Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ok, credits when credits are due! Vanavond voor het eerst onder de indruk van Autopark. Al kreeg ik wel een vreemde melding "waiting for pedestrian" maar verder was de actie vrij goed.

Nog wel steeds giga veel het stuur draaien bij stilstand.

Ik weet eigenlijk niet of die nou toevallig goed ging of dat Autopark bewust zo het achterwiel tegen de stoep zet. In ieder geval is dat wel iets wat ik persoonlijk altijd doe omdat ik zo niet de velg kan beschadigen.

Hier de opname


Hier de foto van de melding

1642370097084.png
 
Ok, credits when credits are due! Vanavond voor het eerst onder de indruk van Autopark. Al kreeg ik wel een vreemde melding "waiting for pedestrian" maar verder was de actie vrij goed.

Nog wel steeds giga veel het stuur draaien bij stilstand.

Ik weet eigenlijk niet of die nou toevallig goed ging of dat Autopark bewust zo het achterwiel tegen de stoep zet. In ieder geval is dat wel iets wat ik persoonlijk altijd doe omdat ik zo niet de velg kan beschadigen.

Hier de opname


Hier de foto van de melding

View attachment 756372
Vind je dit goed 😱
Ik wil niet weten wat het normaal is. Mijn vijf jaar oude Skoda doet dit vloeiend en veel sneller. Blij dat ik heb EAP/FSD heb genomen. Toen ik de Tesla kocht, vond ik autopark het enige wat ik echt miste (maar niet de prijs van EAP waard).
 
  • Like
Reactions: JeePee and OttoR
Vind je dit goed 😱
Ik wil niet weten wat het normaal is. Mijn vijf jaar oude Skoda doet dit vloeiend en veel sneller. Blij dat ik heb EAP/FSD heb genomen. Toen ik de Tesla kocht, vond ik autopark het enige wat ik echt miste (maar niet de prijs van EAP waard).

Ik vind het *beter*, niet goed :) ik heb al vaak geklaagd over Autopark en als het opeens nu anders werkt moet ik dat ook delen.

Vergeet niet dat de S een slagschip is. Ik weet niet met wat voor Skode je rijd maar ik kom zelden auto's tegen die langer en breder zijn en de auto past normaal gesproken net in een parkeervak.

MIjn probleem is niet de snelheid maar over het algemeen dat Autopark de auto knetter ver van de stoeprand zet. Dat was nu niet het geval en zoals gezegd parkeer ik normaal gesproken op dezelfde manier. Wel doe ik het zelf wat vlotter. Natuurlijk zou ik *altijd* Autopark gebruiken als het sneller dan ik zelf zou parkeren maar dat doet het niet.

Maar ik zie graag een video van je Skoda die zichzelf parkeert in een soortgelijke situatie.
 
Ik vind het *beter*, niet goed :) ik heb al vaak geklaagd over Autopark en als het opeens nu anders werkt moet ik dat ook delen.

Vergeet niet dat de S een slagschip is. Ik weet niet met wat voor Skode je rijd maar ik kom zelden auto's tegen die langer en breder zijn en de auto past normaal gesproken net in een parkeervak.

MIjn probleem is niet de snelheid maar over het algemeen dat Autopark de auto knetter ver van de stoeprand zet. Dat was nu niet het geval en zoals gezegd parkeer ik normaal gesproken op dezelfde manier. Wel doe ik het zelf wat vlotter. Natuurlijk zou ik *altijd* Autopark gebruiken als het sneller dan ik zelf zou parkeren maar dat doet het niet.

Maar ik zie graag een video van je Skoda die zichzelf parkeert in een soortgelijke situatie.
Ik rij een Skoda Superb combi, niet meteen een kleine wagen. Ik kan zelf prima achteruit inparkeren, maar die Skoda parkeert prima in vakken waarvan ik zelf inschat dat ze net te klein zouden zijn. Het gaat even vlot dan zelf parkeren, maar dan zonder er mee bezig te moeten zijn en zonder het occasionele net te vroeg of laat indraaien.

Video is problematisch. Ik rij te graag met de Tesla en dus nooit meer met de Skoda. Om dan speciaal te gaan rijden op zoek naar een nauwe parkeerplaats en iemand anders te vinden die het dan nog genoeg boeit om mee te gaan om het te filmen... 🤷‍♂️
 
  • Like
Reactions: JeePee and OttoR
Als ze het concept in dit artikel doorvoeren in V11 kunnen we nog mopperen op de te kleine knoppen :)

Zou zeker mooi zijn als je ook belangrijke knoppen in je menubalk kunt zetten ipv scheetkussens of andere nutteloze onzin..
Knoppen mogen ook weer duidelijke monochrome icoontjes worden.
En ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan die "low contrast" grijs op grijs teksten slecht lezen., bijvoorbeeld de batterijindicatie bij retourrit.
 
  • Like
Reactions: JeePee and Woek
Kan ik nog ergens de totale duur en afstand van een (lange) rit zien? Als ik navigeer naar Oostenrijk toont de navigatie enkel nog de duur naar de eerste SC, als ik naar beneden scroll zie ik wel de aankomsttijden bij de rest van de SC's, maar geen totale afstand en duur. Ook miste ik volgens mij de SOC bij aankomst en bij retour, maar daar kan ik overheen gekeken hebben.
 
Zou zeker mooi zijn als je ook belangrijke knoppen in je menubalk kunt zetten ipv scheetkussens of andere nutteloze onzin..
Knoppen mogen ook weer duidelijke monochrome icoontjes worden.
En ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan die "low contrast" grijs op grijs teksten slecht lezen., bijvoorbeeld de batterijindicatie bij retourrit.
Mocht je knoppen willen: enhauto.com/product/four-s3xy-buttons
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik rij een Skoda Superb combi, niet meteen een kleine wagen. Ik kan zelf prima achteruit inparkeren, maar die Skoda parkeert prima in vakken waarvan ik zelf inschat dat ze net te klein zouden zijn. Het gaat even vlot dan zelf parkeren, maar dan zonder er mee bezig te moeten zijn en zonder het occasionele net te vroeg of laat indraaien.

Video is problematisch. Ik rij te graag met de Tesla en dus nooit meer met de Skoda. Om dan speciaal te gaan rijden op zoek naar een nauwe parkeerplaats en iemand anders te vinden die het dan nog genoeg boeit om mee te gaan om het te filmen... 🤷‍♂️
De Skoda deed inparkeren inderdaad voorbeeldig; juist in die hele krappe plekken waarvan je als berijder je kon afvragen of het wel zou passen. Bovendien kon de Superb óók weer uit dat vak komen. Automatisch schakelen deed hij dan weer net niet; maar de functie was in ieder geval bruikbaar.

Bij de vorige update vond ik dat de Tesla het ook niet onnaardig deed; maar met de laatste versie herkent hij het vak weer niet. Dus dan is het weinig bruikbaar.
 
Ik rij een Skoda Superb combi, niet meteen een kleine wagen.
Duidelijk een heel veel kleiner dan een MS.
Bijna 14cm korter maar vooral ook bijna 14cm smaller
De Superb is nog een stukje smaller dan een Model 3.
Ik kan zelf prima achteruit inparkeren, maar die Skoda parkeert prima in vakken waarvan ik zelf inschat dat ze net te klein zouden zijn. Het gaat even vlot dan zelf parkeren, maar dan zonder er mee bezig te moeten zijn en zonder het occasionele net te vroeg of laat indraaien.
Dat klinkt goed. Vooral sneller en kleiner klinkt goed.
Video is problematisch. Ik rij te graag met de Tesla en dus nooit meer met de Skoda. Om dan speciaal te gaan rijden op zoek naar een nauwe parkeerplaats en iemand anders te vinden die het dan nog genoeg boeit om mee te gaan om het te filmen... 🤷‍♂️
🤣
 
  • Like
Reactions: job-lek
Op een S/X wel.

Ik vind het wel jammer dat de functie van het linker wieltje niet aangepast kan worden. Rechts heb ik eigenlijk altijd op scherm helderheid staan omdat ik de auto stand echt verschrikkelijk vind. Ik zou op links ook wel graag de fan snelheid kunnen aanpassen.
Heb je de stand wel op automatisch staan?

Het systeem houd wel zelf bij, per gebruikerprofiel, welke schermherlederheid gewenst is. En dat werkt goed mits je [✓] checkbox automatische helderheid gebruikt
 
  • Informative
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
- als je 4x op het batterijtje klikt krijg je een power-up, 10% erbij
- 3x op het autotje klikken = toeteren
- stalk 5x op en neer = olie lekken

Bron: mario kart 1997
Het digitale tijdklokje lang ingedrukt houden (of was het nu 3x klikken op de klok) zal de interne tijdsysteem geforceerd met ntp synchronisatie doen.

Geen grap.
 
Heb je de stand wel op automatisch staan?

Het systeem houd wel zelf bij, per gebruikerprofiel, welke schermherlederheid gewenst is. En dat werkt goed mits je [✓] checkbox automatische helderheid gebruikt

Ik rij als enige in de auto :)

Uiteraard had ik het over automatische helderheid. Maar ik ben daar erg ontevreden over. Als je deze te fel vind en je zet deze op een lagere waarde kruipt de helderheid al snel weer terug omhoog. Eerst had ik het vaak op auto staan en af en toe draaide ik het dan naar minder fel maar tegenwoordig staat auto uit en doe ik het zelf wel.
 
Ik rij als enige in de auto :)

Uiteraard had ik het over automatische helderheid. Maar ik ben daar erg ontevreden over. Als je deze te fel vind en je zet deze op een lagere waarde kruipt de helderheid al snel weer terug omhoog. Eerst had ik het vaak op auto staan en af en toe draaide ik het dan naar minder fel maar tegenwoordig staat auto uit en doe ik het zelf wel.

Gelukkig doet je parkeren het weer zoals deze het bij mij al tijden doet.👍

Wellicht moet je de auto instelling ook gewoon weer eens een kans geven.
2wkn geleden zat mijn zoon in de auto en dat was juist één van de eerste dingen die hij zei over de S dat is dat de auto helderheid het zo goed doet en zo snel reageert op veranderde omstandigheden.
 
Gelukkig doet je parkeren het weer zoals deze het bij mij al tijden doet.👍

Eén zwaluw maakt nog geen lente :)

Wellicht moet je de auto instelling ook gewoon weer eens een kans geven.
2wkn geleden zat mijn zoon in de auto en dat was juist één van de eerste dingen die hij zei over de S dat is dat de auto helderheid het zo goed doet en

Auto helderheid staat vaak aan maar ben dan snel weer genezen. Ik val onder de categorie "ik wel nergens licht hebben in het donker". Het zou heerlijk zijn als de displays OLED displays waren zodat ze in het donker zo zwart mogelijk zijn.
 
  • Like
Reactions: Duke-U
Eén zwaluw maakt nog geen lente :)



Auto helderheid staat vaak aan maar ben dan snel weer genezen. Ik val onder de categorie "ik wel nergens licht hebben in het donker". Het zou heerlijk zijn als de displays OLED displays waren zodat ze in het donker zo zwart mogelijk zijn.
Model 3 gaan rijden.
Ik vond het ontbreken van een dashboard scherm heerlijk in het donker op donkere wegen.

Het klopt dat je altijd licht van het scherm krijgt en Oled zou dat kunnen oplossen.
Normaal in NL vind ik het een marginaal issue.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Model 3 gaan rijden.
Ik vond het ontbreken van een dashboard scherm heerlijk in het donker op donkere wegen.

Het klopt dat je altijd licht van het scherm krijgt en Oled zou dat kunnen oplossen.
Normaal in NL vind ik het een marginaal issue.

Het is prima zoals het is het zou enkel gewoon het nog beter maken. Het zou enkel nog prettiger zijn. Het valt alleen nu in de donkere dagen gewoon meer op.

Model 3 is geen optie voor mij. Daar pas ik wel in maar dat ziet niet langdurig comfortabel met m'n 1.97m. Ik vind een cockpit scherm wel prettig om gewoon de snelheid te zien