Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg heel vaak de melding "Cruise not available" sinds 2019.4.3 met goed weer, geen condens, goede belijning. Als AP toch beschikbaar is kan hij er zo maar mee stoppen wat inmiddels in een bocht ook al eens is gebeurd. Ik kan het systeem niet vertrouwen.

Zodra dit gebeurd is in de cockpit te zien dat AP de omgeving ook niet kan waarnemen.

Beelden van de dashcam geven aan dat de camera gewoon goed beeld heeft.

Heb van alles geprobeerd:

- Wheel reset
- Wheel/foot reset
- Power cycle van 5 minuten
- Wachten tot de Tesla in slaap modus is gevallen
- Cameras 10x schoonmaken ;-)
- Zonder dashcam rijden

De logs van de auto geven aan dat er niets aan de hand is...... Inmiddels tijdstippen genoteerd van wanneer AP uitvalt en allemaal aan Tesla doorgegeven.

Inmiddels is het heel vervelend aan het worden.

Ik heb sinds 2019.4.3 ook af en toe problemen met autopilot. Hiervoor nooit gehad. Krijg dan onderstaande melding.
 

Attachments

  • 3DE7ECB1-A16F-40C3-8938-FBB6771FAD5B.jpeg
    3DE7ECB1-A16F-40C3-8938-FBB6771FAD5B.jpeg
    287.8 KB · Views: 64
de lane change is nu wel een heel stuk beter, nu voor het eerste stuk snelweg gereden met deze versie. Werkt heel intuitief bijna zoals je zelf van baan wisselt (weet niet wat dat zegt oven mijn rijstijl ;)).
Ik vind de lane change ook enorm verbeterd sinds 2019.5.15 (ik kwam van 2018.50.7). Gewoon eventjes de stalk naar boven of beneden en hij gaat, net zoals ik het zelf ook zou doen. Knipperlicht gaat vanzelf uit zodra de lane change helemaal voltooid is, soms is dat wat langer dan 3x knipperen, maar dat is prima.

Inderdaad nog sporadisch last van ghost breaking en soms zenuwachtig inhouden en weer optrekken achter een andere wagen, maar over het algemeen vind ik het zeer relaxed rijden.

Wat me ook verbaasd is hoe goed de auto pilot overweg kan met de soms zeer smalle linker rijbaan tijdens werkzaamheden op de duitse snelwegen. Daar waar veel andere personenwagens maar op de smalle linkerbaan achter een vrachtwagen die op de rechterbaan zit blijven hangen omdat men het te krap vindt om er langs te durven gaat de Tesla (als het tenminste kan) er gewoon langs. Je moet wel vertrouwen in het systeem hebben, want er zit soms niet meer dan 10-20 cm tussen de Tesla en de betonnen rand links... Ik zou het zelf niet beter kunnen.

Ik ben verbaasd over het enorme verschil in ervaringen met de auto pilot tussen forum leden. Kan me voorstellen dat er verschil zit tussen AP 1.0, 2.0 en 2.5, maar zelfs leden met AP 2.5 zoals ik zijn soms zeer ontevreden. Ik vind mezelf redelijk kritisch, dus daar ligt het denk ik niet aan. Wellicht dat ik me minder erger aan ghost breaking en onnodig inhouden of afremmen. Ik heb liever dat dan te laat inhouden... Het systeem is absoluut niet perfect, maar ik gebruik het wel zo vaak mogelijk omdat het > 90% van de tijd gewoon prima werkt, en dat vind ik zeer relaxed rijden.
 
  • Informative
Reactions: resrc
...braking, mensen. BRAKING !...

Als je de taal niet beheerst, noem het dan gewoon remmen.

(Omdat je jezelf redelijk kritisch vindt, zou je nog een naar het correcte gebruik van verbaast/verbaasd kun kijken. :D)
Dank voor je correctie.

Ben kritisch m.b.t. de techniek, maar absoluut niet m.b.t. 100% correcte spelling.

Wel weer op reacties zoals die van jou die werkelijk niks toevoegen imho.

Overigens is je eigen reactie ook niet geheel foutloos ;)
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Vannacht is Mn batterij bijna volledig leeggelopen door de climate die blijft aanstaan. 3x de melding gekregen dat hij na 4 uur uitgezet werd maar blijft opnieuw starten. Zelfs met de app gaat hij uit en onmiddellijk terug aan. Heeft iemand die al ooit meegemaakt ?
 
Vannacht is Mn batterij bijna volledig leeggelopen door de climate die blijft aanstaan. 3x de melding gekregen dat hij na 4 uur uitgezet werd maar blijft opnieuw starten. Zelfs met de app gaat hij uit en onmiddellijk terug aan. Heeft iemand die al ooit meegemaakt ?

Heb je al eens geprobeerd de auto helemaal uit te zetten, 5 minuten wachten en dan weer opstarten? Ik weet dat het ontzettend stom klinkt, maar als er ergens wat is blijven 'hangen' kan dat soms helpen... We zijn soms weer terug bij windows 3.11 <big grin>...
 
Normaal krijg je wanneer je in de auto stap je agenda te zien en wanneer je deze wegklikt is het klaar.
Gisteren tot 3x toe onderweg naar huis dat de agenda weer boven de navigatie komt te staan.
Ik rij met 2019.8.1 en het lijkt echt of met het fixen van een bug er weer evenzoveel terugkomen.

Het zou mij wel wat waard zijn als het aantal upgrades afneemt met daarmee meer tijd voor testen. Zo kun je inwisselen van de ene bug voor de andere voorkomen. Begrijp me goed: ik vind de updates wel geweldig. De functionaliteit is enorm toegenomen in het jaar dat ik de auto nu heb.
 
Vannacht is Mn batterij bijna volledig leeggelopen door de climate die blijft aanstaan. 3x de melding gekregen dat hij na 4 uur uitgezet werd maar blijft opnieuw starten. Zelfs met de app gaat hij uit en onmiddellijk terug aan. Heeft iemand die al ooit meegemaakt ?
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, maar met opladen bij de SuC. Ik had in mijn Tesla een limiet van 90% ingesteld en dan kapt ie er bij 80% ineens mee: klaar! Is de limiet naar beneden bijgesteld ineens. Opnieuw proberen, even laden en dan ineens weer: klaar! Wat bleek nou? Ik heb nog een andere app (Stats) waarin je ook de laadlimiet kunt instellen. Die stond op 80% ingesteld en die bleek in de achtergrond periodiek de door mij in de auto aangepaste limiet bij te stellen naar beneden. Probleem was weg nadat ik de limiet ook in die app had aangepast.
Lang verhaal: heb je wellicht meerdere apps in gebruik die qua controls iets doen?
 
Ook ik herken dit. Zat gister echt lang te wachten tot ik mocht gaan rijden. Denk zomaar tegen een minuut aan.

Op de 2019.8.1 ook nog steeds erg traag opstarten.
Je krijgt een melding dat je pas op de rem mag trappen als de melding weg is.
Het maakt overigens niets uit in wachttijd of je dit doet.

Geen minuut maar 20-30sec toch zeker en dat was na, het openklikken met de keyfob, tas achter achterin plaatsen, laadkabel ontkoppelen en opruimen en toen plaatsnemen achter het stuur. Normaal was hij direct live na het openklikken met keyfob maar met de laatste updates is dat niet meer zo.