De camera en de interpretatie daarvan was zelfs zó goed, dat de “adviessnelheden” bij files (90, 70, 50...) niet als limiet werden getoond vanwege het ontbreken van de rode rand.
Dit is al jaren geen adviessnelheid meer maar gewoon de maximumsnelheid in Nederland.
Natuurlijk zullen matrixborden vaak wel werken maar *altijd*? Ik weet dat AP1 het kan maar of het altijd klopt kan ik niet zeggen ik heb er niet zoveel ervaring mee. Ik heb enkel de ervaring met andere merken en daarvan weet ik dat het ook vaak niet goed werkt.
Tot nu toe zijn m'n ervaringen met deze update niet echt positief. Ja, de borden worden herkent maar GPS override nog steeds. Als ik hier de woonwijk in rij staat er een 30 bord welke nu door AP wordt gezien. Echter, bij de volgende kruising gaat deze weer naar 50 en een klein stukje verder naar 80. Je zou daar echt geen 80 willen rijden
Verder valt het meteen op hoeveel indirecte snelheidslimieten onopgemerkt blijven zoals borden van binnen/buiten bebouwde kom, voorrangswegen, woonerf. Al deze borden worden niet getoond maar bepalen allemaal indirect de maximum snelheid.
Zo gaat nog steeds de maximumsnelheid bij de Maastunnel op een stukje verkeerd door de GPS data.
Het is dan vooralsnog puur voor op de snelweg maar ik heb ook al gemerkt dat deze de interpretatie van de dubbele borden of met tijdstippen niet goed verwerkt. Helaas nog niet kunnen testen op een traject met een snelheidsreducering bij slechtweer want die heb ik in Nederland nooit gezien maar nieuwsgierig wat AP dan vermeldt.
Het is dus vooralsnog vrij nutteloos maar hopelijk zit er een feedback loop in welke de bord informatie terugstuurt naar HQ om de kaart data sneller bij te werken.