichtmelding, geen verbetering phantom break, etc, etc. Ik wil terug :(
 
Ik heb sinds gister 2019.8.3 en mij viel wat anders op. Ik moet het nog even beter testen, maar ik heb het idee dat EAP automatisch afremt zodra je niet tijdig het stuur beweegt? Het blauwe rondje met de snelheid doet dan een animatie en gaat dan in mijn geval terug van 70 km/h naar 40.

_heel_ irritant.

Verder ook geen NoA, geen verkeerslichtmelding, geen verbetering phantom break, etc, etc. Ik wil terug :(

Dit lijkt met de komst van V9 de algemene indruk bij iedere nieuwe update.
Er komt steeds meer nieuwe onzin functionaliteit bij maar de werking van de AP wordt steeds slechter.
 
Bij auto late change remt de auto af als ik terug wil naar rechts wilt en de auto, die ik zojuist in heb gehaald, onvoldoende afstand heeft. Ik moet dan zelf gas bijgeven om te zorgen dat hij normaal in gaat halen.
Je zou verwachten dat hij juist iets meer gas geeft om meer afstand te creeren. Ik heb dit al sinds de vorige update (voor 8.3), maar vanmorgen gebeurde het achter elkaar. Iemand dezelfde ervaring?
 
@forza11 Hier ook al een aantal keer iemand achter me boos gemaakt met een baanwissel naar rechts die word gestart met afremmen. Vervelende is dat als de persoon achter je ook naar rechts gaat bewegen (gefrustreerd rechts inhalen) dan breekt AP abrupt de lane change af. Vanochtend ook gehad dat NOA spontaan knipperlichten aanzette en verder niks deed. Ook het stukje snelweg tussen de A59->A2 richting Utrecht is nog niet op AP te rijden, de bocht is waarschijnlijk te krap en AP geeft het dan maar gewoon op (word uitgeschakeld). NOA geeft overigens wel rijbaanwissels aan op momenten dat AP het ook echt kan uitvoeren, dat scheelt wat mislukte pogingen. Heb NOA nu op "licht" gehad vanochtend en dat was wat conservatief, ga vanmiddag "normaal" proberen.
 
Ik heb sinds gister 2019.8.3 en mij viel wat anders op. Ik moet het nog even beter testen, maar ik heb het idee dat EAP automatisch afremt zodra je niet tijdig het stuur beweegt? Het blauwe rondje met de snelheid doet dan een animatie en gaat dan in mijn geval terug van 70 km/h naar 40.

_heel_ irritant.

Verder ook geen NoA, geen verkeerslichtmelding, geen verbetering phantom break, etc, etc. Ik wil terug :(
Hmmm, bij mij staat hij klaar (de update). Maar ik mag morgen op weg naar Noorwegen. Ik begrijp dat jou advies zou zijn: Skip hem nog maar even???
 
@forza11 Hier ook al een aantal keer iemand achter me boos gemaakt met een baanwissel naar rechts die word gestart met afremmen. Vervelende is dat als de persoon achter je ook naar rechts gaat bewegen (gefrustreerd rechts inhalen) dan breekt AP abrupt de lane change af. Vanochtend ook gehad dat NOA spontaan knipperlichten aanzette en verder niks deed. Ook het stukje snelweg tussen de A59->A2 richting Utrecht is nog niet op AP te rijden, de bocht is waarschijnlijk te krap en AP geeft het dan maar gewoon op (word uitgeschakeld). NOA geeft overigens wel rijbaanwissels aan op momenten dat AP het ook echt kan uitvoeren, dat scheelt wat mislukte pogingen. Heb NOA nu op "licht" gehad vanochtend en dat was wat conservatief, ga vanmiddag "normaal" proberen.

ik wist niet dat NOA al uitgerold werd in NL, welke software versie heb jij? Misschien alleen voor de M3 voorlopig?
 
Euhm. Voor wie het zich afvraagt: een nachtje de auto op 22°C houden kost ongeveer 100 km (in mijn geval rond de 25 à 30 kWh ongeveer) aan range. Even schrikken deze ochtend dus.

Auto was op slot, spiegels ingeklapt. That was a first o_O

Versie 2018.50 en zoiets...
 
Euhm. Voor wie het zich afvraagt: een nachtje de auto op 22°C houden kost ongeveer 100 km (in mijn geval rond de 25 à 30 kWh ongeveer) aan range. Even schrikken deze ochtend dus.

Auto was op slot, spiegels ingeklapt. That was a first o_O

Versie 2018.50 en zoiets...

Herkenbaar, vorige week kreeg ik rond 7 uur 's ochtends een bericht van de Tesla app dat de climate control na vier uur uitgezet werd. Die heeft dus spontaan de hele nacht aangestaan, was ook flink wat kilometers kwijt. Niet handig als je wilt starten met een flinke rit. Versie 2018.50.6 ook nog steeds.
 
Ik heb sinds gister 2019.8.3 en mij viel wat anders op. Ik moet het nog even beter testen, maar ik heb het idee dat EAP automatisch afremt zodra je niet tijdig het stuur beweegt? Het blauwe rondje met de snelheid doet dan een animatie en gaat dan in mijn geval terug van 70 km/h naar 40.

_heel_ irritant.

Verder ook geen NoA, geen verkeerslichtmelding, geen verbetering phantom break, etc, etc. Ik wil terug :(

Ben er achter dat de snelheidsverlaging niet komt door nags, maar door een error in de kaartdata (denk ik).
Op de ring Groningen is een viaduct waarbij je over een rotonde heen rijdt.

Ik heb het idee dat de auto denkt dat ik op de rotonde er onder rij, terwijl ik in werkelijkheid op de ring er boven zit. De auto vertoonde sinds 2019.* al phantom breaks daar, maar gaf verder geen melding. sinds 2019.8.3 zie ik ook dat de snelheid in het blauwe cirkeltje veranderd.
 
Dat klopt. De baanwisseling gebeurt alleen wanneer de auto een hand detecteert op het stuur. Normaal bij rijden op Autopilot kun je wel een seconde of 20 je handen los laten. Bij een baanwisseling kan dat niet.
En wat mij betreft is dat volkomen terecht. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat sommigen AP zo negatief ervaren. Ik vind het juist steeds beter worden, ookal is het nog niet perfect. En ja, AP kan nog niet zo goed anticiperen als een mens, en remt dus soms onnodig hard af. Maar wat had je dan gewild, dat AP er bovenop knalt? Ik heb liever een paar keer een onterechte ghost brake dan een botsing. En als je regelmatig met AP rijdt leer je vanzelf situaties herkennen waar AP (nog) niet zo goed mee om kan gaan en zet je 'm even uit, of trek je het stuur er door heen.