Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.36.x

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren een wat langere rit gereden met de model X en ik heb nooit zo veel problemen gehad met spontane remacties dan toen. Omdat ik gewend ben dat 99 van de 100x de auto remt omdat het nodig is heb ik de neiging om eerst een extra check te doen voordat ik het stroompedaal intrap. Ik heb een medeweggebruiker flink schrik bezorgd met een boze reactie als gevolg (me inhalen en meerdere keren flink remmen). Misschien moeten we collectief een tesla advertentie plaatsen met excuses aan mede weggebruikers en hopen dat ze bij teslas wat extra afstand houden ;-)

ik had overigens gister 36.11. Sinds vanmorgen 36.16
 
Gisteren weer eens een wat langere rit gemaakt (250km) maar wat mij nu extra opviel/stoorde is de benadering van rotondes. Het leek soms wel of ie er met 80km dwars overheen wilde jagen. Ik weet het, officieel nog geen AP op provinciale wegen (toch?) maar toch, hoe moeilijk kan het zijn om bij een rotonde gewoon af te remmen net zoals gebeurd bij afslaan bij een kruising. Heeft overigens niet specifiek met deze versie te maken denk ik, alhoewel ik wel het idee heb dat het ooit beter is geweest. Verder heerlijk gereden, veel op AP, geen phantom breaks. Sinds vanmorgen versie 40.4 erop, ben benieuwd.
 
Heb nog 36.16 en merk dat de regensensor niet snel wakker te porren is, in vorige versies was die iets attenter en werkte het systeem een stuk beter. In de trage en snelle interval reageert ie niet of erg laat en dat is in deze tijd van het jaar best vervelend. Dus nu voorlopig Maar steeds het knopje indrukken.