Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.28

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp het niet. Ik heb ook .28 en in het menu automatisch grootlicht uitgezet. En vervolgens met AP=TACC+LK (meer heb ik niet, ook a poor man) nog geen last gehad van een zichzelf inschakelend grootlicht. Vanuit MIJN perspectief zeg ik dan ook: was hebben jullie het over? Maar goed, ik zal wel iets over het hoofd zien.
Misschien net zoals mij een ouder model? Die gebruiken nog de radar. Waarschijnlijk kan je de volgafstand ook nog gewoon op 1 instellen.
 
Ik begrijp het niet. Ik heb ook .28 en in het menu automatisch grootlicht uitgezet. En vervolgens met AP=TACC+LK (meer heb ik niet, ook a poor man) nog geen last gehad van een zichzelf inschakelend grootlicht. Vanuit MIJN perspectief zeg ik dan ook: was hebben jullie het over? Maar goed, ik zal wel iets over het hoofd zien.
Snap ik ook niet. Bij sommige Tesla's worden ook matrixborden herkend. Hier niet. Ik heb net het verkeerde...
 
Bij sommige Tesla's worden ook matrixborden herkend. Hier niet. Ik heb net het verkeerde...
Juist, op weg naar het ziekenhuis, nog een bord 10T tegengekomen, daar word je ook niet gelukkig van als je 70 rijdt... en je achterliggers ook niet 😱
Iets harder in de remmen en de rit had kunnen verder gezet worden met blauwe zwaailichten 😤
 
Voor mijn gevoel reageert de auto sinds .28 veel gevoeliger op het binnen de lijntjes rijden.
De keren dat alle toeters gaan loeien en er rode strepen op het scherm komen zijn bijna niet meer te tellen.

Hebben anderen dat ook, of rij ik gewoon te slordig? Ik wordt de melding een beetje zat dat er een stuur correctie is uitgevoerd voor mijn veiligheid. Bedankt Tesla, maar ik heb niet het gevoel dat mijn veiligheid er door vergroot is. De ergenis wel...
 
Voor mijn gevoel reageert de auto sinds .28 veel gevoeliger op het binnen de lijntjes rijden.
De keren dat alle toeters gaan loeien en er rode strepen op het scherm komen zijn bijna niet meer te tellen.

Hebben anderen dat ook, of rij ik gewoon te slordig? Ik wordt de melding een beetje zat dat er een stuur correctie is uitgevoerd voor mijn veiligheid. Bedankt Tesla, maar ik heb niet het gevoel dat mijn veiligheid er door vergroot is. De ergenis wel...
Ja zelfde ervaringen heb ik ook met .28
 
Ik heb dezelfde ervaring, er wordt veel voorzichtiger (lees: zenuwachtiger) gereden. Zonet nog op de snelweg een fikse ingreep gehad zonder specifieke aanleiding met als gevolg een, weliswaar terechte, geïrriteerde achterligger. Bij 120 werd er plotseling ingehouden tot 100, lijkt me nu niet echt de definitie van veilig.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik heb dezelfde ervaring, er wordt veel voorzichtiger (lees: zenuwachtiger) gereden. Zonet nog op de snelweg een fikse ingreep gehad zonder specifieke aanleiding met als gevolg een, weliswaar terechte, geïrriteerde achterligger. Bij 120 werd er plotseling ingehouden tot 100, lijkt me nu niet echt de definitie van veilig.
Wellicht off-topic: maar ik merk veel geïrriteerde mensen als ik in mijn Y rijd (en ik rijd netjes/rustig). De grootlichtshow draagt deels ook z'n steentje daaraan bij.
 
Voor mijn gevoel reageert de auto sinds .28 veel gevoeliger op het binnen de lijntjes rijden.
De keren dat alle toeters gaan loeien en er rode strepen op het scherm komen zijn bijna niet meer te tellen.

Hebben anderen dat ook, of rij ik gewoon te slordig? Ik wordt de melding een beetje zat dat er een stuur correctie is uitgevoerd voor mijn veiligheid. Bedankt Tesla, maar ik heb niet het gevoel dat mijn veiligheid er door vergroot is. De ergenis wel...
Dit ervaar ik niet, alle meldingen die ik krijg zijn relevant, alleen beetje irritant dat als je in één keer twee banen naar rechts opschuift, met knipperlicht, hij hier begint in te grijpen, maar dat deed hij altijd al.
Overigens zijn redelijk recent mijn camera's gerest vanwege een ruit vervanging, zou dat helpen wellicht?

Ongerelateerde tip: als je in de donkere-modus van het scherm de 'satelliet'-beelden uitzet deze nog wel aan staan in de lichte-modus. (wist iedereen vast al..)?
 
  • Informative
Reactions: OttoR and DM231191
Wellicht off-topic: maar ik merk veel geïrriteerde mensen als ik in mijn Y rijd (en ik rijd netjes/rustig). De grootlichtshow draagt deels ook z'n steentje daaraan bij.
Ja. Er komt een moment dat iemand met een kort lontje je staat op te wachten om je een tik te geven. Ik snap werkelijk niet hoe ze dit erin hebben kunnen fietsen. Gewoon grootlicht aan als er een paar honderd meter voor jou een auto rijdt.
 
  • Like
Reactions: Woodytoo and mnno
Ja. Er komt een moment dat iemand met een kort lontje je staat op te wachten om je een tik te geven. Ik snap werkelijk niet hoe ze dit erin hebben kunnen fietsen. Gewoon grootlicht aan als er een paar honderd meter voor jou een auto rijdt.
hopelijk iemand van t rdw die het gepruts met beta's meteen de nek omdraait.
gezocht: voor een nieuwe afdeling zoekt Tesla software testers....
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ja. Er komt een moment dat iemand met een kort lontje je staat op te wachten om je een tik te geven. Ik snap werkelijk niet hoe ze dit erin hebben kunnen fietsen. Gewoon grootlicht aan als er een paar honderd meter voor jou een auto rijdt.
En ik snap echt niet hoe iemand op een paar honderd meter voor mij last heeft van grootlicht.
 
En ik snap echt niet hoe iemand op een paar honderd meter voor mij last heeft van grootlicht.
Hopelijk rijdt er snel een Tesla 5 km achter je met grootlicht aan. Werkelijk wat een uitvinding. Daarnaast heeft het verkeer in de andere rijrichting er ook last van, zij flikkeren vaak met hun grootlicht.

Zet die roze Teslabril eens af, niet elke nieuwe feature is per se een verbetering!!
 
Ja. Er komt een moment dat iemand met een kort lontje je staat op te wachten om je een tik te geven. Ik snap werkelijk niet hoe ze dit erin hebben kunnen fietsen. Gewoon grootlicht aan als er een paar honderd meter voor jou een auto rijdt.
Het is hier gelukkig nog beperkt gebleven tot boos aan- en uitzetten van de mistachterlichten door geirriteerde voorliggers (dijk Enkhuizen - Lelystad, daar kan je maximaal overlast genereren met deze nieuwe feature).
 
  • Like
Reactions: Enzo63